Toon posts:

[OSX] grootte meerdere folders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik m'n MacBook alweer een tijdje met veel plezier. Waar ik echter nog niet achter ben is het volgende: Als ik wil weten hoe groot meerdere mappen samen zijn is dit in windows heel makkelijk door de desbetreffende mappen te selecteren en dan eigenschappen te kiezen.

Doe je dit in OsX door voor meer info te kiezen, dan krijg je van elke map afzonderlijk de info. Hoe zorg ik nou dat hij de grootte van die mappen bij elkaar optelt zoals in windows?

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Probeer even met of zonder control toets of andere optie op de 'rechtermuisknop'... het verschilt geloof ik iets per Mac OS X versie.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

dat "meer info" zit onder Bestand/File en heeft als shortcut cmd+i. Klik eens op datzelfde menu en druk dan je control (^) toets in: voilà :)

cmd+ctrl+i = Get Summary Info :)

[ Voor 4% gewijzigd door dawuss op 23-05-2008 23:41 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:40:
dat "meer info" zit onder Bestand/File en heeft als shortcut cmd+i. Klik eens op datzelfde menu en druk dan je control (^) toets in: voilà :)

cmd+ctrl+i = Get Summary Info :)
Helemaal goed! Weer een beetje wijzer _/-\o_

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nice, wist ik ook niet. :)

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-02 20:12
Nice inderdaad. Dit vroeg ik mij laatst ook al af. Ik zie nu ook dat als je meerdere bestanden hebt geselecteerd, vervolgens op rechtermuisknop (ctrl+klik) klikt en het menu'tje tevoorschijn krijgt, als je dan op ctrl klikt 'toon info' verandert in 'toon samenvatting'. Fijn :).

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Met 'alt' werkt het ook.. heet alleen anders. Weet verschil niet?

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:55
kaassouffle schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:08:
Met 'alt' werkt het ook.. heet alleen anders. Weet verschil niet?
Dat is de inspector. Die geeft altijd een samenvatting van de folders die op dat moment geselecteerd zijn. Ctrl + CMD + I blijft dezelfde samenvatting geven.
Pagina: 1