Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Enige tijd geleden heb ik met een CCTV systeem een aantal beelden opgenomen van een demonstratie van een brand. Toen ik de beelden had gedownload op mijn pc, bleek dat deze de extentie .VCD hebben, welke ik niet kan afspelen.. Tevens kan ik geen software vinden die dit wel kan afspelen..

De beelden zijn opgenomen met een AVTech HDD Recorder, deze kan de beelden zelf omzetten naar AVI, maar ook dan is er niets wat het kan afspelen..

Iemand enig idee wat ik wel kan gebruiken?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

VLC kan ze afspelen... PowerDVD/WinDVD ook :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
En enig idee hoe ik dat kan omzetten naar bijv. AVI? Ik zou de beelden graag willen bewerken in editting software. VLC speelt ze iig al af :) Thanks

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij is VCD gewoon MPEG1. Deze kun je b.v. openen in Virtualdubmod en hierna opslaan als divx, xvid o.i.d. Moet je wel over de juiste codecs beschikken.

AVI is slechts een container voor een videoformaat. Een AVI kan bijvoorbeeld MPEG, XVID, DIVX gecodeeerd zijn. Als je het bestand hernoemd naar .avi heb je al een avi :)

• Frank-NL
  • Niet online
[Howto] Avi naar VCD

Denk dat het andersom ook wel kan :)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:28

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Noork schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:55:
Volgens mij is VCD gewoon MPEG1. Deze kun je b.v. openen in Virtualdubmod en hierna opslaan als divx, xvid o.i.d. Moet je wel over de juiste codecs beschikken.
klopt. Het is echter wel dat er aan VCD een vast beeldformaat is gekoppeld (afmetingen weet ik zo even niet meer). MPEG1 is uiteraard niet gekoppeld aan een vast formaat.

Hier staat tekst

• Noork
  • Niet online
Het kan natuurlijjk best maar niet met TMPGenc. Dat programma is bedoeld om VCD, SVCD of DVD's te maken (MPEG1 of MPEG2 video files dus).

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij erom dat ik op 1 of andere manier deze files kan importeren in bijv. Windows Movie Maker om er een stukje tekst bij in te zetten / Sommige stukken weg te laten.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Net als een bovenganger raad ik virtualdubmod aan.
Hiermee kan je de boel prima openenen, en exporteren naar een avi bestand.

Standaard zal die een uncompressed avi maken, aangezien je die avi daarna weer in movie maker wil gooien kan je dat lekker zo laten (wel veel schijfruimte nodig).

Verwijderd

Een aantal televisies kan dergelijke bestanden rechtstreeks afspelen van bijvoorbeeld een geheugenkaartje (soms is daarvoor hernoemen van de extensie naar .mpg wel noozakelijk)

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:06:
Het gaat mij erom dat ik op 1 of andere manier deze files kan importeren in bijv. Windows Movie Maker om er een stukje tekst bij in te zetten / Sommige stukken weg te laten.
Als het goed is kan Moviemaker MPEG1 videobestanden importeren. Rename het bestand naar .mpg en kijk of je hem kunt importeren in MM.

• debbes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:31
Haal hem anders eens door MediaCoder. Dan weet je precies welke codering gebruikt is voor audio en video.
Pagina: 1