Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] SP2 blijft hangen op laadscherm

Pagina: 1
Acties:

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
Probleem:
Na herstart installatie ServicePack 2 blijft deze hangen bij het windows laadscherm.

Al geprobeerd:
Het betreft een Toshiba A60 laptop, met hersteldisc. Als ik op deze wijze de laptop zou herstellen, ben ik meteen mijn D partitie kwijt. Met andere woorden er wordt 1 grote C schijf van gemaakt.
Er zijn veel topics hier op tweakers en websites op google te vinden over dit probleem. Alleen tot op heden heeft niks mij de oplossing kunnen bieden.
Ik heb gelezen dat je op diverse mannieren SP2 weer kan verwijderen om zo weer in windows te kunnen komen.

SP2 verwijderen via veiligemodus: helaas kom ik veilige modus niet in, wel worden de bestanden geladen maar het scherm blijft daarna zwart.

SP2 verwijderen via de WindowsXP CD: kiezen voor de optie R, tijdens het booten van de cd zie ik het blauwescherm laden zodra deze zwart wordt blijft deze zwart.
Hierover lees ik dat een biosupdate wel is kan werken, maar de meest recente bios staat er al op.

Ook is er een fix die je uit moet voeren voor SP2 te instaleren. Maar aangezien ik het niet kan herstellen heb ik deze nog niet kunnen proberen.

Ik heb een Norton Ghost image op de D partitie staan, via google heb ik een bootdisc gevonden voor norton ghost 2003, deze op een floppy gezet en dan via nero deze op een CD gebrand. Alleen kan ik daar kiezen uit image bestanden als .GHOST etc. en heb ik een .v2i image.

Laptop:
Intel P4 3.06 Ghz
512mb geheugen
60 gig HD
Windows XP Home Edition.

Is er een mannier om of SP2 te verwijderen, of de Norton Ghost image terug te zetten?

[ Voor 8% gewijzigd door Phasis op 24-05-2008 12:27 ]