2 Benq's FP937s+ met kuren

Pagina: 1
Acties:

• gielius
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 19:24
Wie weet raad?

Ik heb binnen een periode van twee maanden precies hetzelfde probleem bij twee FP937s+ TFT schermen. Ze gaan heel even aan (ongeveer 2 seconden) maar houden er daarna meteen mee op. Eerst had het ene scherm dit probleem terwijl het andere normaal functioneerde. Ik heb voor dit scherm een nieuwe (tweedehands) FP937s gekocht die het weer prima deed. Nu heeft het laatse scherm (de tweede FP937s+) precies hetzelfde euvel als het eerste scherm een paar maanden geleden.
Ik gok dat het iets met de voeding in het scherm te maken heeft. Als ik de DVI kabel erin doe hoor ik dat windows hem herkend.

Ik heb gebruik nu vista ultimate, bij het probleem van het vorige scherm nog xp prof. Ik heb een 4200+ 3 GB intern en een ASUS EN8600GT Silent videokaart.

Wie heeft een idee?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien eventjes contact opnemen met BenQ over dit probleem? Misschien is het bij hun bekend en zullen ze je een optie bieden om het te laten repareren?
Kan namelijk ook een firmware fout zijn in het scherm bijvoorbeeld.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 23:26

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb hier een Dell scherm staan die het zelfde probleem had. Er bleek een spoel van de inverter doorgebrand te zijn. Het scherm ging ook voor 2 sec aan daarna weer uit.

100% zeker weet ik het natuurlijk niet. Maar je kan het zelf controleren, door de monitor open te maken.

De inverter zit op een apart printje en is redelijk gemakkelijk te vervangen. Enig probleem is dat er in Europa niet aan te komen is.
Vanuit de VS (eventueel via ebay) kan je er meestal wel aan komen. Reken echter wel op een prijs van tussen de 50 en de 80 dollar.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:57

weebl

YARR!

Shuriken schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 09:42:
Ik heb hier een Dell scherm staan die het zelfde probleem had. Er bleek een spoel van de inverter doorgebrand te zijn. Het scherm ging ook voor 2 sec aan daarna weer uit.

100% zeker weet ik het natuurlijk niet. Maar je kan het zelf controleren, door de monitor open te maken.

De inverter zit op een apart printje en is redelijk gemakkelijk te vervangen. Enig probleem is dat er in Europa niet aan te komen is.
Vanuit de VS (eventueel via ebay) kan je er meestal wel aan komen. Reken echter wel op een prijs van tussen de 50 en de 80 dollar.
Waarom zou je dat doen als je nog garantie hebt? Als je een scherm een paar maanden hebt zit dat er echt nog op hoor... ;)

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:57

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met een BenQ t705, toevallig is deze gister, kostenloos, omgeruild voor een refurbished zelfde modelletje. Gewoon even bellen met de RMA dienst van BenQ en je schermpjes worden netjes omgeruild.

Garantie geven ze tot 3 jaar op hun beeldschermen: 0900 2367 669

edit:
hieronder de (korte) emailconversatie

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Geachte heer,

Waarschijnlijk heeft uw monitor problemem met de black light van de panel.
Wij adviseren u om contact op te nemen met RMA helpdesk: 0900 2367 669 voor evt.
reparatie.

U heeft recht op 3 jaar garantie na aankoopdatum.

Mvg,
BenQ Europe Support

Product Information:
~~~~~~~~~~~~~
Product Line:   LCD Monitors
Model:          T705

Question / Suggestion:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste support,

Ik heb een probleem met dit scherm dat helaas buiten de garantie valt, maar ik
hoop toch dat ik enige hulp kan krijgen. Het probleem: Na een seconde gaat het
scherm uit / in een soort van slaapstand. Als ik dan de aan/uitknop 2x indruk om 
hem opnieuw aan te zetten doet hij het weervoor 1 à 2 seconden om daarna weer 
uit te vallen.

Ik heb het scherm op 2 verschillende pc's en eveneens achter 2 verschillende 
laptops als secundaire monitor geprobeerd. Het is me 1x gelukt, in een serie van 
25x aan en uitzetten om het scherm enige minuten normaal te laten functioneren, 
hij kán het dus wel doen.

Ik hoop dat er een oplossing voor dit probleem is.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 66% gewijzigd door SandaX op 24-05-2008 10:47 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 23:26

Shuriken

Life is all about priorities

weebl schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 09:46:
[...]

Waarom zou je dat doen als je nog garantie hebt? Als je een scherm een paar maanden hebt zit dat er echt nog op hoor... ;)
Ja als TS garantie heeft, dan zou ik dat inderdaad niet doen. Echter dat lees ik nergens uit de topicstart ( als je goed gelezen had, had je ook gezien dat hij het probleem binnen 2 maanden heeft, en niet het scherm pas een paar maanden) ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Shuriken op 24-05-2008 10:31 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• gielius
Dank voor jullie inbreng.
Helaas heb ik geen garantie meer op de schermen. Ze zijn allebei net meer dan drie jaar oud. Het is alsof er een tijdklok in zit die na iets meer dan 3 jaar de boel onklaar maakt :)
Ik heb hem zover mogelijk uit elkaar geschroeft en een zooi stof kunnen wegblazen. Nu doet ie het weer (even). Ik ben bang dat dat niet zo lang gaat duren.......

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:02
2 (veel voorkomende) defecten

- Lekke condensatoren in de voeding. Soms zelfs met het blote oog al te beoordelen (bol/lek)
- Bij veel BenQ 17" schermen (en dell schermen): Kortsluiting in 1 of meerdere transistoren. Als gevolg van brakke solderingen in de invertorspoel overlijd de transistor soms vroegtijdig. Je krijgt dan ook bovengenoemde symptonen. Meestal is er 1 of meerdere defect, met een multimeter na te meten. (2SC5707 om precies te zijn)
Plaatje van de FP937 lijkt identiek aan de 17" versies met die transistorproblemen (heb ik er meerdere van gefixed inmiddels)

Of die transistoren ook in de 19' versie zitten... geen idee. Heb je geen fotos van printplaten zelf uit dat ding?

Symtonen van soms wel werken doen mij meer denken aan de condensatoren in de voeding. Die al gechecked?

[ Voor 16% gewijzigd door DJSmiley op 25-05-2008 15:34 ]

• gielius
@ DJSmiley

Zal vanmiddag even kijken of ik een foto kan maken van de printplaat. Wat opvalt is dat als ik het scherm even flink heen en weer schud hij het weer een tijdje doet.... 8)7
:?
Pagina: 1