Toon posts:

Bind webinterface

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een duidelijke webGUI voor BIND9.
Ik heb al een tijdje zitten zoeken, maar ik vind er weinig over.

In het verleden gebruikte ik webmin, maar dat kan eigelijk al veel te veel

ik was aan het denken om mischien webdns te gebruiken
https://webdns.bountysource.com/

Nu vroeg ik mij eigelijk af, welke webinterface gebruiken jullie zoal?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 14:21 ]

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:18
gvim

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb een tijdje webmin gedraaid, maar daar heb ik geen zin meer in; die deed alles op z'n eigen manier. Ik heb geen zin om alles op te moeten zoeken, er zijn standaardpaden maar daar hield webmin zich niet aan. Verder, ach, voor een thuisnetwerkje is de configuratie van BIND niet zo lastig, dat doe ik gewoon door de zonefile te bewerken, op een console, met vim.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Kun je misschien vertellen waarom je per se Bind wilt gebruiken? Andere nameserver hebben meer mogelijkheden qua backend.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:22:
Kun je misschien vertellen waarom je per se Bind wilt gebruiken? Andere nameserver hebben meer mogelijkheden qua backend.
Ik wil niet persee bind gebruiken, maar bind is de enige die ik door ervaring ken.
Ik sta open voor andere nameservers, het belangrijkste voor mij, is dat het volledig bedienbaar is via een web interface.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01 15:29
ik zelf gebruik geen bind en als ik het gebruik dan is het gewoon via de cli de zones aanpassen.
ikzelf ben wel tevreden over powerdns met poweradmin als webinterface heb laatst een andere webinterface gapkt weet alleen zo 123 niet welke dat ook alweer is

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja pdns+poweradmin werkt vrij goed ja :).
Wel een aanradertje.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01 15:29
ik herinder me ineens mijn nieuwe interface namelijk freshdns die is erg mooi en heeft iets meer functionaliteit dan poweradmin.
en momenteel heb ik nog even ruzie met mun powerdns helaas gelukkig is het een test omgeving :P

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Pagina: 1