[php] VMC, EPG, sqlite en encryptie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Voor een hobby projectje ben ik wat aan het knutselen met een website waarmee ik op 1 plek verschillende taken kan uitvoeren en kan inzien waar ik normaal tig systemen voor moet starten.
Lekker makkelijk, 1 keer inloggen en geen hopeloos geklik.

Voor het weergeven van gids gegevens van mijn Vista MCE wil ik ook een pagina maken. Webguide wil ik niet, want dat is weer een aparte tool.

Nu lees ik op de fora dat de EPG data wordt opgeslagen in een sqlite file. C:\Users\All Users\Microsoft\eHome\EPG daar vind ik 2 SDF bestanden. Deze bestanden heb ik naar mn IIS 7 wwwroot folder gekopierd.

Op IIS7 heb ik PHP geinstalleerd waarmee ik aan het prutsen ben geslagen. Nu blijkt dat ik de sdf file niet kan openen met de error: encrypted database or no database.

Weten jullie of dat ook daadwerkelijk zo is. En vooral hoe kom ik alsnog aan die EPG data.

Zoeken op internet levert mij wel wat informatie op, maar dat komt meestal neer op een C# schrijven. Mijn C# kennis is zeer beperkt.

Er zijn bij mijn weten ook geen console tools die de epg data in xml oid weergeven. Misschien dat ik die zelf zou kunnen schrijven in c#, maar jah dat is nou ook weer niet zo`n mooie oplossing. Vanuit PHP een .net applicatie aanroepen die vervolgens xml genereert uit de sdf file.

Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik van daaruit ook een opname kan starten, maar goed dat is toekomst muziek eerst maar eens die EPG data in een nette tabel krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door siepeltjuh op 24-05-2008 00:06 ]

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Is dat sdf bestand zeker weten een sqlite database? Zo ja, dan is het waarschijnlijk een sqlite3 database. De standaard sqlite functies in PHP doet alleen sqlite2 en kunnen geen sqlite3 databases lezen.

Als je PDO gebruikt werkt het wel, die heeft wel een sqlite3 driver.

Het lijkt me overigens sterk dat het een sqlite database is, een programma van Microsoft zou nooit een non-microsoft database gebruiken. .sdf is toevallig ook de extensie van MS SQL Server (Compact Edition?), het lijkt me ongeveer 100% zeker dat het dus SQL Server is en niet sqlite.

[ Voor 34% gewijzigd door Gerco op 24-05-2008 00:11 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Ik gebruik inderdaad de PDO driver.
sqlitemanager kan er ook niets mee.
Op http://thegreenbutton.com/forums/thread/3526.aspx is een gast die claimt de database te hebben gedecrypt, maar goed in contact komen met die gast zit er neit in, dat komt uit 2004.

Google geeft in ieder geval hits met tegenstrijdige fora berichten over of het nu SQLce of sqlite is.

Het lijtk erop dat het de sql compact edition is. Die is vast niet te openen in een PHP script. bah, daar gaat mn pruts klus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Zijn er nog andere mogelijkheden om deze guide data te kunnen inzien. Eventueel als dat lukt zijn de andere opties om hem te laten opnemen enz ook wel te maken.

Eerst die data dus.
Ik begrijp dat PHP op geen enkele manier kan connecten met die sql compact edition database of zie ik nog iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Zou het mogelijk zijn om gebruik te maken van de COM mogelijkheden?
Zojuist kwam ik wat tegen waarbij ik CPU, MEM, outlook en dat soort data kan uitlezen.

Na wat zoeken kom ik er niet echt uit, om hiermee ook gids en andere VMC data uit te lezen, is er iemand die hier ervaring mee heeft of mij de juiste richting op kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07

TeeDee

CQB 241

Guide, bedoel je daar gewoon de TV gids zoals te vinden op tvgids.nl???
Er zweeft ergens een script die de uitzendingen van nu en straks van de site van TV gids haalt. Voor zover ik weet staat dit in het Samurize topic.

Edit:
Is wel VBscript. Heb het volgens mij ook op mijn pda site staan. Zal vanavond eens kijken als je nog interesse hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door TeeDee op 20-06-2008 17:17 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Nou ik wil die data niet uit een externe bron halen zoals tvgids.nl maar uit de gids van MC zelf.

Later zou ik ook andere acties (opnames starten, schedulen enz) willen inbouwen, maar eerst maar eens het relatief eenvoudigste het ophalen van die gids data.

Dat moet toch kunnen via COM objecten?

Pagina: 1