Toon posts:

fic vl-601: fsb niet hoger dan 66mhz??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kheb een fic vl-601 mobo.... (LX-chipset)..:(

ik kan de fsb niet hoger dan 66mhz zetten... dit klopt ook volgens de specificaties (maar die zijn al oud)...

khoop dat iemand misschien weet of er een bios ofzow uit is dat hogere fsb's ondersteunt...

Alvast bedankt voor de reply's

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nope, vergeet het maar. Je kan hem nog wel in Turbo-modus schakelen (68 Mhz), maar daar houd het op...

Ik heb het ding ook gehad namelijk. Extreem stabiel bordje, maar overklokken kun je shaken, ook met nieuwere BIOS-sen.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Hoe kan ik trouwens bij dit bordje de BIOS updaten.
Ik wil nl een omgesoldeerde Ultra 66->RAID controller erin plaatsen, maar hij herkent um niet.

Wanneer ik de BIOS up wil daten dan vraagt ie naar een filetje, ik tik deze in en dan zegtie dat ie het filetje niet kan vinden.
Nogal vaag allemaal.

Iemand tips?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 14:19

Opa

Nu Multifocaal!

hangt er van af welk merk BIOS.

je moet iig vanaf een DOS bootflop flashen. Gewoon een flop format /s doen en daar de flash.exe en de .BIN of .ROM bij zetten.
Meestal moet je gewoon flash typen en dan vraagt hij vanzelf naar de file. Soms moet je flash /? doen om de juiste syntax te vinden. Flash /b bios.rom of zo...

een paar BELANGRIJKE dingen:
1. Kijk HEEL precies voor WELK Mobo het BIOS is wat je gedownload hebt. Dat moet EXACT overeenkomen.
2. Maak eerst een backup van je huidige BIOS. Dat is een optie in het menu dat je ziet als je gewoon Flash.exe typt.
3. Zorg (Bid, maak een accu) dat de stroom ff niet uitvalt als jij bezig bent met flashen. Laat bijvoorbeeld geen soldeerijzers kortsluiten. :+

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024