Toon posts:

G51 & een radio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zit al een tijdje te zoeken achter een nieuw speakersetje voor mijn radio. Nu, de boxen voor radio's zijn moeilijk apart te vinden en en daarbij zijn PCspeaker wel een stuk goedkoper.

Bijvoorbeeld de G51 van Logitech, kost 200 euro met 5 boxen en 1 subwoofer. Echter vroeg ik mij af of hierop een radio met de gewone uitgangen kon aangesloten worden.
Op mijn radio zitten 4 gewone aansluitingen voor koperdraden (2*2 boxen) en heb ik 4 AUX uitgangen (2*2). Nu heeft de G51 wel AUX ingangen, maar werkt dit zomaar op een radio of is hiervoor echt een PC vereist? Of zijn er andere - niet duurdere dan dit - opties? Ik volg al een tijdje T.net, maar van boxen weet ik nu toch wel helemaal neits.

Bedankt!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:56
ik neem aan dat ze beide van zulke tulp stekkers gebruiken? (rood & wit)
zoja dan moet dat wel werken, het signaal is hetzelfde

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Heeft je radio niet gewoon een Line Out?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-12 12:20
Als je met radio een stereo (toren) bedoeld dan moet je sowieso speakers op de 'koperdraden aansluitingen' - zoals jij ze noemt- aansluiten. Je radio bevat dus een versterker en die ben je mooi aan het opblazen mocht je daar geen speakers aan hangen. Een line/aux out met tulp aansluiting moet voldoen om de G51 te kunnen gebruiken met je radio.

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Wackoz schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 21:07:
Als je met radio een stereo (toren) bedoeld dan moet je sowieso speakers op de 'koperdraden aansluitingen' - zoals jij ze noemt- aansluiten. Je radio bevat dus een versterker en die ben je mooi aan het opblazen mocht je daar geen speakers aan hangen. Een line/aux out met tulp aansluiting moet voldoen om de G51 te kunnen gebruiken met je radio.
Dus - de G51werkt erop, maar ik blaas de radio op als ik geen boxen aan de 'koperen' aansluitingen hang? Ik heb line out aansluitngen, dus dat meot wel werken, maa rik berik er niets mee als ik hem dan nog eens opblaas ook.

Verwijderd

Topicstarter
Even een schopje - Sorry.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-12 12:28

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 21:44:
[...]

Dus - de G51werkt erop, maar ik blaas de radio op als ik geen boxen aan de 'koperen' aansluitingen hang? Ik heb line out aansluitngen, dus dat meot wel werken, maa rik berik er niets mee als ik hem dan nog eens opblaas ook.
Ik denk dat je beter naar een anders oplossing kan zoeken. Dit gaat je zoveel gezeur geven met aanluiten en het gaat ook nooit echt lekker klinken (je radio geeft stereo uit, en die logitech is voor surround). Dus je gaat het echte surround gewoon niet krijgen.

Je kan 3 dingen doen

Of je koopt bijv een z5500 en hangt er een dvd speler aan...en je hebt een prima set.

je koopt voorweinig ergens een leuk home theatre setje en je hebt echt surround en een compleet nieuwe set

je gaat op in de winkel/marktplaats kijken voor normale speakers, er is zoveel te koop en in elke prijsklasse.

Wat wil je ermee gaan doen? film kijken? Muziek? Wil je surround of wil je je gewoon goed stereo geluid?

Verwijderd

Topicstarter
Uitsluitend muziek. Mijnradio heeft wel een optische digitale uitgang, dus dit zou dan 5.1 moeten werken? Of zal dat blijven problemen geven radio - z5500? Mijn huidige radio voldoet nog prima, dus zou die wel willen recycleren, maar een DVDspeler de dag van vandaag kost niets meer. Voor deftige surround moet je dus een DVDspeler hebben?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-12 12:28

DjVe

Hatsaflats!

je moet een bron hebben die dolby digital moet kunnen lezen (dvd speler is daar 1 van). Die kan je dan digitaal aansluiten op een z5500.

Ik denk zelf dat je beter af bent met een stel leuke nieuwe normale boxen. Die sluit je gewoon aan op je radio met die "koperen draden". Hoeft echt niet veel te kosten hoor!

Kijk eens naar Magnat, Eltax of JBL en je kan voor weinig geld leuke speakers kopen, die sowieso een beter geluid zullen geven dan pc speakers! :)

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-12 12:20
Moet je uiteraard eventjes de specs van je radio opzoeken :) Zie het namelijk zo gebeuren dat je 4 ohm boxjes op een 2x 20 watt 8 ohm versterktje propt :)

één is geen, twee is één

Pagina: 1