Problemen met geluid in BF2

Pagina: 1
Acties:

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb sinds kort vreemde problemen met het geluid in BF2 (Battlefield 2 dus).

De soundtracks klinken anders. Ik hoor mezelf niet "praten" als ik bijvoorbeeld een vijand spot, of vraag om een medic of ammo of een vehicle drop of wat je dan ook kan doen met Q - nog wat en T - nog wat. Idem als ik commander ben, hoor ik mezelf ook niet "praten". Ik hoor mezelf ook niet of amper schieten, maar anderen weer wel, al lijkt het dat ik soms maar een deel van het geluid hoor. Ik hoor wel de vijand praten als die in de buurt is, maar als ik me niet vergis hoor ik collega's ook niet praten. Artillery hoor ik bijvoorbeeld weer wel.

Ik heb BF2 volledig gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft. Ook Directx 9.0c setup gedraaid, alhoewel ik de bestaande installatie niet eerst verwijderd heb, ik zou ook niet weten hoe eigenlijk.

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Hoi,

voor vragen mbt tot problemen met je spellen, moet je even in het goede forum posten... Hierzo :

Spielerij - Problemen en Vragen

En misschien staat er hier ergens iets tussen, kijk daar even voordat je post ...

Search

Is het geen geluidskaart issue ? Wat heb je sowieso voor een geluidskaart ? Wat draai je XP of Vista ?? We hebben wat meer informatie nodig als we willen helpen ...

Succes ! ;)

[ Voor 31% gewijzigd door JediUberknaft op 24-05-2008 11:56 ]

• Zoufiax
Ik draai op Windows XP, geluidskaart onboard van ASUS M2N-E moederboard. Audio adapter nVidia MCP55. MP3's afspelen geeft geen probleem, dus ik denk als niet-expert dat de geluidsadapter zelf in orde is. Ik zit eerder aan drivers te denken of Directx. Die versie is 9.0c bij mij en altijd al geweest overigens, dus ook voordat het fout ging. Directx heb ik overigens opnieuw proberen te installeren, dat leverde geen foutmeldingen op en zo. Ik hoop dat er nu genoeg info staat. Heeft BF2 misschien ergens een cache die geleegd moet worden of zo? Ik roep nu maar wat hoor.

• JediUberknaft

JediUberknaft

Als de game geinstalleerd wordt en hij heeft een nieuwere DirectX nodig wordt dat meestal van tevoren geinstalleerd (kun je aanvinken meestal). Heb je de game ook van de laatste patches voorzien ? Dat lees ik namelijk niet terug in je verhaal. Zorg daar uiteraard ook voor. Dat kan zeer waarschijnlijk al het probleem verhelpen.
Anders download je hier even DX9: linkje

JE zou verder het spel kunnen deinstalleren, de mapjes die overblijven weggooien. Eventueel in je register duiken en de keys die zijn blijven staan ook verwijderen. Maar dan moet je wel weten wat je doet heh ! Hierna het spel opnieuw installeren en daarna de laatste patches eroverheen knallen.

Mocht je nu nog het probleem hebben, ligt het probleem dus ergens anders.

• Zoufiax
Ik heb de laatste patch geïnstalleerd. Maar ik zal je tip opvolgend, dus alles weer de-installeren, alle mappen die ik maar kan vinden de-installeren, registrykeys van BF2 die ik kan vinden verwijderen (heb ik wel ervaring mee dus levert geen problemen op), en BF2 weer installeren, patch installeren en dan DirectX 9.0 nog een keer via je link. Ik laat dan weten of het gelukt is. Bedankt voorzover.

• JediUberknaft

JediUberknaft

Nog enige vordering ??

Ben wel benieuwd namelijk ! Laat me even weten of het je al goed is gelukt of niet ok ?

• Zoufiax
BF2 gedeïnstalleerd, alle mappen verwijderd, alle keys in registry verwijderd voorzover ik ze kon vinden, ccleaner gedraaid om registry op te schonen, BF2 geinstalleerd, DirectX geïnstalleerd, maar die zei dat de nieuwste versie al geÏnstalleerd was, dus die deed niets. Dxdiag gedraaid, zei dat er niets aan de hand was. Gereboot, en daarna laatste patch geïnstalleerd. Spel opgestart, en het heeft allemaal niet geholpen.

