Toon posts:

RHCE Certificering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is er geen groot "[Red Hat Certified] Ervaringen en discussies - Deel 6"-topic.
Daarom maak ik maar even een eigen topic aan.

Ik heb al 4-5 jaar ervaring met het beheren van tientallen Red Hat Enterprise Servers. Nu ben ik er zelf van overtuigd, dat ik al aardig veel kan, ik zou graag ter bevestiging richting de buitenwereld m'n RHCE certificering op eigen kosten willen gaan halen.

Ik heb de 'pre-assessment tests' gedaan en ik had 60% goed, waar ik zelf erg tevreden over was, aangezien de meeste fouten gekomen kwamen omdat ik geen ervaring had met dat specifieke gedeelte (samba, vi).

Vragen aan de Red Hat Certified Engineers.
• Hebben jullie het met of zonder cursus gedaan?
• Zou dit boek geschikt zijn voor mijn totale RHCE-certificering?
• Mijn berekeningen waren dat ik ongeveer EUR 800,00 nodig heb voor alle examens samen, exclusief cursussen, deze wil ik niet doen. Is EUR 800,00 realistisch?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 13:34 ]

Verwijderd

Volgens mij is RHCE nog steeds praktijk-gebaseerd, en moet je dus vooral veel kunnen
( troubleshooten, configureren ). Je zal toch echt met alle onderdelen redelijk vertrouwd moeten zijn.

Als je dus samba niet beheerst, zou ik daar zeker enige tijd in stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten dat ik er er zeker mee door ga.
https://www.redhat.com/courses/rh302_rhce_exam/

Hiervoor ga ik me aanmelden, is gelukkig slechts € 500 ($800). Al had ik op een andere website gezien dat het ook € 800,- kostte in Europa.

https://www.redhat.com/certification/rhce/prep_guide/
Expert level staat er, maar ik heb 't gevoel wel, dat het me gaat lukken als ik dat boek goed doorneem en veel ermee ga testen. Ik heb 5 jaar ervaring met Linux, in combinatie met 2-3 maand leren voor het examen, moet dat zeker goedkomen!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 16:38 ]

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Vragen aan de Red Hat Certified Engineers.
• Hebben jullie het met of zonder cursus gedaan?
[/quote]

Ik heb de cursus gedaan, het voordeel is dat de docent (mits je een goede hebt en dat had ik) je allemaal tips geeft mbt het examen. Het is wel dat de cursus vrij prijzig is...
• Zou dit boek geschikt zijn voor mijn totale RHCE-certificering?
Zou ik niet durven zeggen... :+
• Mijn berekeningen waren dat ik ongeveer EUR 800,00 nodig heb voor alle examens samen, exclusief cursussen, deze wil ik niet doen. Is EUR 800,00 realistisch?
Het examen (excl boeken) is idd circa EUR 800. De cursus, inclusief examen kost circa EUR 2.580 (dit is wel de RH300 RHCE Rapid Course & RHCE Exam)

PS Je mag studiekosten aftrekken van je inkomstenbelasting, zie o.a. dit PDF-bestand van de Belastingdienst

My weblog

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 19:39

wzzrd

The guy with the Red Hat

Dat boek heb ik ook. Is wel aardig, maar gaat niet heel diep in op de materie. Is meer een opsomming van wat je zou moeten kunnen.

Persoonlijk zou ik toch de Fast-Track cursus even doen (heb ik ook gedaan), zodat je een beetje weet wat je te wachten staat. Kost wel geld, maar twee keer examen doen kost ook geld én tijd. Examen is vooral veel. Niet vreselijk moeilijk. Vond ik. Maar ik ben dan ook l337 ;)

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-01 16:04
Ik heb de Fast-Track cursus gedaan. Kost zoals al aangegeven wel aardig wat, maar het is wel de perfecte voorbereiding op je examen.

Persoonlijk zou ik de genoemde onderwerpen op de prep_guide bekijken, en voor jezelf bepalen of je van alle onderdelen weet wat ze doen en hoe je ze moet gebruiken. Als je er een paar hebt waar je nog nooit wat mee gedaan hebt, dan zou ik zeker gaan voor de Fast-Track.

Als je denkt genoeg van alle onderwerpen te weten, en ze makkelijk kan gebruiken, zou ik voor zelfstudie gaan.

Ik vond het examen ook niet bijzonder moeilijk, maar het is wel veel. Dus snel weten waar je moet zoeken en hoe je dingen moet doen is een must.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Als je nog wat oefenvragen wilt hebben kan je ze op wikileaks vinden:nieuwsbericht op techworld.nl

Mistakes are proof that you are trying...

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 19:39

wzzrd

The guy with the Red Hat

Pas een beetje op met het rondstrooien van die dingen. RH heeft een vrij strakke NDA.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:51

B2

wa' seggie?

Klein schopje :)

Binnenkort wil ik de RH300 (FastTrack 5 dagen) cursus plus het RH302 examen gaan doen. Al veel redhat/fedora ervaring, dus verwacht dat het niet echt een groot probleem gaat worden.

Nu ben ik alleen op zoek naar instellingen welke de cursus en het examen verzorgen. Het liefst ergens in de buurt van Apeldoorn. Wie heeft goede ervaring met welke instelling?

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Volgens mij geven ze maar op 2 plaatsen cursussen in Nederland

In Amersfoort (heb ik mn RH300 gedaan) en in Amsterdam Sloterdijk (bij Global Knowledge, heb ik de RH436 gedaan).

Als je de keus al heb, zou ik voor Amersfoort gaan. De computers daar zijn van RedHat zelf, en de facaliteiten als beamer e.d. lijken er allemaal wat beter geregeld. Ook zijn de lunches zijn daar wat beter verzorgt. Het gebouw is wel een stuk kleiner.

De koffieautomaten zijn bij allebei goed :)

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Verwijderd

Over de cursus kan ik je helaas niets vertellen, ik heb alleen het RH302 examen gedaan. Dat was in Amersfoort, en daar heeft Red Hat zelf een kantoor en lokaal.

Let er trouwens op dat sinds 1 mei de examens iets anders gaan dan voorheen.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:51

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 17:03:
Over de cursus kan ik je helaas niets vertellen, ik heb alleen het RH302 examen gedaan. Dat was in Amersfoort, en daar heeft Red Hat zelf een kantoor en lokaal.

Let er trouwens op dat sinds 1 mei de examens iets anders gaan dan voorheen.
Ok thx, wat bedoel je met dat per 1 mei de examens anders gaan dan voorheen?

Verwijderd

Voor 1 mei was het examen onderverdeeld in een onderdeel troubleshooting en een onderdeel installation and configurationm, verdeeld over de ochtend en middag. Nu is alles samengepakt in één sessie van 3,5 uur waarin je voldoende opdrachten moet uitvoeren.
Pagina: 1