[PS3]Haze de meningen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Na aanschaffen van Haze en dit een tijdje gespeeld te hebben ben ik uiterst teleur gesteld in deze game. Het spel heeft tot dusver alleen maar minpunten.
Ik houd mijn bevindingen op de single-player mode die ik op hard heb gespeeld.

1. Het is zowat onmogelijk het spel maar een beetje te spelen zonder gebruik te maken van "nectar". Niet dat het onmogelijk is, maar totaal niet leuk in de zin van slecht speelbaar. Vijanden zijn heel slecht zichtbaar, al staan ze 3m voor je. De personage is enorm langzaam en beweegt als Pinnokio. Vaak denk ik in een crouch stand te zitten, maar dan blijk ik te rennen.

2. De AI is verschrikkelijk. Na dood geweest te zijn worden alle enemies weer op hetzelfde punt gespawned. A la Mario World. Is dit next-gen? Ik kan dit met meer argumenten onderbouwen, maar ik vind dat dit genoeg zegt.

3. Wanneer je een enemy in het vizier heb die "officieel nog niet in dit checkpoint dood mag gaan" dan lukt dit ook niet. Hoe vaak ik niet een magazijn heb leeggeschoten op een personage die nog vrij ver weg was, maar toch makkelijk te raken.

Vervolgens doe je 2 passen naar voren en kom je in het volgende checkpoint, dan staat deze ememy wel vrolijk op jou te schieten terwijl hij 2 passen terug nog dozen in een auto aan het gooien was.

4. Schuilen, langzaam lopen of een hoek nog niet om te zijn geweest. Het maakt niet uit. De enemy "ziet" je altijd. Ik verwacht geen Splinter Cell sneakyness, maar kom op.

5. De cut-scenes zijn van een niveautje.. Poe poe :+ , maar dat is persoonlijk.

6. Je kent die oude tekenfilms. Dingen die bewegen, of gaan bewegen hadden altijd een andere kleur. Ik kan het niet anders verwoorden, maar zo is het in Haze ook. Een gele vlek in een rots is een mijn, een lichtbruike rots gaat naar beneden vallen, een lichtbruine boom kan omvallen, een donkere niet. Het kan zijn dat dit komt door de nectar, maar ik vindt het gewoon voorspelbaar.
En met de ontbrekende AI lukt anders de 2e keer zeker.

Ik zou graag willen weten van jullie van de online, co-op of net als ik van de single-player vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dat is niet bepaald positief te noemen.

Ik heb hem besteld maar ben er nog niet achter geweest. Dat zal ik zondag doen.

Ik verwachtte veel van deze game tot hij werd uitgesteld. Nu ik al die slechte reviews, en slechte ervaringen van spelers vraag ik me echt af waarom hij werd uitgesteld 8)7

Maker Free Radical (Timsplitters) kan toch een aardige FPS maken en Ubisoft als publisher, tjah daar zijn de meningen verdeeld.

Ik verwacht toch dat de 4 player offline / online Co-op mode een extra geeft aan dit spel.

In het beste geval brengen ze een patch uit die het één en ander verhelpt, maar als ik zie wat jij daar allemaal opnoemt, kan niet zomaar gepatched worden denk ik.

Ik ga dit topic toch in de gaten houden, en als niemand positief is ga ik de bestelling nog proberen te annuleren / omruilen voor een ander spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vermaak mij er prima mee

maar ik kreeg wel het gevoel alsof ik een N64 game aan het spelen was

update :

de game is vet in de singleplayer

als ik met de singleplayer klaar ben ga ik multiplayer proberen

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ik heb enkel de demo gespeeld en sindsdien is er geen haar op m'n hoofd die eraan denkt hem te kopen. Van FRD en Ubisoft had ik veel meer verwacht, zeker bij een titel als deze. In tien minuten heb ik mij nog nooit zo geërgerd aan een brakke A.I., een hopeloos level design en het geforceerde gameplay-element Nectar.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alleen de demo gespeeld. Voor mij is het een beetje zoals Timeshift of Bioshock voor mijn part, zolang je er niks van verwacht zijn het best aardige spellen, maar als je verwacht dat dit HET spel is, tja dan valt het inderdaad tegen. Het is gewoon een FPS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 01:21:
Maker Free Radical (Timsplitters) kan toch een aardige FPS maken en Ubisoft als publisher, tjah daar zijn de meningen verdeeld.
Dat idee had ik dus ook. Het (PS2) spel waar ik me het meeste mee vermaakt het is Time Spliters Future Perfect, ook van Free Radical. Ik had zeer hoge verwachtingen. Maar het is hopeloos. Ik heb het nog aangezien dit weekend (misschien verbetering gedurende het spel), maar ik ga hem vandaag terugbrengen. Gelukkig is het koopzondag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 08:02:
ik vermaak mij er prima mee

