Toon posts:

ddwrt mogelijk als versterking op zwak netwerk camping ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de linksys met ddwrt te gebruiken als een soort doorgeefluik ?
Ik zit hier op een camping waar een draadloos netwerk is, je moet dan je gebruikersnaam en wachtwoord ingeven om te kunnen internetten via het campingnetwerk.
Maar het campingnetwerk is binnen (soms ook buiten) te zwak nu zat ik te denken om mijn linksys buiten te plaatsen en deze dan te laten verbinden met het campingnetwerk zodat ik dan binnen (en buiten) verbinding kan maken via mij eigen linksys met ddwrt.
Alleen is dit mogelijk.
Normaal moet ik met mijn laptop de webbrowser opstraten dan ga je automatische naar een webpagina daar moet je dan de gebruikersnaam en wachtwoord ingeven.

Dank voor de info.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 13:26 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:34

Korakal

Up up up!

Volgens mij ben je beter af met een Linksys WET200. Die moet je zien als combinatie van een WLAN-client + switch. Is volgens mij precies wat je nodig hebt, en evt kun je er ook nog een betere antenne aan hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is leuk maar die oplossing kan ik natuurlijk al het lijkt me juist leuk om het te laten slagen met de linksys en een alternatief firmware (gebruik nu ddwrt) als het mogelijk is help ik niet alleen mezelf maar het hele laantje hier mee af van het geëtter namelijk 8)7
Korakal schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:22:
Volgens mij ben je beter af met een Linksys WET200. Die moet je zien als combinatie van een WLAN-client + switch. Is volgens mij precies wat je nodig hebt, en evt kun je er ook nog een betere antenne aan hangen.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:06
Dan moet je in dd-wrt de wireless instellen als bridge. Als je dd-wrt v24 hebt dan moet dat kunnen: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Repeater_Bridge

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:10

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Denk er wel aan dat wanneer je verbindt via de secondaire accesspoint de maximale snelheid gehalveerd wordt. De bridge ontvangt jouw data en stuurt het weer door en vice versa. Hierdoor wordt dus twee keer zoveel bandbreedte verbruikt.
Je bent er tijdelijk/gast, want anders werkt een UTP kabeltje naar je linksys natuurlijk beter.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.