Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VNC] RealVNC erg traag via netwerk

Pagina: 1
Acties:

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-11 08:33
Ik heb RealVNC geinstalleerd op mijn server en ik kan hem wel benaderen via een andere lokale pc. Het is echter ontzettend langzaam. Als ik remote de muis verplaats naar bijv. de start button en ik switch naar het beeldscherm van mijn server, dan zie ik daar de muis nog verschuiven in een soort slow motion voordat hij eindelijk een keer bij de start button komt.

De servers is niet heel erg snel en heeft maar 256 mb. Maar dit lijkt mij toch wel heel langzaam. Zijn hier nog tips voor?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je wellicht 'Remote Desktop' gebruiken? Niet echt je vraag natuurlijk, maar omdat het zo geintegreerd is met Windows, werkt het toch stukken beter dan de VNC alternatieven.

Voorts kun je nog proberen het aantal kleuren te verminderen, desktop achtergrond verwijderen (indien van toepassing). Of een andere VNC client proberen. TightVNC? Is je netwerk wel snel genoeg?

[ Voor 4% gewijzigd door Noork op 23-05-2008 16:43 ]

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-11 08:33
Ik gebruik Xp Lite, waar remote desktop is uitgehaald. Van TightVNC heb ik nog niet gehoord, misschien het proberen waard. Het netwerk is volledig 100Mb, dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Edit: Precies hetzelfde met TightVNC. Zou het helpen als ik 512 mb geheugen aanschaf voor de server of heeft geheugen hier niet zo veel invloed op?

[ Voor 27% gewijzigd door siemed op 23-05-2008 19:16 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Video Hook Mirror driver ook geinstalleerd? check de VNC faq

Deze wil VNC nog wel "redelijk" versnellen.

(al blijft het uiteindelijk een protocol wat bitmaps verstuurd, dus snel zal het nooit worden)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B