Toon posts:

hoe signaleer je iemand die zijn verplichtingen niet nakomt?

Pagina: 1
Acties:
  • 607 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als de ene niet mag dan de andere:

Iemand bied op een kavel en komt zijn verplichtingen niet na.
In dit geval betrof het duidelijk een 'leukerd' die de boel zat te verzieken; ik bedoel hiermee iemand die te veel op Marktplaats is geweest waar dit schering en inslag is.

Hoe dit te signaleren zodat de medetweakers gewaarschuwd zijn/worden bij het eventueel zaken doen met deze persoon?

Mag dus niet in de persoonlijke survey maar wat dan?

Terzijde opgemerkt: er staan enige honderden zo niet duizenden opmerkingen bij de diverse personen inzake het niet nakomen van hun verplichtingen, begrijp dus niet waarom juist mijn opmerking verwijdert moest worden.

Ennuh, een topic sluiten is gemakkelijk, maar het gaat er toch om dat ALLE medetweakers van eea. op de hoogte worden gesteld en mee kunnen discussieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je in de V&A FAQ kijkt, dan zie je
#13 Het bieden is puur indicatief. Zowel koper al verkoper kunnen hier geen rechten aan ontlenen. Een bod is niet bindend en verplicht U niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn, het bod blijft staan zo lang de advertentie blijft staan op V&A.
Ofwel, een bod is niet bindend. Dat betekent dus ook dat er geen verplichting aan vast zit. Ofwel, het is vervelend voor je, maar die persoon mag van z'n bod afzien als hij dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:52

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Een ander punt is dat FPA's boden kunnen verwijderen en dat ook doen wanneer je er met opgaaf van reden om vraagt. Dan heb je er dus ook geen last van dat de volgende bieder onbekend is.
(Wanneer een bieder aangeeft niet te kunnen betalen is dit voor zover ik weet een reden om het bod te verwijderen.)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dirk schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:47:
Een ander punt is dat FPA's boden kunnen verwijderen en dat ook doen wanneer je er met opgaaf van reden om vraagt. Dan heb je er dus ook geen last van dat de volgende bieder onbekend is.
(Wanneer een bieder aangeeft niet te kunnen betalen is dit voor zover ik weet een reden om het bod te verwijderen.)
Alleen dan moet de admin wel, na verzoek in dit geval van mij, dat bod is een keer verwijderen en niet een dag laten staan!

Op deze wijze blokkeer je een eventuele andere bieder die wellicht hetzelfde bedrag zou willen bieden en dus verder niet meer naar jouw advertentie omkijkt.

Verder, hoe waarschuw je de medetweakers voor dit misbruik? (daar is in dit geval duidelijk sprake van, men heeft de hele advertentie verziekt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Neem nou gewoon contact op met Microkid: Microkid in "Persoonlijke survey mag niet negatief zi..."

Microkid heeft aangegeven je vragen te willen beantwoorden. Maak daar dan gebruik van. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Alain op 24-05-2008 00:09 . Reden: toevoeging ]

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:36:
als de ene niet mag dan de andere:

Iemand bied op een kavel en komt zijn verplichtingen niet na.
In dit geval betrof het duidelijk een 'leukerd' die de boel zat te verzieken; ik bedoel hiermee iemand die te veel op Marktplaats is geweest waar dit schering en inslag is.

Hoe dit te signaleren zodat de medetweakers gewaarschuwd zijn/worden bij het eventueel zaken doen met deze persoon?

Mag dus niet in de persoonlijke survey maar wat dan?

Terzijde opgemerkt: er staan enige honderden zo niet duizenden opmerkingen bij de diverse personen inzake het niet nakomen van hun verplichtingen, begrijp dus niet waarom juist mijn opmerking verwijdert moest worden.

Ennuh, een topic sluiten is gemakkelijk, maar het gaat er toch om dat ALLE medetweakers van eea. op de hoogte worden gesteld en mee kunnen discussieren?
Er staat geloof ik ergens in de voorwaarden dat het geheel vrijblijvend is. Dat is het risico van spullen via V&A verkopen en kopen. Het kopen en verkopen van spullen op bijvoorbeeld Ebay levert wel een juridisch afdwingbare verplichting op (en kent een redelijk goed beoordelingssysteem). Dus als je meer zekerheid wilt kun je beter terecht op Ebay. Daar staat tegenover dat V&A helemaal gratis is en veel Nederlanderse computerfreaks rond kijken naar koop & verkoop. En het in heel veel gevallen wél goed gaat, de user die jij bent tegengekomen zijn echt uitzonderingen.

Als hij z'n verplichtingen niet nakomt kun je toch nog altijd een user-beoordeling plaatsen? Anders zet je voortaan gewoon in je advertentie dat je het recht voorbehoud om niet te verkopen aan de hoogste bieder als hij een negatieve score heeft..Simpel toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik raad je sterk aan om hier niet deze discussie aan te gaan, want daar is dit forum niet voor bedoeld - zoals dat ook beschreven staat in Lieve Adjes FAQ en Policy.

Het hoe-en-wat met betrekking tot User Reviews staat duidelijk omschreven in reviews: Tweakers.net FAQ. Conform die regels kan je dan ook eentje plaatsen, en daarbij kan je indenken dat als iemand toch afziet van koop naar aanleiding van een advertentie, dat je dan ook niet meteen met een -2-score gaat gooien. Een neutrale score met daarbij duidelijk omschreven waar het mis is gegaan met de user is meer dan afdoende. En als je het niet zeker weet, dan zou ik contact opnemen met de Frontpage Admins om te vragen of een dergelijke user review gewenst is.

Ook dit topic gaat op slot, want het hoort hier niet thuis. Als je het niet eens bent met het besluit van een Frontpage Admin, dan zou ik eerst met diegene van wie je de mail hebt gekregen, contact opnemen. Ik weet zeker dat * Microkid je graag te woord is, maar dan moet je het wel op een fatsoenlijke manier doen en niet direct met modder gaan gooien.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.