Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[server2003] Symantec houd email tegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Wij zitten met het volgende, beetje raar probleem.

Onze webdesigner heeft een script gemaakt met een aanvraag formulier.
Deze werkt verder ook naar behoren.
Dit script stuurt een mail naar het desbetreffende bedrijf en een kopie naar de gene die het invult.

De tekst word in HTML vorm verstuurd, zodat het makkelijk leesbaar is in outlook.

Nu het probleem

Als wij dit naar onze mailserver laten versturen dan komt het mailtje niet aan, de kopie komt wel aan (andere email domein)

We hebben dit met meerdere mailservers met verschillende domeinen geprobeerd.
Nu zijn we erachter dat het bij servers met het nieuwe symantec corporate pakket (MULTI-TIER PROTECTION 11.0) dus niet aankomt. (bij ons en de klant waar het script voor is)

En bij servers met andere pakketten of een ouder pakket (10.0) komt het dus wel aan.

Tevens komt een mailtje die niet in HTML vorm is dus wel aan... :?

We hebben het volgende geprobeerd zonder resultaat:

- 2 verschillende script (1 van internet, 1 zelf geschreven, beide geen oplossing)
- script zonder html komt wel aan (zit dus in het html gebeuren)
- Script laten versturen naar andere server (komt aan)
- Alle service symantec uitgezet(komt niet aan, allen de quarantine server wilde niet uit)
- alle onderdelen in het symantec mail pakket uitgezet.

Het lijkt erop dat het symantec pakket "automatisch gegenereerde mail in HTML vorm" blokkeert.
En het zit dus echt in dat nieuwe pakket.

Het volgende hebben wij geïnstalleerd van het symantec pakket:

- bright mail anti spam
- mail security
- anti virus en spy ware
- quarantine server

Voor de rest niets van het pakket geïnstalleerd

Voor de mensen die toch graag de code van de mail zien, stuur mij even een PM dan geef ik de link waar je het script kunt "testen" en dus de mail krijgt :)

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk omschreven heb.... ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 11:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand :'(

misschien iemand die weet hoe je dat mailtje kan trekken, door wat toe te voegen aan het php script?

Verwijderd

Topicstarter
Goed na wat zoeken en testen, hebben we weer wat meer info.

Script is goed, dat weten we zeker nu.

Het volgende gebeurd namelijk:

Als we het script, op onze webserver laten draaien (draait bij cyso.nl) dan komt de mail dus wel aan.
Laten we het script draaien bij de webserver van de klant (switchmedia.nl) en bij de webserver van een andere klant (alphamegahosting.nl) dan komt het niet aan....
Ook als we het script helemaal strippen naar alleen een mail verzenden met "hello world" erin komt het niet aan....

Ik hoop echt dat iemand ons kan helpen, word helemaal gek!!!! 8)7

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Maar het zal wel worden geblokkeerd door het spam- of evt. virusfilter. Je hebt daar geen logs van? Nu kan je wel het verzendadres in de whitelist zetten, maar dan nog zal het bij sommige externe invullers ook worden geblokkeerd. De HTML aanpassen dus (of geen HTML, maar text + PDF sturen). Overigens lijkt me de HTML in het mailtje interessanter om te zien dan de code in de browser :)

Edit: oeh en toen reageerde je net en haalde je de code weg.

Spam/virus-filters dus. Whitelist gebruiken voor adres en servers. <-- en kijken of die servers niet ergens op een blacklist staan (o.a. DNSBL).

[ Voor 26% gewijzigd door F_J_K op 24-05-2008 11:39 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)