Toon posts:

Router op Router?! Mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hay Tweakers.net,

Ik had 'n vraagje ik heb hier 2 Linksys wireless routers liggen..
Maar nu wil ik router 1 op router 2 zetten.
Wat heb ik al geprobeerd?
Router 1 aangesloten en dan 1 utp kabel in de line ingang van de anderen.
Settings van router 1 op RFC1483 bridged mode staan, met 8/35 vpi/vci..
Settings van router 2 op bridged mode only met DHCP uitstaan.

Wat gaat hier fout ?

Met vriendelijke groet,
Délano

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:51
Vertel jij het ons maar... Krijg je geen ip? Doet internet het niet? Waarom wil je dit eigenlijk? ...?

Roomba E5 te koop

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DHCP van router 2 uit. Kabel vanuit router 1 naar een gewone poort van router 2, dus niet in de uplink!

Verwijderd

Je moet toch echt zelf vertellen wat er hier fout gaat, dat kan ik vanaf hier niet zo goed zien.

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
kan je wel bij de web interface komen van router 1?

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 17:20

MrDry

Desperados!

Je moet de 2e router niet aan de WAN maar aan de LAN kant aansluiten. Heb je dat gedaan?

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Router 1 aangesloten en dan 1 utp kabel in de line ingang van de anderen.

wat hoe wie waar? in de wan poort, in de lan, ? je kan beter een iets duidelijkere startpost maken, dan kunnen we je ook helpen

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je hebt dus 1 v/d utp aansluitingen van router1 (het adsl modem) aan 1 v/d utp aansluitingen van router2 geknoopt.

Welke poorten heeft router2? Jij zegt 'line ingang', en ik hoop dat je daarmee een ethernet poort bedoelt. Indien ja, dan goed. Vervolgens moet de kabel tussen die 2 poorten een zgn. crosslink kabel zijn. Dit kun je zien aan de stekkertjes. Een gewone ethernet kabel heeft de gekleurde aderparen allemaal op dezelfde pinnetjes zitten, dus de 2 stekkertjes zien er precies hetzelfde uit. Bij een crosslink kabel is bij een v/d stekkers de volgorde van de aderparen anders.

Bij *sommige* routers heb je niet perse zo'n crosslink kabel nodig; die snappen automatisch dat je van een andere router probeert te uplinken. Je kunt zien of je de juiste kabel hebt door te kijken naar de ledjes van de utp poorten. Als het link-ledje brandt, en het activity ledje knippert als je probeert wat eroverheen te sturen, dan zit het wel goed. Als het link-ledje niet brandt, dan heb je de verkeerde kabel en moet je een crosslink-kabel halen.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 18:13

William/Ax3

We are Starstuff

@TS er zijn hier al zat topics over geweest.

http://gathering.tweakers...outers&where=GoT#hitstart

Sla ze eens door en vertel nu eens precies wat je al gedaan hebt. Waarom je daarvoor gekozen hebt wat wel werkt en wat niet. En wil je ze via utp doorlinken? Of via wireless? En waarom wil je uberhaupt twee routers? Waarom neem je geen hub/accesspoint?En zit er op router 1 internet aangesloren? Of zit daar ook nog een modem voor?

[ Voor 8% gewijzigd door William/Ax3 op 23-05-2008 15:02 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
Router 1, is dus de thuis router die heeft DHCP aanstaan en die heeft internet. Nu wil ik de 2de router gebruiken als een soort van accespoint. I.p.v een nieuwe accespoint tekopen.
Inprinciepe heb ik gewoon bij de 1ste router een kabel naar de anderen router gedaan naar de line ingang. (om signaal door te linken). Dus wat gaat er fout? hij geeft geen signaal door.
Als ik wireless connect met router 2 kom ik niet in router 1 web interface.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 16:20 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:09

BHQ

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:45:
Hay Tweakers.net,

Met vriendelijke groet,
Délano
Niet nodig. }:|
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:19:
Inprinciepe heb ik gewoon bij de 1ste router een kabel naar de anderen router gedaan naar de line ingang. (om signaal door te linken). Dus wat gaat er fout?
Euh, die 2e router is ook een DSL modem?
Zoals al meermaals gezegd is, hang router 1 aan een _LAN_ poortje van router 2 (en zorg ook dat de IP's niet overlappen...)

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 18:13

William/Ax3

We are Starstuff

Ik vind het nog steeds een wazig verhaal. Router 1 is dus ook een modem? Of niet? In principe zou het zo moeten.

Router 1 (die regeld alles)-------utp kabel (die je ook in je pc drukt)------ in een lan port van router 2 (niet de wan port)

Stap 1: Sluit pc aan op Router 1 en stel alles in en kijk of het werkt.\
Stap 2: Sluit router 2 op een pc aan en stel hem in (Dhcp uit/nat uit/stel hem in als accespoint/bridge en een uniek ip)

Bedoel je dit? heb je dat allemaal gedaan? Werkt router 1 wel als je direct een pc/laptop daarop aansluit? Wat wil je met je wifi? Als ze dat beide hebben schakel wifi op router 2 dan uit want dat wil je kennelijk toch niet gebruiken?

Via line in kan je routers niet koppelen de line in is voor je adsl signaal. Staat uberhaupt ook wel in de handleiding.

[ Voor 10% gewijzigd door William/Ax3 op 23-05-2008 16:31 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:09
Ik krijg zon vermoeden dat ie een tweede ADSL router heeft en een utp kabel van de ene router in de telefoonplug heeft geramd van de andere router daar staat meestal line bij.
en somige router hebben een aansluiting zodat je er ook een rj-45 in kan rammen

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Pagina: 1