Is Tele2 plus mogelijk met ouder Sitecom modem

Pagina: 1
Acties:

• keesjk
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05-2008
M'n Abbo om laten zetten van Zonnet Family naar Tele2 plus.

Leek mij erg handig kost minder en hogere snelheid.
Alleen nu even niet ;-)

Zit even bij de buren naar een oplossing te zoeken voor het volgende probleem

Tele2 heeft m'n account geupgraded naar plus alleen nog geen nieuw modem verzonden.
met het oude modem Sitecom DC-214 V2 werkt internet nu niet meer

Zijn er instellingen om het wel werkend te maken.
Is er een alternatief (ADSLmodem) te koop waarmee de verbinding wel mogelijk is....
Of kan je echt alleen maar met een tele2 modem werken :(

Gebeld met tele 2.
Willen geen modem instellingen doorgeven (zijn geheim) (maar moeten toch ergens in te vinden zijn)
Beweren dat Alleen tele2 modems werken (geloof ik niet)
Terug zetten naar m'n oude instellingen duurt 2 weken want er moet iemand langs de centrale rijden (komt wel erg ongeloofwaardig over)
Voorlopig enige andere opties:
1. wachten op een tele2 modem :( :( :'(

2. Van kenners en ervaringsdeskundigen hier wel een pasende oplossing krijgen :)

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:37

Soggy

vroemmmm

Gaat inderdaad alleen werken met het tele2 modem: hierin zit een gebruikersnaam+wachtwoord waarmee de verbinding wordt opgezet. Enige optie is wachten tot je Davolink arriveert vrees ik...

If it works, tweak it

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zie ook de uitleg door TaXaN.

Een ander modem gebruiken is (via onofficiële wegen) mogelijk, maar pas nadat je de user/pass uit de originele Davolink hebt gevist.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Optie 1 is van toepassing. De Sitecom kan je op zolder gooien voor betere tijden....
Voor de rest kan je alleen nog bellen waar dat ding blijft.

• keesjk
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05-2008
Optie 1 wordt denk ik echt een drama.
Nu is de status we zien dat de modem al even onderweg is want we hebben een tracking en tracing nummer maar we weten niet wanneer hij aankomt. Het wordt nu afgewimpeld op de transporteur.

Verder zou het mogelijk moeten zijn om een ander modem zo te configureren dat je gewoon het internet op komt. Heb dit via een oud medewerker van Tele2 ;)
Nu is het alleen nog de kunst om deze instellingen te achterhalen.

Ze gebruiken bij Tele2 echt geen rocketsience.
Verbaas mij er echter over dat dit niet ergens te achterhalen is
Maar helaas heb ik niet voldoende tijd om alle instellingen uit te proberen.

Over dat username password verhaal gaat ook het verhaal dat het hier onder andere om je gebruikersnaam en wachtwoord gaat. De orginele tele2 wachtwoorden heb je wel nodig om het tele2 modem te configureren (ook prettig om te weten)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Er zijn al 2 topics met Tele2 als onderwerp en een aparte alleen voor de router.
Volgens mij staat daar alles in wat je zou moeten weten over Tele2 en de apparatuur.

Als jij andere apparatuur zover krijgt ingesteld dat ze werken bij je Tele2 verbinding, moet je je weer
melden met een berichtje. Je bent dan namelijk de eerste in Nederland!
Pagina: 1