Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Access 2003] Relaties maken

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een aardig access database draaien om o.a. computer-, en harde schijf- gegevens bij te houden. Wat ik graag zou willen, als ik een harde schijf toevoeg aan het hardeschijven lijstje, b.v. hd01 met computernummer PC03 dat ik in het computergegevens lijstje kan zien dat PC03 HD01 is geinstalleerd. Nu heb ik door google en op de microsoft office site gekeken, het schijnt dat je relaties moet gaan maken. Ik heb ook naar sjablonen gekeken, jammer genoeg is dit allenmaal 2007.

Ik wil niet beginnen aan office 2007, en cursusen volgen is voor mij geen optie (ben al met 3stuks bezig)

Zou iemand mij hierover meer kunnen vertellen *knip* afhaalchinees om de hoek

[ Voor 4% gewijzigd door Lustucru op 23-05-2008 16:29 ]

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 16:59
Om relaties goed te kunnen leggen, zal eerst je database ontwerp in orde moeten zijn. Deze zul je moeten normaliseren. Kijk eens op deze (http://www.tekstenuitleg....sus_database_ontwerpen/10) site, waar veel info op staat. Verder is je vraag iets te algemeen om dieper op in te kunnen gaan.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

En voorbeelddatabases zijn er ook voor 2003. Beter zoeken. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stukje database geupload naar http://miwi.atspace.com/db.z_p

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Zo werkt het niet. Ik snap dat je feedback wil op je databeestje, maar het initiatief ligt toch bij jou. Dwz verdiep je in de materie en formuleer concretere vragen. GoT is geen helpdesk en al helemaal geen interactieve step-by-step aan het handje tutorial. :)

Lees ook Registratievoorwaarden / korte FAQ. Hopelijk wordt het dan duidelijker waarvoor je wel op GoT terecht kunt.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.