Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ALPS] TouchPad 56AAA1806A connector

Pagina: 1
Acties:

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb uit een oude laptop een touchpad gesloopt, dat zou moeten werken, met volgende info:

Er staat op de chip:

1CA017A
ES/0007

Op het TouchPad zelf:

ALPS 56AAA1806A

En op een stickertje:

03717B
FR1A08A

Weet iemand waar ik de pinout kan vinden ?

Het bordje heeft een 6 pin connector.

Enige hulp wordt geapprecieerd !

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Foto's zijn voor zoiets zeker geen overbodige luxe,

Maar 90% van de tijd spreken die dingen gewoon normaal ps/2, als je de ground en vcc uitvind kan je de clock en datapin meestal zonder al te veel problemen vinden.

Voor ground/vcc naar condensators en groundplanes zoeken.

• Petervanakelyen
Ik denk dat de GND pin 2 is op de connector, omdat deze naar een groot, koperen plaatje gaan op het bord van het touchpad.

VCC, CLOCK & DATA heb ik nog geen idee van... :(

PS: Kan wel foto's maken, maar zijn in slechte kwaliteit, want heb alleen stomme mini camera uit laptop hier...

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Slechte foto's heb je weinig aan, heb je een scanner? Dat gaat voor printplaten vaak ook bestwel goed.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Als je de +5V goed hebt aangesloten kun je verder niks vernielen denk ik.
Ik had hier ook een touchpad uit een laptop, die ik had aangesloten op een PS/2 plug. Ik heb gewoon eerst heel goed gezocht waar de +5V moest, en de GND, en toen gewoon de data en clock signalen uitgeprobeerd :P

• Petervanakelyen
SA007 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:24:
Slechte foto's heb je weinig aan, heb je een scanner? Dat gaat voor printplaten vaak ook bestwel goed.
Ja, prima idee, werkte redelijk goed tot PC uitviel wegens te veel gebruik van geheugen bij editten van afbeelding 8)7

Hier dan toch foto ;)

ALPS TouchPad

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Die dikke verbinding naar het grote vlak is heel waarschijnlijk massa, en die dikke draad aan de bovenste 2 pennen die naar onder de connector gaat zal de +5V zijn.
De 2 dunne verbindingen die vanuit de connector naar het IC gaan zullen de klok en data zijn, dat kan je gewoon uitproberen.Er zijn blijkbaar meerdere verbindingen naar het IC, maakt het wel wat moeilijker om data en klok te vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door naftebakje op 24-05-2008 17:16 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Ik vermoed dat de pinnen aan de rechterkant van connector naar de chip gaan de data en clock zijn, en die aan de linkerkant naar beneden gaan (naar die 2 weerstanden) de aansluitingen voor de linker en rechtermuisknop zijn.

Of dat of het is precies omgekeerd. Maar je kan er niks mee slopen, dus zou het gewoon proberen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Bij mijn touchpad (gebaseerd op Logitech chip) werd de Logitech chip wel erg heet als ik het verkeerd aansloot. Hij werkt nog wel trouwens.

• Petervanakelyen
naftebakje schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:13:
Die dikke verbinding naar het grote vlak is heel waarschijnlijk massa, en die dikke draad aan de bovenste 2 pennen die naar onder de connector gaat zal de +5V zijn.
De 2 dunne verbindingen die vanuit de connector naar het IC gaan zullen de klok en data zijn, dat kan je gewoon uitproberen.Er zijn blijkbaar meerdere verbindingen naar het IC, maakt het wel wat moeilijker om data en klok te vinden.
Bedankt, GND lijkt mij nu wel gevonden, maar van 5V ben ik nog niet zeker.
Hoewel het lijkt dat je gelijk hebt ;)

Hier trouwens een afbeelding van een ander forum van een ALPS touchpad.
Ik heb er geen idee van of het klopt, maar de pinout lijkt aardig overeen te komen met de beschrijvingen hier:

Touchpad

EDIT: Hier bijgewerkte afbeelding met waarschijnlijke pinout:

ALPS Touchpad Bewerkt

[ Voor 9% gewijzigd door Petervanakelyen op 25-05-2008 21:32 ]

Pagina: 1