Toon posts:

IOGEAR GUIP201 - netwerk usb hub mac compatible?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik spotte laatst dit handig apparaatje voor bijvoorbeeld gebruik van TimeMachine i.c.m. een externe usb schijf aangelsoten op dit apparaat.
Weet iemand of deze compatible is met Leopard / Mac, en TimeMachine?
Ik heb wat gegoogled, maar kom er niet echt uit. Op de site zijn trouwens alleen drivers voor Windows te vinden.
Misschien zijn er onder jullie mensen die dit apparaat gebruiken i.c.m. een Apple computer.
Alvast bedankt.

Meer info:

IOGEAR USB Share Station (Model GUIP201)

Next up for IOGEAR is their new USB Share Station - model GUIP201. You attach the Share Station to your Ethernet network and to a USB device and then share that device with any computer on the network. The Share Station can share up to 4 USB devices using a USB hub throughout your home and is compatible with external hard drives, flash drives, memory card readers, USB webcams, USB speakers, or USB Multi-function printers. In fact, you can attach a USB webcam to the USB Share Station and then get yourself a cheap network attached video monitoring system for your home or small office.

The GUIP201 comes with a built in print server which will automatically identify your printer make/model upon connection, and it complies with USB 2.0 specification. Here’s the full feature list:

* Share up to 4 USB devices through your home or office network by connecting to a USB 2.0 Hub
* Wirelessly share your USB devices through your wireless router.
* Share an external hard drive, flash drive or memory card reader with multiple users over your network
* Share a USB webcam over a network
* Enjoy music stored on any networked PC with a USB speaker
* Allows multiple users to share a Multi-Function Printer (MFP) over a network to print,scan, and fax from any networked computer
* Supported protocols:, LPR/LPD, IPP, Raw TCP / JetDirect, DHCP, UPnP
* Supports USB 2.0 and 1.1 devices
* Works with any home or office Ethernet network ??

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De site heeft het over windows drivers, en geen OSX drivers te vinden daar... Als je het ding eenmaal hebt geconfigged, zou het geen probleem mogen zijn lijkt me, maar dat zul je wellicht met een Windhoos pc moeten doen...

Ik heb niets te melden.

Verwijderd

Topicstarter
hm dat zou met boot camp niet zo'n probleem hoeven zijn :)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Volgens mij moet je dat apparaatje even zien als een USB naar Ethernet converter, waarna hij via TCP/IP in staat is om de data van aangesloten apparaten te transporteren van of naar je computer.
Echter, je computer heeft geen idee wat hij ermee moet, vandaar dat er een driver nodig is. Daarin klop je het IP nummer van de GUIP201 in en de driver emuleerd alsof er een USB poort bijkomt op je computer en lijkt het dus net of het aangesloten apparaat direct aan je computer hangt... En dus is er verplicht een driver nodig op de computer.
Sterker nog, de driver van je (bv. webcam) weet niet beter en denkt dat de webcam lokaal aan is gesloten.
Maar nogmaals, dit is zoals ik denk dat het werkt...
En als het zo werkt en er is geen driver voor de MAC, dan houd het wellicht op.

Alles kan stuk.

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-12-2025
Weet iemand waar je dit product in de Benelux kan kopen?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:20

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 21:13:
hm dat zou met boot camp niet zo'n probleem hoeven zijn :)
Volgens mij snap je niet wat bootcamp is ;)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:29
chem schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:54:
[...]

Volgens mij snap je niet wat bootcamp is ;)
volgens mij snap JIJ niet wat bootcamp is. ;)

https://f1nerd.nl

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

ymoona schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:55:
[...]

volgens mij snap JIJ niet wat bootcamp is. ;)
Lekker onderbouwd ook.
Nee, IK snap niet wat bootcamp is. :+ Ik heb zelfs nog nooit een mac aangeraakt. (en ben dat niet van plan ook) ;)

Maar wat ik sinds enkele seconden wel van bootcamp weet (dat staat namelijk op de site van apple):
Bootcamp. Run Windows on your Mac.
Dat wil de TS helemaal niet anders had hij dat wel vermeld. Dus bootcamp is geen oplossing.

[ Voor 14% gewijzigd door remco_k op 26-05-2008 13:57 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid: boot camp als oplossing gold op de 1e reactie van Joeltje. Die schrijft dat het mogelijk alleen even geconfigureerd/geinstalleerd hoeft te worden onder Windows (eh dus boot camp), en dat het daarna, eenmaal ingesteld, 'werkt' en verder geen omkijken meer nodig heeft. De vraag is of Leopard het apparaat vervolgens ook 'ziet' en of Leopard/Apple compatible is met de functie(s) van dit apparaatje. Je zou het haast wel denken omdat er staat "Allows multiple users to share a Multi-Function Printer (MFP) over a network to print,scan, and fax from any networked computer".

Als Remco_K gelijk heeft zal het waarschijnlijk niet werken onder Leopard, omdat de driver (in dit geval dus alleen beschikbaar voor Windows) er voor zorgt dat het OS weet wat ie moet doen met het apparaat.

EDIT: Weet iemand hier wat zinnigs over te zeggen die verstand heeft van:
* Supported protocols:, LPR/LPD, IPP, Raw TCP / JetDirect, DHCP, UPnP
en de compatibilty van Apple/Leopard hiervan. Ik ben een complete noob wat dit betreft.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 17:15 ]

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
Antwoord van IOGEAR Support;
It is a Windows only device at this time.
Thanks,
Service Support

Verwijderd

Topicstarter
tja vragen staat vrij.. :) thanks!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 20:33 ]

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Absolut schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:52:
Weet iemand waar je dit product in de Benelux kan kopen?
Sorry voor deze bump, maar ik ben op zoek naar dit apparaat. Iemand enig idee of het in Nederland te koop is?

Verwijderd

Topicstarter
sja, ik weet niet meer waar ik het destijds gezien had... Sorry, ik kan je niet helpen iig. Ik heb het apparaat vanwege twijfels over compatibiliteit met OSX niet gekocht.

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:00
Volgens mij is dit zo'n zelfde hub, alleen dan van Belkin: http://www.belkin.com/nl/networkusbhub/

Deze is mac compatible en iig te koop bij iCentre

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Mikey NL schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 22:52:
Volgens mij is dit zo'n zelfde hub, alleen dan van Belkin: http://www.belkin.com/nl/networkusbhub/

Deze is mac compatible en iig te koop bij iCentre
Ziet er prima uit. Lijkt inderdaad aan dezelfde eisen te voldoen. Tnx voor de tip!

De guip201 is echter beschikbaar voor 54 dollar (in Amerika tenminste), deze kost minimaal 65 euro. Hmmm.. pricewatch: Belkin Netwerk-USB-hub

[ Voor 20% gewijzigd door woekele op 10-08-2008 23:33 ]

Verwijderd

Ter volledigheid: ik heb de Belkin hub en hij werkt precies zoals je zou verwachten. Fijn apparaat. Ik gebruik hem ook om USB-apparaten die erop aangesloten zijn weer in een Windows VM beschikbaar te maken en zelfs dat werkt!
Pagina: 1