Ik heb hier een applicatie herschreven van VB6 naar vb.net.
Ik moet hierin een foto afdrukken op een foto printer.
Nu kon ik heel eenvoudig in vb6 een form printen met:
Hiermee kwam een perfecte randloze foto uit de printer
Nu doe ik hetzelfde met vb.net met:
Nu komt er met deze code ook een randloze foto uit de printer.
Mijn probleem is nu eigenlijk dat de kwaliteit van de foto die met vb.net gemaakt wordt slechte kwaliteit heeft. Je ziet vrij grove pixels zitten en alles is heel blokkerig (pixelig).
Wat kan ik eraan doen om de foto van een betere kwaliteit te krijgen?
PS. Ik print trouwens met een Mitsubishi CP9550DW en volgens mij ligt het niet daaraan. Is echt vb.net die slechte kwaliteit uitstuurd
Ik moet hierin een foto afdrukken op een foto printer.
Nu kon ik heel eenvoudig in vb6 een form printen met:
code:
1
| test_form.PrintForm |
Hiermee kwam een perfecte randloze foto uit de printer
Nu doe ik hetzelfde met vb.net met:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| PrintForm1.PrinterSettings.DefaultPageSettings.Margins.Top = 0 PrintForm1.PrinterSettings.DefaultPageSettings.Margins.Left = 0 PrintForm1.PrinterSettings.DefaultPageSettings.Margins.Right = 0 PrintForm1.PrinterSettings.DefaultPageSettings.Margins.Bottom = 0 PrintForm1.PrinterSettings.DefaultPageSettings.PrinterResolution.Kind = Printing.PrinterResolutionKind.High PrintForm1.Print(pic_form, PowerPacks.Printing.PrintForm.PrintOption.ClientAreaOnly) |
Nu komt er met deze code ook een randloze foto uit de printer.
Mijn probleem is nu eigenlijk dat de kwaliteit van de foto die met vb.net gemaakt wordt slechte kwaliteit heeft. Je ziet vrij grove pixels zitten en alles is heel blokkerig (pixelig).
Wat kan ik eraan doen om de foto van een betere kwaliteit te krijgen?
PS. Ik print trouwens met een Mitsubishi CP9550DW en volgens mij ligt het niet daaraan. Is echt vb.net die slechte kwaliteit uitstuurd