ext. HD kopen voor HD over te plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:09
Hallo iedereen,

Ik heb me overlaatst een NAS-behuizing gekocht, maar nu blijkt het goedkoper te zijn om een externe schijf te kopen dan een gewone harde schijf zelf (bulk), kan ik deze zonder problemen overplaatsen, dan kan ik de tweede behuizing doorverkopen of zelf gebruiken met nog een oud schijfje om eens uit te lenen of dergelijke.
De schijf waar over het zou gaan is de volgende:
http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=11050

Nu weet k echter niet of dit een SATA of een PATA schijf zal zijn, niet echt op de site terug te vinden
Ik weet ook niet wat de maximumcapaciteit is die de NAS ondersteunt, volgens de website waar ik van besteld heb 500Gb, en volgens het boekje dat erbij zit 2Tb en ondertussen al firmwareupdate gedaan.

Alvast bedankt

Verwijderd

Externe schijf goedkoper dan een losse? Niet volgens de PW; 500GB losse disks gaan vanaf 58,- en de goedkoopste 500GB lacie is 77,-. Maar dat kan natuurlijk anders zijn bij een lokale computerwinkel.

Bruikbare capaciteit wordt gelimiteerd door de adressering, met name 48-bit LBA en 64-bit LBA zijn van belang. De eerste heb je nodig om over de 128GiB grens te gaan, de andere om over de 2TiB grens te gaan. Dit staat ook in de FAQ. :)

• honda4life
in de goedkoopste computerwinkel die ik weet kost een losse harde schijf (79€, alternate.be) meer dan een een externe in een grootwarenhuis in de aanbieding (77€ makro.be).
Misschien moet ik het er maar op wagen om 750 Gb te kopen met de tijd :p

Verwijderd

Of een mooie WD Caviar GP 1TB voor ~135,-

Voordeel van de GP is dat deze minder warmte verstookt, wat in een externe behuizing zonder actieve koeling geen luxe is. De levensduur van de schijf en de veiligheid van je data kan daarbij gebaat zijn.

Anyway, veel succes.

• honda4life
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:39:
Of een mooie WD Caviar GP 1TB voor ~135,-

Voordeel van de GP is dat deze minder warmte verstookt, wat in een externe behuizing zonder actieve koeling geen luxe is. De levensduur van de schijf en de veiligheid van je data kan daarbij gebaat zijn.

Anyway, veel succes.
enkel in sata...