Wharfedale modus (one) three?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:18
Ik ben al een tijdje opzoek naar nieuwe speakers voor niet al te duur en vandaag zag ik een paar Whafadeles modus three.

Ik heb geprobeerd informatie over deze speakers te vinden, maar zonder resultaat. Ik ken het merk verder ook niet en bij een poging om ook maar iets wat op een review lijkt te vinden, kom ik niet verder dan die ongeloofelijk irritante ciao-shopping website.

Ik vroeg me dus af of iemand deze speakers heeft staan en me iets kan vertellen over de kwaliteit ervan. Ik kan ze overigens voor 50 euro bemachtigen.

Mijn budget is overigens 100 euro dus andere suggesties zijn welkom.

[ Voor 6% gewijzigd door gebruikershaes op 23-05-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Als 't deze speakers zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.acustica.ind.br/Imagens/Wha1.JPG
... dan zijn ze direct 50 euro waard. Hopelijk voor de geluidskwaliteit (maar dat zit meestal wel goed bij Wharfedale als je van een wat warmer geluid houdt, of wanneer je een wat fellere versterker als een Yamaha of zo hebt), maar 't ziet er prachtig uit!
Hopelijk krijg je voor die 50 euro ook het bijbehorende speakerdoek frontje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Anoniem: 14829 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:08:
Als 't deze speakers zijn:
[afbeelding]
... dan zijn ze direct 50 euro waard. Hopelijk voor de geluidskwaliteit (maar dat zit meestal wel goed bij Wharfedale als je van een wat warmer geluid houdt, of wanneer je een wat fellere versterker als een Yamaha of zo hebt), maar 't ziet er prachtig uit!
Hopelijk krijg je voor die 50 euro ook het bijbehorende speakerdoek frontje? ;)
Ga wel van te voren luisteren, niet iedereen vind Wharfedale even goed klinken.
Overigens is 50 euro niet veel, al is deze luidspreker voor zover ik weet nooit een verkoopsucces geworden en heb ze destijds wel eens als restverkoop gevonden in winkels. Niet iedereen vind overigens het kunstof front mooi. Maar dat is een kwestie van smaak. Nogmaals: 50 euro is ook niet veel en voor 50 euro meer zul je weinig alternatieven vinden.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met frontje zien ze er al een stuk minder lelijk uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.acustica.ind.br/Imagens/Wha3.JPG

Edit: en hij is te bi-ampen! Niet slecht. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.acustica.ind.br/Imagens/Wha4.JPG

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 14829 op 24-05-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Ah kijk, dat zijn ze inderdaad! Ik heb een Kenwood versterker die ik wel redelijk goed vind dus dat komt wel goed.

Verder zie ik daar een dikke basstube. Hoe zit het met de bassen? Zijn die een beetje goed? En het is een 2 weg systeem hoe zijn de middentonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die plaatjes heb ik van internet geplukt, ik heb en ken die speakers zelf niet. :)
Over die gigantische BR poort heb ik m'n twijfels, en of die vrij grote woofer (de hele speaker is 58cm hoog) het mid/hoog kan halen totdat dat kleine tweetertje 't overneemt is maar de vraag, maar Wharfedale heeft al wel meer afwijkende ontwerpen gebouwd die in de praktijk goed uitpakken.

Ik zou zeggen: gewoon aanschaffen, en als ze niet blijken te bevallen gewoon voor 100 euro op Marktplaats zetten. Dat krijg je er zeker voor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174333

Geven goed geluid voor het geld, ik zou er echter niet te ruig mee omgaan als je van veel bass mooi vind. Ik zelf had de iets grotere met 2 van die woofers. Ik had bij twee speakers unit's dat de lijm los liet tussen de conus en ophanging. Na de tweede keer was ik het zat en heb ze verkocht en hiervoor een ouder setje b&w gehaald, da's een wereld van verschil. En nee ik ben geen house/drummnbass liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Oke, duidelijk. Je zegt alleen dat het een wereld van verschil is. in welk opzicht is dat? Qua geluid of bassen of kwaliteit etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
De modus 3 zijn het dus niet geworden. Iemand anders heeft ze waarschijnlijk gekocht :(. Maaaaar ik heb nu iets wat me veel beter lijkt namelijk, Wharfedale Zaldek 600

http://www.wharfedale.co.uk/model.php?model_id=44# deze dus. Iemand ervaring hiermee? Ik zie ook geen enkele Nederlandse shop die ze verkoopt. Ik kan ze voor 100 euro krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

licht offtopic maar het is echt bedroevend wat ze tegenwoordig maken. Ik ken het merk nog uit de E series (jaren 90) en heb zelf jarenlang de e70 en de mk2 versie ervan gehad. Als ik deze budget wehkamp rommel dan zie.......

Het blijft leuk spul voor het geld maar ...................
Pagina: 1