Toon posts:

Q6600 ondersteunt geen Vanderpool volgens Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een computer gekocht naar de "Best Buy Guy 2007" met enkele aanpassingen.
Antec LifeStyle Sonata III
Asus P5K-E/WiFi-AP
Intel Core 2 Quad Q6600

Windows XP
VMWare / Centos 5.1
'cat /proc/cpuinfo' geeft bij mijn Linux-VM geen vmx (Hardware Virtualizatie ondersteuning).

Deze 'hardware virtualisatie' is wel nodig voor "Windows Hardware Virtualizatie". Binnenkort gaan ik nieuwe hardware kopen voor aparte het hosten van verschillende Virtual Dedicated Servers.

Hoe zorg ik dat VMX er gewoon tussen komt te staan?

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:50
staat de optie aan in het bios?

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

De BIOS-opmerking is inderdaad goede.

Hou er verder rekening mee dat Linux momenteel niet op je fysieke Q6600 draait maar op een virtuele versie ervan die is gegenereerd door Vmware. De featureset van die virtuele cpu hoeft niet helemaal overheen te komen met die van de fysieke, zo kan ik me goed voorstellen dat hardwarematige virtualisatie niet recursief werkt (m.a.w. dat je het binnen een virtuele machine niet kunt gebruiken, omdat de host het dan al gebruikt).

[ Voor 15% gewijzigd door Wouter Tinus op 23-05-2008 23:14 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zowel je mainboard als je processor ondersteunen VT, maar de VMWare ge-emuleerde hardware doet dat weer niet (tenminste, niet in VMware Server 1.x series).
Simpel genoeg terug te vinden in de spec sheets van Intel trouwens..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
De optie staat gewoon aan in de BIOS. Indien ik boot via Linux zal ik waarschijnlijk VMX er gewoon tussen zien staan.

In mijn LinuxVM op VMWare helaas niet.

Ik hoop toch dat dit mogelijk is, anders zou ik niet kunnen testen met Windows-VM's in combinatie met Xen.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 22:36

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Wat weerhoud je ervan als host gewoon 'native' linux te nemen, bijvoorbeeld ubuntu (simpel en tevens recente Xen in default repository)? Hieronder draait bij mij op een E8400 zonder problemen zowel windows als linux als 'HW-virtualised' guest.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Inderdaad, je zult met native Linux moeten testen. Hardwarevirtualisatie op een virtuele bak is gewoon niet mogelijk.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Eventueel via Wubi (googlen), gewoon installeren via windows en als je er vanaf wilt in t add/remove programs linux deinstalleren :)
Pagina: 1