[Win2K3/WinXP] Kan geen nieuwe windows openen

Pagina: 1
Acties:

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 11:55
Hey,

Excuses voor de topic naam, maar ik weet echt niet waar ik dit onder moet plaatsen en moet noemen :/

Ik heb sinds een tijd ( meer als 2 maanden ), een raar probleem op mijn server en op mijn eige pc.
Deze blijven erg lang aanstaan wat voorheen nooit een probleem was, de server staat nu 30 dagen aan ( omdat ik hem toen moest rebooten vanwege dit probleem ) en deze client nu 6 dagen.

Nu na een aantal dagen begint de bak ( hiermee verwijs ik nu naar de server en/of client omdat ze dit beide hebben ) schermen raar te vertonen of menu opties ( rechter muis ) niet weer te geven. Ik kan ook vaak dan nieuwe vensters niet openen. Meestal wanneer ik wat vensters sluit kan ik weer verder. Maar nu zijn er geen vensters meer om te sluiten en kan ik niets meer openen :(

Ik heb het gevoel alsof er geen geheugen vrij is of iets dergelijks, maar ik heb 2GB en dat zit nog lang niet vol. Ook net kon ik nog zien dat cpu gebriuk minimaal was.

De andere software dienog op de bak draait zijn wat services voor het domein ( dns / dhcp / AD / wsus / etc ) , een WAMP server ( mysql/php ) en een mirc client.

Hier een foto van een view op deze computer : Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2m2dnwm.jpg
Zoals je kunt zien klopt dat dus niet ( en het is soms nog veel raarder ).

De fileserver die precies de zelfde software draait behalve de mirc en wamp client heeft hier geen last van.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

M.vr.gr
Sc0tTy

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:58

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dit schoot mij meteen te binnen. Ook mijn XP PC staat 24x7 aan en na een aantal dagen heb ik hetzelfde probleem als jij hebt. Een nieuw venster is niet meer te openen zonder een andere te sluiten, oftewel tijd om de PC te herstarten :)
Een programma (geen idee welke) heeft blijkbaar en lek en eet langzaam dat soort Windows geheugen op. Ook al is er nog GB's aan ander geheugen beschikbaar.

Mijn Windows 2003 server kent dit probleem niet, maar daar draait ook minder software op.

Mirc en Wamp client draai ik niet.

Een echte oplossing heb ik dus niet voor je, wel een hint qua zoekrichting.

PS Groeten doen hoeft niet op dit forum

This footer is intentionally left blank

• Sc0tTy
Ah daar zal ik is naar kijken :) kan atm nu geen task manager openen :( dus moet wachten todat iedereen naar huis is zodat ik de server kan rebooten.

Heb jij je probleem trouwens opgelost ?

EDIT : ik heb nog een process kunnen killen nu kan ik weer normaal kijken, volgens process explorer heeft het process :
csrss.exe 9992 objects
explorer.exe 412 objects
procesexp.exe 333 objects
mirc 231 objects

de rest heeft allemaal <100

Even snel een google search gedaan en csrss is een process die je niet moet killen omdat dit een van de vitale onderdelen is van windows :(
Ik denk dat ik eens ga sleutelen aan die max GDI objects van het weekend ik hoop dat iemand tegen die tijd een andere oplossing heeft, want dit lijkt me niet de mooiste oplossing.

[ Voor 59% gewijzigd door Sc0tTy op 23-05-2008 16:55 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:58

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zoek eens naar overlap in software tussen server en werkstation.

Op mijn thuisserver (2003 Server) draait windows, IIS, Grabit, Forte Agent. Deze draaien continue en deze server heeft geen problemen met lange uptime.
Op mijn werkstation draait zoveel software dat het uitzoeken een beetje ondoenbaar is. Hoewel mijn verdenking vooral uitgaat naar .Net applicaties.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

http://blogs.msdn.com/ton...top-heap-limitations.aspx lijkt me hier ook wel van toepassing.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Sc0tTy schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:37:
Ah daar zal ik is naar kijken :) kan atm nu geen task manager openen :( dus moet wachten todat iedereen naar huis is zodat ik de server kan rebooten.

...

procesexp.exe 333 objects
mirc 231 objects
Wat doet mirc op een server waar andere mensen op werken? En wat is procesexp.exe ?

• Sc0tTy
procesexp is process explorer ( van sysinternals )
mirc draait een botje op

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op een server waar mensen op werken 'die naar huis moeten'? Oftewel - in een omgeving waar mensen geld verdienen door die server draai jij een irc bot :? :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
elevator schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:22:
Op een server waar mensen op werken 'die naar huis moeten'? Oftewel - in een omgeving waar mensen geld verdienen door die server draai jij een irc bot :? :)
'systeembeheerders' die de C part van de server 'windhoos' noemen neem ik al jaren niet meer serieus, je moet dat soort lui maar de kost geven :')

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1