Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:26

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
Het gaat hier om het volgende apparaatje (oud beestje): Blaupunkt Lucca MP3. Een navigatiesysteem.

Het ding draait Windows CE en heeft naast een SD-slot ook een intern flash-geheugen. Op dat interne geheugen staan een aantal mappen, waaronder de map "System". In deze map staan een aantal programma's die het mogelijk maken om de PNA te beheren. Dit kan je starten door de PNA aan te zetten en meteen een knop ingedrukt te houden.

Wat ik nu gedaan heb is natuurlijk heel stom. Ik wilde eens kijken wat ik allemaal kon veranderen aan dat ding. Hij start normaal gesproken altijd met een beginmenu op waarmee je kan kiezen om te navigeren, muziek te luisteren of foto's te bekijken. Mijn doel was om eens te zien welke andere programma's er allemaal ook op konden werken.

De map "System" heb ik tijdelijk gewijzigd in "System_". Dat had ik beter niet kunnen doen, want nu start dat ding dus niet meer goed op. Ik kan nu met geen mogelijkheid meer in WindowsCE komen, laat staan bij het navigatieprogramma. Het enige dat ik nu krijg is een ander programma "SD Card Upgrade". Dat is gek genoeg ook een van de programma's die in de System-folder staat. Kennelijk staat die ook ergens in de ROM.

Dan nu de concrete vraag: Hoe krijg ik die map weer terug naar zijn oude naam gezet?

Een reset heeft geen soelaas geboden, de interne flash blijft behouden. Het is namelijk een NAND geheugen. Ook een recovery-SD maken hielp gek genoeg niet. Deze staat wel op de bijbehorende DVD, maar doet helemaal niks.

Een extra hindernis is dat er bij dit ding dus geen USB-kabel was meegeleverd.

To be determined...

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:26

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
Het is me al gelukt. Verder zoekwerk door een spaanse site heeft me een oplossing opgeleverd.

De update van Blaupunkt klopt niet. In het zipbestand staan wel alle bestanden, maar de mappenstructuur klopt totaal niet. Verder is er een klein trucje om ervoor te zorgen dat het ingebouwde flashgeheugen geformatteerd kan worden.

Wat moet je doen. Download als eerste de update. Dit zipbestand pak je uit op je pc. Voordat je alles op de SD-Kaart dumpt moet je een aantal dingen veranderen. Als eerste maak je een leeg tekstbestand aan met de naam "flashfmt". Deze zorgt ervoor dat het flashgeheugen geformatteerd wordt. Daarna moet je een nieuwe map aan maken met de naam "NAVI". In deze map moet je de volgende mappen/bestanden plaatsen:
  • lucca
  • System
  • mapdata
  • installluca.exe
Steek de kaart in je apparaat en start hem als volgt op: batterij losmaken, info-knop ingedrukt houden en de voeding aansluiten. Hij start nu met "OS Upgrade". Dit zal even duren, kan tegen de 20 minuten aanlopen. Als dit klaar is komt wederom "SD Card Upgrade" in je scherm, maar ditmaal zal hij bij het drukken op "start" wel gewoon aan de gang gaan. Als alles op 100% staat ben je klaar en kan je het geheel resetten.

[ Voor 0% gewijzigd door MaNdM op 24-05-2008 11:27 . Reden: Bullet teveel ]

To be determined...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dank voor de uitgebreide toelichting. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||