Toon posts:

ATX en UPS, moet toch samen kunnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een ATX systeempje, en nu wil ik een UPS aansluiten die het systeem na een storing weer opnieuw opstart. Het afsluiten m.b.v. de UPS lukt wel, maar het opstarten niet, omdat ik een ATX voeding heb, en dus een soort van soft-start aan de voorkant in plaats van een echte aan-uit schakelaar (die zich overigens wel op de achterkant bevindt). Kan ik niet iets overburggen of i.d. zodat ik mijn PC weer automatisch op kan laten starten?

Groeten,

Kevin

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kun je dat niet instellen in je BIOS ?
Bij mij kun je daar instellen wat ie moet doen nadat de spanning wegvalt. Kan me voorstellen dat dat ook andersom moet kunnen.
Als je UPS zo'n serieel kabeltje heeft kan ie misschien ook op die manier de PC weer tot leven wekken ?

Verwijderd

Topicstarter
Dit kan ik niet in mijn BIOS veranderen, heb ik al geprobeerd, het moet gewoon zo zijn dat, wanneer de I/O schakelaar aan staat, en er spanning is, het systeem gewoon opstart, zonder eerst nog op de softschakelaar aan de voorzijde te hoeven drukken.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Er is een functie zoals al eerger genoemd in de BIOS. System (act/restore) on A/C power loss, heet het geloof ik.