Voip via router

Pagina: 1
Acties:

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:43
Hallo, misschien is het al miljoenen malen langs gekomen echter heb ik het niet kunnen vinden.

daar wij thuis vaak via bijvoorbeeld voipbuster bellen wil ik dit ook gaan gebruiken voor de vaste telefoon.

Echter weet ik niet wat ik daarvoor nodig heb? ik heb het weleens in het vraag en aanbod gedeelte zien staan echter heb ik er toen niet bij stilgestaan.

Zijn er mensen die dit al gebruiken? is het te gebruiken met alle voip providers?

Hoe werkt et?

Alvast bedankt

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:50
Je hebt een router (of beter gezegd: modem) nodig die een poort heeft voor je telefoon. Echter heb je ook een optie om een zogehete ATA box aan te sluiten op je modem/router en je telefoon op de ATA box.

Dit is in principe hetzelfde als je hem rechtstreeks op je modem aan zou sluiten (mits je daar de aansluitmogelijkheden voor hebt).

En ja, je hebt genoeg mensen die Budgetphone / Voipbuster / Sipdiscount e.d. gebruiken via een ATA of modem.

• GranCanaria
Ik heb overigens internet via Orange, via de Livebox

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:50
Daar kan je niet zo maar je telefoon aan hangen en dan met SIP babbelen... Dan zit je vast aan Orange' Telefonie.

In dat geval is een ATA box de oplossing.

• GranCanaria
aha. hoe werkt dat precies met een ATA box

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Ata boxje aan je router knopen (LAN poort), 220v aansluiten, telefoondraadje in boxje, boxje configureren met de telefoon of via PC/LAN (kan even uitzoeken zijn naar de correcte instellingen) en klaar is Kees/GranCanaria.

Meer info zou ik Google voor gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Edgarz op 23-05-2008 22:15 ]

Verwijderd

Zelf zou ik voor een Handytone gaan, je kunt hier tot twee toestellen op aansluiten!
Pagina: 1