maar ik kreeg wel het gevoel alsof ik een N64 game aan het spelen was

update :

de game is vet in de singleplayer

als ik met de singleplayer klaar ben ga ik multiplayer proberen
Even een vraagje (zonder je te flamen hoor!)
Wat vind je goed aan deze game? Je zegt je er prima mee te vermaken, maar vergelijkt het wel met een N64 game.

Ik heb ook nog niet verder gekeken dan de single-game mode, maar zelfs dat is al reden om het spel te willen ruilen. €59.95 voor een next gen N64 game vind ik veel geld.

Nu moet ik wel toegeven dat ik kieskeurig ben en een hoog niveau van games eis.
Haze wordt teruggebracht naar de winkel net als Resistance en Rainbow Six 2 die om dezelfde argumenten de deur uit zijn gegaan. (Mijn mening) Slecht level-design, slechte tot ontbrekende AI, voorspelbaar, verschrikkelijke cutscenes, houterige besturing en misschien wel overhyped of te hoge verwachtingen. Kortom niet next-gen.

Edit:

Review van IGN:
out of 10 click here for ratings guide
4.5 Presentation
A bland story with weak characters and simplistic commentaries on serious topics, Haze is a generic tale at best about war.
4.0 Graphics
Tons of visual issues abound within the game, from texture tears and non-descript environments to pop-in and odd animation problems.
5.0 Sound
Dialogue is hokey and repetitive regardless of what side you're on. Sound effects are good, but that's not enough to make you turn the volume up once you've hit mute.
4.5 Gameplay
A creative concept hampered by gimmicks, a weak story and poor AI, Haze is a disappointment from a developer well versed in shooter mechanics.
4.5 Lasting Appeal
Two player split-screen and four player co-op helps put a minor spin on the campaign, but it won't extend the replayability of the game much. Nor will multiplayer modes and its useless merit system.
4.5
Poor

[ Voor 31% gewijzigd door BP_LOZ op 25-05-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb em net uitgespeeld en het was zeer vermakelijk

nu ff multiplayer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:51:
Ik heb alleen de demo gespeeld. Voor mij is het een beetje zoals Timeshift of Bioshock voor mijn part, zolang je er niks van verwacht zijn het best aardige spellen, maar als je verwacht dat dit HET spel is, tja dan valt het inderdaad tegen. Het is gewoon een FPS...
Gooi je nou Haze, Timeshift en Bioshock in dezelfde categorie?! Haze/Timeshift ala.. maar Bioshock was/is gewoon top.

Ik had altijd al gedacht dat Haze mediocore zou worden, alleen niet zo slecht. En alle marketting en hype eromheen maakt het zo triest eigenlijk. Free Radical wist dondersgoed wat voor scheiBe spel ze de winkel in gooiden, Timesplitters was top maar je kan kennelijk niet zomaar een naam vertrouwen.

Niet eens 720p, installatie, bagger graphics, niets vernieuwends = shame on you Free Radical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennis585 speelt 'm in een dag uit... En dat kan ook want veel langer dan 4.5 uur duurt deze game ook niet :P
Toen ik begon met spelen had ik al heel snel een -O- 7(8)7 |:( }:| :N :( moment en heb snel de PS3 uit gezet om nooit meer naar deze game te kijken...

/me wacht lekker op MGS4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:43:
dennis585 speelt 'm in een dag uit... En dat kan ook want veel langer dan 4.5 uur duurt deze game ook niet :P
Toen ik begon met spelen had ik al heel snel een -O- 7(8)7 |:( }:| :N :( moment en heb snel de PS3 uit gezet om nooit meer naar deze game te kijken...

* BP_LOZ wacht lekker op MGS4!
Vandaag dus lekker teruggebracht naar de winkel. "Groot gelijk" zei de verkoper tegen mij 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvandepol schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:16:
[...]

Vandaag dus lekker teruggebracht naar de winkel. "Groot gelijk" zei de verkoper tegen mij 8)7 :+
Dito hier.

