Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Het volgende:

Twee pc's, de een heeft windows 2000 sp2 geïnstalleerd, de ander heeft windows xp professional sp2 geïnstalleerd. Op de pc met windows 2000 staat excel 2003 sp3 professional, op de windows xp machine staat excel 2003 sp3 standaard.

Als ik op de pc met windows 2000 een excel bestand oproep dan valt alle tekst binnen de lijnen van het afdrukvoorbeeld, als ik hetzelfde bestand open op de windows xp pc dan valt de tekst erbuiten.
De marges staan bij allebei de machines hetzelfde, het lettertype en grootte zijn hetzelfde.

Het is mij een raadsel, als iemand nog suggesties heeft?

Bij voorbaat dank,

Groet Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
misschien domme gedachte, maar ook allebij A4 en niet 1 A4 en 1 bijv Letter? Onafhankelijk van de marges kan dat namelijk verschillen.

Om hoeveel extra tekst buiten de lijnen gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Andere printer drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dottie: Beide pc's hebben dezelfde printers geïnstalleerd en beide pc's hebben dezelfde standaard printer met dezelfde voorkeursinstellingen. Bij de ene pc krijg ik twee pagina's op het afdrukvoorbeeld, op de andere krijg ik 4 pagina's, de 3e pagina is leeg en op de 4e pagina staat 1 letter van tekst die op de 2e pagina behoort.

Gomez12: Het betreft een netwerkomgeving, beide pc's hebben dezelfde printers gekoppeld en dezelfde driver. Tevens hebben ze beide dezelfde standaardprinter ingesteld.

Beide alvast bedankt voor de snelle feedback...

Groet Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zou ook Windows 2000 Service Pack 4 en de navolgende rollups maar eens installeren als ik jou was :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Sanfranjake,

Zojuist sp4 geïnstalleerd, dit haalt echter niks uit. Ik ben met je eens dat het lijkt op verschil in besturingssysteem, ik snap alleen niet waarom dit het verschil zou maken.

Toch bedankt voor de snelle reactie,

Groet Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Het lijkt (idd) op een verschil in printerdrivers. Gebeurd dit ook bij een pdf-printer als PDFCreator?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
verschil in lettertype. Op bijde plekken Arial, maar is Arial wel Arial? Bovendien zijn er 10.000 versies van Times Roman, met allemaal een ietsiepietsie andere grootte.
Wat vooral 'leuk' is: op de ene machine een Times-TrueType, en op de andere een Times-Type1.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

De windows GDI is verantwoordelijk voor het renderen van fonts. XP heeft GDI+ aan boord: de opvolger van GDI. Je kunt GDI plus downloaden voor W2000, maar ik dacht niet dat de standaard printjobs dan ook via GDI+ lopen.

Wat soms helpt is om te kijken welke printprocessor wordt gebruikt of welke PDL. Maar dat hangt sterk af van het type printer/printerdriver.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Pedorus,

Zojuist PFDCreator geïnstalleerd, dit lost het probleem ook niet op! Het kan haast niet aan de driver(s) liggen, alhoewel ik niks uitsluit.

Beste "Witte",

Op beide pc's heb ik times new roman als lettertype staan. Windows xp heeft een nieuwere font dan windows 2000, dus heb ik de twee fonts uitgewisseld om uit te sluiten of het hieraan ligt. Helaas haalt dit ook niks uit.

Op welke pc ik het bestand ook open, op alle pc's met windows xp (ongeacht welke sp) is de opmaak anders dan in windows 2000. Bovendien is de kolombreedte verschillend wanneer ik het bestand op een xp pc open of op een w2k pc. Dit zou toch niet mogen.

Het probleem met tekst op meerdere pagina's is nu opgelost door simpelweg de laatste kolom iets aan te passen, als is dit natuurlijk geen oplossing. Het probleem dat nu nog speelt is dat de tekst aan het einde van pagina 1 op een w2k pc veel lager staat dan op een xp pc. Als je het afdrukvoorbeeld sluit en je kijkt naar de printlijn (de stippellijn) dan zie je dat bij beide pc's de laatste regel op 49 staat en dat direct hieronder de stippellijn loopt.

Ik snap het niet meer, als er nog suggesties zijn?
groeten onder elke post hoeft echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:28:
Ik snap het niet meer, als er nog suggesties zijn?
Psst... kijk eens een post direct boven je. 8)7

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuses Lustucru,

Ik was aan het antwoorden op het moment dat jij de post geplaatst hebt.

Staat het bestand gdiplus.dll onder c:\program files\microsoft office\office 11 ?
Zo ja, dan staat er op de w2k pc reeds een gdiplus.dll.

Ik heb gekeken welke afdrukprocessor er wordt gebruikt, dit betreft winprint met standaardgegevenstype RAW. Dit staat op beide pc's hetzelfde. Op de xp machine stond eerst MS_XPS als afdrukprocessor en RAW als standaardgegenstype. Na dit omgezet te hebben veranderd er niks.

hou nou eens op met groeten...

[ Voor 4% gewijzigd door Lustucru op 27-05-2008 18:30 ]

Pagina: 1