Toon posts:

Ik kan de [Router] niet instellen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem begon met de storing van kpn ons internet lag er een week af. Nu doet de lijn het weer maar het hele netwerk zit nog steeds niet op internet (ik typ dit via een direkte connectie met het modem)
De helpdeskman vertelde me dat door de storing mijn router raar kon zijn gaan doen en ik dus de router opnieuw moet instellen, echter als ik het nummer wat in de handleiding van de router staat in typ om naar de opties van de router te gaan gebeurt er niets ook na het resetten van de router niet. Het netwerk functioneert nog wel ik kan andere computers zien die op het netwerk zitten ik kan alleen niet op internet en internet doet het ook anders kon ik dit niet typen.
Weet iemand wat er mis is?

Edit: Ik heb een E-Tech Broadband Router

Update: Ik kan in mijn router etc maar nog geen internet! :(
Volgens de helpdesk van e-tech maakt mijn router geen enkele connectie met mijn modem een van de mogelijke oorzaken zou kunnen zijn dat bijj de storing een stroomstootje door het netwerk is gegaan waar het modem geen last van heeft maar wat de router heeft opgeblazen.
Het klinkt mij alleen een beetje vergezocht in de oren. Zou het aan xs4all only kunnen liggen?Iemand nog andere ideeen?
Anders lijkt de enige optie een nieuwe router kopen.

Update2 probleem verholpen :D

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 16:02 ]

Verwijderd

Heb je wel een default gateway?
Kan je de router pingen?? Staat je IP in dezelfde range als je router?

Peace,
René Rijk

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Bedoel je met 'het nummer' het ip van je router?

Standaard is dit: (dit werkt enkel in internet explorer) :9

http://192.168.0.1

Maar kan ook anders zijn

Typ es bij uitvoeren het volgende:

cmd.exe /k ipconfig

en daar vind je wellicht het juiste ip van je router

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Inderdaad even naar start gaan, uitvoeren, type "cmd" enter, en dan "ipconfig /all" het ip address wat achter gateway staat is je router.
dieter87 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 21:48:
Het werkt ook prima in andere browsers.

[ Voor 43% gewijzigd door maxjuh op 23-05-2008 21:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
dieter87 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 21:48:
Bedoel je met 'het nummer' het ip van je router?

http://192.168.0.1

Maar kan ook anders zijn

Typ es bij uitvoeren het volgende:

cmd.exe /k ipconfig

en daar vind je wellicht het juiste ip van je router
ja het ip van de router
192.168.1.1 zegt de handleiding

Verwijderd

Topicstarter
Achter ' standaard gateway' staat helemaal niets?
Overigens op dit moment is mijn router niet aangesloten op het modem omdat ik met deze laptop direct op het modem zit maar ik dacht dat dat om in de router te komen niet zoveel uitmaakt want het hele netwerk zit nog gewoon in de router

Rene ik heb dus geen default gateway wat betekend dit?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 22:09 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Oke doe eens het volgende:

- Alles loskoppelen uit de router (behalve de netvoeding natuurlijk)
- Router hard resetten (meestal is dat het resetknopje een seconde of 30 ingedrukt houden, zie de handleiding)
- Alleen je eigen computer weer aansluiten op de router
- Via "Start --> configuratiescherm --> netwerkverbindingen --> eigenschappen van je netwerkverbinding --> TCP / IP eigenschappen" controleren of je computer ingesteld is om automatisch een ip te krijgen.
- Open het opdrachtpromt en typ eerst "ipconfig/release" daarna gevolgd door "ipconfig/renew"
- Typ nu "ipconfig/all" en kijk wat er achter "standaardgateway" staat
- Typ dat in in je internetbrowser en stel je router verder in

Het zou me verbazen als je op deze manier nog steeds niet in je router kan komen :)

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:14:
Oke doe eens het volgende:

- Alles loskoppelen uit de router (behalve de netvoeding natuurlijk)
- Router hard resetten (meestal is dat het resetknopje een seconde of 30 ingedrukt houden, zie de handleiding)
- Alleen je eigen computer weer aansluiten op de router
- Via "Start --> configuratiescherm --> netwerkverbindingen --> eigenschappen van je netwerkverbinding --> TCP / IP eigenschappen" controleren of je computer ingesteld is om automatisch een ip te krijgen.
- Open het opdrachtpromt en typ eerst "ipconfig/release" daarna gevolgd door "ipconfig/renew"
- Typ nu "ipconfig/all" en kijk wat er achter "standaardgateway" staat
- Typ dat in in je internetbrowser en stel je router verder in

Het zou me verbazen als je op deze manier nog steeds niet in je router kan komen :)
Ik zal het proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
mm Gedaan wat je hebt gezegd ik222 maar hij zegt bij ipconfig/release:
" Er kan geen enkele bewerking op de Lan-verbinding worden uitgevoerd als het medium ervan niet is aangesloten."

