Toon posts:

Videokaart werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar maanden geleden een nvidia geforce 8600GT gekocht van het merk XFX. Maar nu kan ik geen beeld meer uit de kaart krijgen. Het moederbord gebruikt nu de onboard videokaart en kan deze ook niet uitschakelen. De ventilator van de videokaart draait wel maar er komt geen beeld uit. Weet iemand misschien wat het probleem is?

Bij voorbaat dank

sys specs.

- Asrock NF6G-VSTA
- OS Windows XP
- 550 Watt HKC voeding
- 2 Gb werkgeheugen
- 2 250GB hdd

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Doet hij het wel in een andere PC? Je moet wel zelf wat meer uitproberen, men kan niet alles raden ;)

Verwijderd

Stomme vraag misschien, maar de meegeleverde extra voedingskabel aangesloten?
En idd testen in een andere pc kan geen kwaad. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:58:
Stomme vraag misschien, maar de meegeleverde extra voedingskabel aangesloten?
En idd testen in een andere pc kan geen kwaad. :)
Er hoeft geen voedingskabel in de videokaart.
Ik heb niet de mogelijkheid hem in een andere pc te testen omdat daar geen pci-e sloten zitten.

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:37
probeer het gewoon is met een voedingskabel. je weet maar nooit... druk je kaart ook eens aan misschien maakt hij niet goed contact. de mogelijkheid om de igp uit te schakelen zit vrijwel altijd in je bios.

-

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:16:
[...]

Er hoeft geen voedingskabel in de videokaart.
Ik heb niet de mogelijkheid hem in een andere pc te testen omdat daar geen pci-e sloten zitten.
Mijn 8600gts heeft wel een gewone voedingsaansluiting hoor, en ook nodig. ;)
Zwart vierkant blokje aan het einde van de kaart.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Welke drivers gebruik je?

Verwijderd

Je kaart doet het in eens van eene op andere moment niet meer? :S

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:21:
Je kaart doet het in eens van eene op andere moment niet meer? :S
Hij deed het niet meer nadat ik de kaart uit de pc verwijderdt had en daarna er weer in gestoken.

Er kan totaal geen voedingskabel in de videokaart gestopt worden.

De kaart zit er echt goed in want je kan het slot sluiten en ik heb hem er meerdere malen uitgehaald om te kijken of er niets in de weg zat.

Over de drivers het ik de nieuwste maar dit zou niet veel moeten uitmaken aangezien ik in de POST al geen beeld heb over de videokaart alleen via onboard.

Verwijderd

Topicstarter
markje1 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:27:
de mogelijkheid om de igp uit te schakelen zit vrijwel altijd in je bios.
Ik kan wel de primary graphics adapter aanpassen naar pci-e maar dit helpt ook niet.

• Wiethoofd
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

er hoeft inderdaad geen voedingsstekker in de 8600GT zoals veel mensen suggereren.

Probeer eens een complete BIOS reset, CMOS clearen en dan kijken of hij meteen vanaf het begin beeld geeft vanaf je GT. De eerste keer na die CMOS clearing kan het ongeveer een minuut duren voordat hij daadwerkelijk opstart van je gewone grafische kaart ipv de IGP (had ik iig bij m'n broertje met z'n 7600GS)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:59:
er hoeft inderdaad geen voedingsstekker in de 8600GT zoals veel mensen suggereren.

Probeer eens een complete BIOS reset, CMOS clearen en dan kijken of hij meteen vanaf het begin beeld geeft vanaf je GT. De eerste keer na die CMOS clearing kan het ongeveer een minuut duren voordat hij daadwerkelijk opstart van je gewone grafische kaart ipv de IGP (had ik iig bij m'n broertje met z'n 7600GS)
Bedankt voor de snelle reactie maar ik heb ongeveer 20x een CMOS reset gedaan maar dat zonder resultaat.

• Wiethoofd
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

heb je ook de CMOS gereset, geboot zonder grafische kaart er in (dus vanaf igp) zodat hij iig 1x POST, dan normaal afsluiten als je in windows bent en vervolgens je 8600GT plaatsen en dus booten vanaf je graka ipv igp.

{edit}
@ Blonde Tux
Heerlijk duidelijke post ;)

Idd, een bios update al geprobeerd? of evt een andere grafische kaart van iemand in de buurt geleend?
en heb je je computer overgeklokt gehad (CPU en/of grafische kaart)

[ Voor 34% gewijzigd door Wiethoofd op 23-05-2008 23:50 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-04 18:02

Blonde Tux

<advertisement>

gooi er dan eens een nieuwere op, misschien dat het helpt

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• StormRider
  • Laatst online: 18-05 12:54
Hkc als voeding asrock als mobo...... Zit het probleem niet in je mobo. Doe hem is in een andere pc

Verwijderd

Topicstarter
StormRider schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 02:45:
Hkc als voeding asrock als mobo...... Zit het probleem niet in je mobo. Doe hem is in een andere pc
Nee want hij heeft het wel gewoon gedaan.
Zoals je hierboven kan zien heb ik daar niet de mogelijkheid voor.

@Blonde Tux

Wat bedoel je???

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:43:

Idd, een bios update al geprobeerd? of evt een andere grafische kaart van iemand in de buurt geleend?
en heb je je computer overgeklokt gehad (CPU en/of grafische kaart)
Laatste BIOS staat er al op. Niemand in de buurt heeft een pci-e graka alleen maar pci of AGP. Ja maar alleen de CPU en niet de GPU. En de pci stond gelockt dus die ging niet met de CPU mee.

Verwijderd

Topicstarter
Niets

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 15:40 . Reden: fout ]

Pagina: 1