2 beeldschermen + tv op EN7900gs

Pagina: 1
Acties:

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:05
Ik ben al een tijdje aan het rondzoeken maar ik kom er niet echt uit. Ik heb dus een 7900GS kaart en daar zijn 2 dvi uitgangen op + 1 s-video. Nu wil ik 2 beeldschermen + een tv aansluiten op deze kaart. maar allemaal tegelijk wilt hij ze niet accepteren.
Ik heb al rondgelezen dat het komt omdat deze kaart maar 2 RAMDACs aan boord heft en daardoor maar 2 schermen kan ondersteunen (tft + tv of 2x tft). Er werdt in sommige topics over clonen gesproken, maar verder is daar niet op ingegaan.
ook werd er over matrox gesproken, maar voor deze dingen heb je dezelfde resolutie nodig en met een 19", een 17" en een tv zal dit nogal lastig gaan vrees ik.
Het probleem is dat dit nogal lastig is om te zoeken met google ofzo, je komt meer links tegen over productreviews dan goede topics. Ik ben dan beginnen zoeken op tweakers en heb bovenstaande informatie gevonden.
Ik vind het geen slecht iets om mijn tweede beeldscherm met die tv te laten clonen, simpelweg omdat dit vroeger ook al het geval was maar dan met een ander beeldscherm dat daar stond. het tweede scherm wordt enkel gebruikt om films en msn (3e scherm/tv is aan mijn bed)
weten jullie of het mogelijk is om dit tweede beeldscherm te clonen met tv enzodoende alles aan de praat te krijgen? misschien door een of ander programma of een andere driver? ik kom er nl. echt niet aan uit.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41
Alle 3 tegelijk is niet mogelijk. Wat ik zou doen is een 2e videokaart bijzetten.
Heb je misschien het type moederbord bij de hand ?
Het is mogelijk om het 2e scherm en de TV te klonen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Tarkin
een asus p5b. het probleem is dat ik dus maar 1 pci express heb en ik heb niet zo'n goede ervaringen met pci grafische kaarten. daarom dat ik dus naar dat clone gedoe wil kijken

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 19:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Fr!st! schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:17:
een asus p5b. het probleem is dat ik dus maar 1 pci express heb en ik heb niet zo'n goede ervaringen met pci grafische kaarten. daarom dat ik dus naar dat clone gedoe wil kijken
Een PCI-kaartje enkel voor tv-out zal weinig problemen opleveren als je oplet met merk (geen nVidia en ATI door elkaar gaan gebruiken, zorgt vaak vor problemen.)

Voor tv-out is zo`n pci ding meer dan krachtig genoeg, aangezien tv maar zo`n 720x576 is :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Tarkin
hmm dan toch maar eens kijken achter zo een kaartje. waarschijnlijk kosten die dingen ok geen drol.