Ik hoor niets van wat ik zelf doe of zeg in het spel, bijv. reviven als medic, vehicle drop vragen, whatever, ik hoor het gewoon niet. Wel hoor ik bijvoorbeeld iemand me bedanken als ik hem gerevived heb, dus alles wat gezegd wordt door iemand waar ik in de buurt sta dat hoor ik wel. Ik hoor mezelf ook niet schieten en dergelijke. Heel irritant dus. De soundtrack die je hoort als je je aan het aanmelden bent op een server klinkt wel weer beter. Wat ook raar was, was dat ik soms de hele tijd het geluid van een helicopter "achter" me hoorde, terwijl er helemaal geen één in de buurt was. Dus ik maar steeds rondkijken, en niets aan de hand. Als ik meevloog in een "passagiers-chopper" (ik weet niet hoe die vervoers-choppers heten) als schutter, en ik keek naar voren dan werd het geluid van de chopper zacht, en naar achteren hard. Soms hoorde ik als ik liep ook het geluid van een jeep in de buurt, terwijl er geen één te bekennen was.

MP3's afspelen en films gaat nog steeds prima. Ik tast dus volledig in het duister en hoop dat iemand hier me kan helpen.

• JediUberknaft

JediUberknaft

Tja, vaag verhaal ja ... Zou zo 1-2-3 niet weten wat het dan zou moeten zijn. En als je geluid het voor de rest prima doet is je onboard geluid ook in orde lijkt me.

Ik kijk nog wel wat rond voor je, en anders hoop ik idd dat er iemand is hier die je kan helpen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

je zou kunnen kijken in je configuratiescherm hoe je je geluidskaart ingesteld hebt, als je 5.1 surround hebt ingeschakeld dat je dat gebruikt aan boxen/headset en je hebt eigenlijk een 2.x boxensetje of een stereo headset dan mis je een deel van je geluid. MP3 en video kijken maakt niet uit die gaan altijd over de frontspeakers en die hoor je dus wel, het schieten zou via de center gehoord moeten worden.

Ook in je geluidsdriver programma kan je kijken of de instellingen wel kloppen en de nieuwste geluidsdrivers installeren valt ook te proberen!

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• JediUberknaft

JediUberknaft

ik had hier wat geschreven maar dat maakte no sense .. dus weer verwijderd ...

[ Voor 97% gewijzigd door JediUberknaft op 25-05-2008 11:48 ]

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
misschien iets met de EAX instellingen? dat deze aanstaan zonder dat je onboard geluidskaart hier ondersteuning aan geeft/ er niets van bakt? Het lijkt me misschien ook handig om in het audio en videogedeelte te posten omdat het best een geluidskaartfout zou kunnen zijn met gamefout symptomen :P

Verder zou schieten denkik niet door de center komen, eerder conversatiestemmen e.d.

• optinius2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-11 13:56
yo ik heb probleem met O/S error ik kan hem niet starten als administrator omdat dit xp mode is en geen vista wat kan dan doen ?

• Zoufiax
M'n koptelefoon zit in een aansluiting aan de voorkant van m'n pc. Daar heb ik deze problemen. Nu de boel eens getest op m'n luidsprekers, en daar doet het probleem zich niet voor. De luidsprekers zijn aangesloten op de achterkant van m'n pc.

Dat van die EAX heb ik al eens geprobeerd, dat maakt niet uit. Inmiddels ook nieuwe drivers geïnstalleerd voor de onboard geluidskaart, maar dat heeft ook niet geholpen. De geluidsinstellingen in Windows staan ingesteld op 2 luidsprekers (naast monitor), dus niet op een 5-way luidsprekersysteem.

[ Voor 6% gewijzigd door Zoufiax op 26-05-2008 22:58 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zoufiax schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:58:
M'n koptelefoon zit in een aansluiting aan de voorkant van m'n pc. Daar heb ik deze problemen. Nu de boel eens getest op m'n luidsprekers, en daar doet het probleem zich niet voor. De luidsprekers zijn aangesloten op de achterkant van m'n pc.
zijn ze tegelijk aangesloten?
zo ja, probeer eens je koptelefoon achterin je computer om te zien of je headset niet stuk is.
Dat van die EAX heb ik al eens geprobeerd, dat maakt niet uit. Inmiddels ook nieuwe drivers geïnstalleerd voor de onboard geluidskaart, maar dat heeft ook niet geholpen. De geluidsinstellingen in Windows staan ingesteld op 2 luidsprekers (naast monitor), dus niet op een 5-way luidsprekersysteem.
is je headset een 5.1 headset, zo ja dan is het logisch dat je boxen het achterin het wel doen en je headset voorin het niet.

Controleer ook je frontaudiokabel of deze goed op je moederbord zit.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• JediUberknaft

JediUberknaft

Al wat verder gekomen ??
Pagina: 1