Zoals de titel al aangeeft, loopt mijn computer de laatste tijd regelmatig vast in het BIOS (zie video). Het BIOS opstartscherm verschijnt, maar nadat het beeld een aantal lijnen naar boven is veplaatst, loopt de computer vast. Dit gebeurde niet iedere keer, maar sinds het opnemen van de video loopt de computer wél iedere keer vast. Mijn vraag is of iemand enig idee heeft waar dit aan kan liggen?
Ik heb zelf al allerlei standaard "troubleshooting" geprobeerd, waaronder:
Het gaat om een Fujitsu Siemens PC met een OEM Asus A8N-SLI moederbord, een AMD X2 3800+ (so939), een Nvidia 7800 GTX, 2x512MB DDR-400 geheugen en een Seasonic 500W voeding. Verder zit er een OEM DVD-brander in, een 250GB harde schijf en een cardreader. Computer valt (uiteraard) buiten de garantie en laten repareren is kostentechnisch niet interessant.
Ik heb zelf al allerlei standaard "troubleshooting" geprobeerd, waaronder:
- Voedingskablel loshalen en na een aantal minuten terug in de voeding steken
- Alle losse componenten van het moederbord halen
- Videokaart vervangen door een Sapphire ATI X700 Pro (PCI-e)
Het gaat om een Fujitsu Siemens PC met een OEM Asus A8N-SLI moederbord, een AMD X2 3800+ (so939), een Nvidia 7800 GTX, 2x512MB DDR-400 geheugen en een Seasonic 500W voeding. Verder zit er een OEM DVD-brander in, een 250GB harde schijf en een cardreader. Computer valt (uiteraard) buiten de garantie en laten repareren is kostentechnisch niet interessant.