PS: TimeSplitters 4 (TBA): In the July edition of the UK version of the Official Playstation Magazine (OPM) it was revealed that Free Radical are currently working on a new addition to the TimeSplitters series of games. This game has been said to parody video games as opposed to the parodies of movies featured in the previous games. A teaser for this game features a monkey in Master Chief's armor. The game will be powered by Free Radical's Haze engine. :/

(Bron wikipedia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:52:
ik heb em net uitgespeeld en het was zeer vermakelijk

nu ff multiplayer proberen
Waarom heb ik het vermoeden dat je er geen 60 euro voor heb betaald? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn veel spellen die de 60 euro niet waard zijn tegenwoordig , top titels zoals gta iv, metal gear zijn ze dik en dubbel waard, maar spellen als haze, zijn gewoon bijna een schande voor de games industrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik heb zelf de demo gedownd, in de overtuiging dat dit dus een grote titel zou worden. Demo doorlopen, was niet wat. Maar misschien begreep ik het niet, iets over het hoofd gezien? Internerd gecheckt, nogmaals gedaan, driehoekje-delete en maar weer een rondje beuken in Burnout Paradise. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nadat ik haze binnen 1 dag had uitgespeeld
timeshift maar uit de kast gehaald
ik heb timeshift nu uitgespeeld en heb er 3 dagen over gedaan
ik heb meer genoten van timeshift dan van haze

timeshift is veel beter dan haze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

De ontwikkelaars van Haze dachten even snel te cashen. Niets is minder waar.

Het spel is inspiratieloos, alle poppetjes zijn nagenoeg hetzelfde, omgevingen lijken allemaal op elkaar.

De zoveelste FP(B)S (First Bullshit Shooter). :P En ga me niet vertellen dat Nectar een geweldige toevoeging aan de game is, want dat is het gewoon niet!

Zonde van je tijd dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53
Herinnerd iemand zich nog de geluiden vanuit het PS3 kamp toen Haze werd aangekondigd als 360 exclusive?

En toen het opeens van een 360 exclusive een PS3 exclusive werd?

:+

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het wel grappig >_> maar 't is niet een game wat je langer dan 2 uur kan spelen daarna wordt ie saai.

en ja ik heb hem ook gekocht .. uit impuls..

heb er nu al stpijt van .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:30

Vrijdag

De Zwarte

Het gaat weliswaar om een PS3 versie hier maar ik dacht dat er ook een pc versie van zou komen. Ik ken het spel namelijk alleen van de trailer die een tijdje terug op de dvd van de PC Gameplay zat en daar zag het er wel koel uit. (redelijk) Interessant verhaal, Nectar etc.

Maar het is dus eigenlijk een vijftien in een dozijn shooter geworden? Jammer hoor :{ ik was eigenlijk wel van plan het spel te kopen als het uitkwam maar blijkbaar is het beter dat ik CoD4 koop.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
TroonStaal schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:45:
Maar het is dus eigenlijk een vijftien in een dozijn shooter geworden? Jammer hoor :{ ik was eigenlijk wel van plan het spel te kopen als het uitkwam maar blijkbaar is het beter dat ik CoD4 koop.
Beter dat je CoD4 al hebt. Ik dacht in Haze een leuke vervanger voor CoD4 te vinden. Mijn 2 spellen bijven toch CoD4 en GTA4. Ik kan me maar met weinig spellen zo vermaken als met deze 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik wacht met CoD4 totdat ik een nieuwe pc heb ;)

Maar goed om te weten, dan laat ik Haze wel lekker liggen. Jammer, die trailer zag er best mooi uit.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TroonStaal schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:50:
Ik wacht met CoD4 totdat ik een nieuwe pc heb ;)

Maar goed om te weten, dan laat ik Haze wel lekker liggen. Jammer, die trailer zag er best mooi uit.
Dam wat voor oud beestje heb je dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:59:
[...]

Dam wat voor oud beestje heb je dan :?
PIV 2,8c
Asus P4P800
1gb ram
X1950GT

Ik kán het wel spelen, maar voor CoD doe ik altijd eerst de SP en die wil ik graag groots en mooi ervaren, MP maakt me grafisch dan weer wat minder uit :)
Bovendien hoop ik dat de prijs zakt, tot nu toe is ie in elke winkel nog rond de 50,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 16:20
ik wacht wel totdat ik de game een keer in de budget bak zie liggen, dan probeer ik hem miss wel even uit. Kan het gewoon niet snappen dat deze game gelopt is... met zo'n budget en ontwikkelaars...
Pagina: 1