Toon posts:

Tip: ongestraft biedingen verzieken

Pagina: 1
Acties:
  • 706 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je bied op een aanbod advertentie waardoor je de hoogste bieder bent en dus serieuze biedingen van medetweakers blokkeert; achteraf zeg je dat je het produkt niet koopt omdat je geen geld hebt.

Dit is volstrekt legaal volgens de Tweakers regelementen en je krijgt als dubieuze bieder geen aantekening op je persoonlijke survey daar dit niet is toegestaan volgens deze regelementen.
Maw. een ieder kan op Tweakers ongestraft biedingen verzieken, hij/zij krijgt zelfs geen aantekening op zijn persoonlijke survey!

Heb hier een heftige discussie over lopen maar volgens de HH regelneven is dit volstrekt legaal en staat men machteloos.

Volgens de WET, welke ten alle tijde HOGER is dan het regelement van wie dan ook, is echter een overeenkomst aangegaan en dient de bieder het produkt af te nemen.

Tweakers stelt zich dus boven de wet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ziet het verkeerd. Het is een service voor tweakers, bedrijven moeten zich strikt houden aan de PW, en mogen dus ook geen dingen verkopen in V&A.

Ik stoor me er persoonlijk ook aan wanneer je een advertentie plaatst, een PB per mail krijgt, en dusdanig een afspraak maakt met elkaar om vervolgens te horen dat het niet doorgaat omdat de batterij van een notebook maar een uurtje meegaat. Dat staat notabene in de advertentie en dat is te raadplegen via Google. Dat noemt men impulsieve bieders en / of kopers, die eigenlijk gewoon zonder na te denken een bieding plaatsen of een afspraak met je maken om vervolgens het niet na te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:54
Maar het gaat hier om een overeenkomst tussen twee consumenten en niet tussen een professionele verkoper en een consument. Volgens mij ligt het dan wettelijk anders.

Maar ik kan me voorstellen dat het frusteert als een koper een overeenkomst regelmatig annuleert. Misschien is een aantekening dan wel gepast. Bijvoorbeeld als een koper vaker dan twee keer per half jaar een koop annuleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:03

mace

Sapere Aude

Een overeenkomst is een overeenkomst en deze kan niet ongedaan worden geloof ik.

Er zijn wel uitzonderingen, in het geval van gebreken heb je als verkoper de meldplicht, en de koper heeft de onderzoeksplicht. Jij moet dus wettelijk gezien alle relevante gebreken van het product vóór de verkoop bekend maken, en de koper moet voor de voor hem relevante gebreken vragen stellen.

Het kan zo maar zijn dat er wat is met een apparaat, iets waarvan de verkoper niks afwist, maar wat de koper wel gebruikt. Dan kan de koop in principe niet ongedaan worden gemaakt als de koper het niet gevraagd heeft. Immers heeft de koper niet voldaan aan zijn onderzoeksplicht.

In het voorbeeld van lism is voldaan aan de meldplicht van de verkoper, dus in principe kan de koop niet ongedaan gemaakt worden. Echter recht hebben en recht krijgen, dat zijn twee verschillende dingen in deze wereld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 07:50:
Volgens de WET, welke ten alle tijde HOGER is dan het regelement van wie dan ook, is echter een overeenkomst aangegaan en dient de bieder het produkt af te nemen.
Als ik me niet vergis staat een bieding op Tnet niet gelijk aan een overeenkomst. Je moet het meer zien als een "aanbod om in onderhandeling te treden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

hcbs -- je punt is ondertussen wel duidelijk denk ik zo.

Zoals je in de andere topics hebt kunnen lezen waarderen de frontpage mensen het blijkbaar niet als je dit publiekelijk wilt bediscussieeren, ook dit topic gaat dus dicht.

Neem gewoon even contact op met Microkid :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.