Zonder maar 1 sec na te denken heb ik het volgende commando uitgevoerd op mijn gentoo systeem:
dd if=/dev/zero of=/dev/md1 bs=4k count=100000, daarna
dd if=/dev/zero of=/dev/md4 bs=4k count=100000 en daarna
dd if=/dev/zero of=/dev/md4 bs=8k count=100000
ter info:
/dev/md1 tm md4 ware resp gemount op ,/boot ,swap, /, /home
Nadat ik problemen van de /home directory constateerd heb ik het systeem opnieuw opgestart. Grub gaf error 17. En ik besefte me dat het goed mis was.
Na geboot te hebben in knoppix en de arrays weer geassembled heb. Probeer ik e2fsck uit te voeren. De superblocks op /md1 konden niet meer gebruikt worden. Voor mijn home dir heb ik nog wel superblocks gevonden. De melding die ik krijg is: Superblock has an invalid ext3 journal (inode
. Clear<y>?
Moet ik dit doen?, Wat is wijsheid om in dit geval te doen? Mijn home dir is dus het aller voornaamste om te recoveren.
Alvast bedankt voor de tips
dd if=/dev/zero of=/dev/md1 bs=4k count=100000, daarna
dd if=/dev/zero of=/dev/md4 bs=4k count=100000 en daarna
dd if=/dev/zero of=/dev/md4 bs=8k count=100000
ter info:
/dev/md1 tm md4 ware resp gemount op ,/boot ,swap, /, /home
Nadat ik problemen van de /home directory constateerd heb ik het systeem opnieuw opgestart. Grub gaf error 17. En ik besefte me dat het goed mis was.
Na geboot te hebben in knoppix en de arrays weer geassembled heb. Probeer ik e2fsck uit te voeren. De superblocks op /md1 konden niet meer gebruikt worden. Voor mijn home dir heb ik nog wel superblocks gevonden. De melding die ik krijg is: Superblock has an invalid ext3 journal (inode
Moet ik dit doen?, Wat is wijsheid om in dit geval te doen? Mijn home dir is dus het aller voornaamste om te recoveren.
Alvast bedankt voor de tips