Daarna ipconfig gewoon gedaan en dan zegt ie ' status van medium .... : medium ontkoppeld'

ik snap er niets van

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
ipconfig /release werkt dus niet om je nog geen ip-address hebt.

Je kan ook even proberen om een statisch ip-address in te stellen. Dus bij je eigenschappen van je netwerkverbinding 192.168.1.2 in te vullen (subnetmask is standaard goed en gateway kan je leeg laten). Dan kijken of je 192.168.1.1 kan bereiken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee wet van Murphy de kabel deed het niet daarom stond er medium ontkoppeld ik heb nu een andere kabel
en het is me gelukt in de router te komen ik heb de instructies opgevolgd om de router in te stellen maar het werkt niet
misschien omdat we sinds kort xs4all only hebben zijn de instructies om dat ding in te stellen verouderd

• ik222
  • Niet online
Voor xs4all moet je gewoon "automatic configuration - DHCP" kiezen volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt in iedergeval 100% zeker niet aan de instellingen maar aan de connectie tussen modem en router.

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:56:
Het ligt in iedergeval 100% zeker niet aan de instellingen maar aan de connectie tussen modem en router.
Dus aan de instellingen daarvan dan toch? De fysieke connectie kan weinig aan mis zijn, tenminste er van uit gaande dat de kabel goed is en in de goede poort zit.

[ Voor 37% gewijzigd door ik222 op 24-05-2008 15:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:32:
[...]

Dus aan de instellingen daarvan dan toch? De fysieke connectie kan weinig aan mis zijn, tenminste er van uit gaande dat de kabel goed is en in de goede poort zit.
Zie update ik heb de helpdesk van e-tech gebeld en echt alle instellingen uitgeprobeerd.

• ik222
  • Niet online
Probeer een je hostnaam in te vullen van xs4all, die kun je opvragen via de support pagina's van xs4all, of via www.watismijnip.nl komt hij er ook te staan.

Dus hostname invullen in de router en DHCP kiezen.

Vervolgens modem en router van de stroom halen. Na 30 seconden de modem weer aanzetten en zodra de modem helemaal is opgestart de router aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
De helpdeskman heeft me aangeraden de firmware van http://www.e-tech.nu/ te downloaden en in mijn router te installeren dat ga ik eerst even proberen. Daarna probeer ik wat jij zegt en dan zien we wel weer.

Verwijderd

Topicstarter
dat firmware gebeuren lukt iig niet hij kan geen router vinden terwijl ik we gewoon het menu van de router kan enzo

ik222 ik heb gedaan wat je hebt gezegd maar er lijkt niet te werken wat bedoel je precies met kiezen van dhcp? is dit goed?
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadimage.org/images/rrc7gwdzldzagrmgheg.jpg

• acale
  • Laatst online: 11-03 20:24
Het modem doet het wel en de router doet het niet. Ik zie in je afbeelding dat je in je router DHCP aan staat. Als je modem ook router is, zou je de DHCP van je router kunnen uitschakelen zodat het modem is degene die ip adressen uitdeelt

Verwijderd

Topicstarter
acale schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:55:
Het modem doet het wel en de router doet het niet. Ik zie in je afbeelding dat je in je router DHCP aan staat. Als je modem ook router is, zou je de DHCP van je router kunnen uitschakelen zodat het modem is degene die ip adressen uitdeelt
Maar wat lost dat dan op als ik nu geen verbinding maak? Of is op die manier de hele router overbodig?

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:43:
dat firmware gebeuren lukt iig niet hij kan geen router vinden terwijl ik we gewoon het menu van de router kan enzo

ik222 ik heb gedaan wat je hebt gezegd maar er lijkt niet te werken wat bedoel je precies met kiezen van dhcp? is dit goed?
[afbeelding]
Die DHCP server is voor de client zijde van je netwerk (= je pc's die aangesloten zijn)

Je moet ook DHCP kiezen voor de WAN zijde (de poort waar je modem op is aangesloten). Meestal kun je deze optie vinden onder termen als "internet connection type" of iets dergelijks.

Kun je verder even posten wat voor modem je hebt?
acale schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:55:
Het kan net zo goed zijn dat zijn modem geen DHCP server bevat...

Dus het is inderfdaad handig als de TS even post welk modem type hij heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 25-05-2008 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even kijken naar dat DHCP en welke modem ik heb

Het spijt me als ik niet goed informeer of domme vragen stel maar ik heb er gewoon niet zo veel verstand van het enige dat ik weet is van de helpdesk en die is op dit moment overbelast

Verwijderd

Topicstarter
Ok het hoeft niet meer ik heb er een andere router in gedaan en die werkt wel met dezelfde instellingen. Die stroomstoot theorie kan dus best eens waar zijn geweest.
In iedergeval iedereen bedankt voor de tijd en moeite ome me te helpen.
Pagina: 1