Toon posts:

Kun Tv kijken op de beamer en toch de pc gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende wil ik proberen te realiseren.

Met het ek hebben wij in onze jongerensoos 150 man binnen. Dit kijken wij altijd dmv een beamer. Nu heeft onze oude beamer het begeven en komt er een nieuwe. Nu is het zo dat onze oude beamer een interne tv-tuner had, deze luxe heeft de nieuwe niet. Nu hebben wij een pc (zie specificaties hieronder) waarmee we muziek draaien. Is het mogelijk om via deze pc (dmv een tv-kaart) een signaal te sturen naar de beamer terwijl je nog gewoon muziek kunt draaien via de monitor?

Pc
2 ghz athlon
1024 ram
140 gb hd
agp videokaart (oude)

Beamer
Acer Beamer P1265
ingangen: DVI, mini D-sub15, RCA, S-Video, mini-jack 3.5 mm
(http://www.kieskeurig.nl/...E9FEBC125734B0044119E.htm)

Wat nog wel even genoemd moet worden is dat de beamer op zo'n 8 m van de pc hangt en dat de tv-kaart een afstandsbediening moet hebben.
Heeft iemand een advies?

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-02 22:41
moet je even met dual video output gaan spelen, en dan in de instellingen video fullscreen op 2e monitor instellen, kan met iederen videokaart bijna wel

offtopic: btw, groeten doen we hier niet aan;)

[ Voor 17% gewijzigd door TheIbex op 23-05-2008 13:18 ]

Interpolis, glashelder!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:32
Het zou gewoon moeten kunnen werken, maar waarom zoek je geen oude videorecorder op? Dat is waarschijnlijk een veel goedkopere oplossing. Videorecorders hebben ook een eigen tuner, en vaak een remote.

Verwijderd

Je kutn gewoon een kabeltuner kopen die je normaliter via scart aansluit op je tv. Vervolgens pak je ipv scart een verloopje naar S-video et voila. Geen gedoe met pc's etc.

Wat je volgens mij beter kunt doen is iets meer investeren, namelijk in een native HD beamer. Aangezien het EK, de tour de france en de Olympische spelen allemaal in 720P geleverd gaan worden, kun je beter een HD kabelreceiver kopen en dan een native 720P beamer erbij kopen. Vanwege de locatie zou ik wel kiezen voor een optie met veel lichtopbrengst. Je zou dan kunnen kijken naar de Samsung DCB-H360R icm de Panasonic AX200.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Moet je wel een abo nemen op een digitale TV variant, welke ook nog HD in het pakket heeft ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Dat is idd ook een mogelijkheid, maar ik wil zo investeren dat we zonder moeite (dus geen kabels overzetten enz) altijd tv kunne kijken maar ook fotos, video's en visualisaties kunnen projecteren. Maar als ik het goed begrijp kan je met een dual videokaart (via dvi) de beamer een signaal toesturen. Mischien een dom vraagje, ik heb zelf een dualscreen desktop maar dan kan je met de muis van de een naar de andere monitor, is het ook mogelijk programa's toe te wijzen aan een bepaalde monitor (in deze dus het programma van de tv-kaart?)

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 20:31

oXygeN

oftewel oxje...

Koffie schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:29:
Moet je wel een abo nemen op een digitale TV variant, welke ook nog HD in het pakket heeft ;)
nope EK in HD ies gratiesj bij je normale tv abo :)

Op zich kan je ook gewoon een digitaal SD decodertje kopen, die aan de beamer hangen via scart/composite en je pc ook nog gewoon via een andere input op de beamer aansluiten (vga ofzo). Als je een tvkaart moet kopen ben je ook een paar tientjes kwijt en als je een startpakket koopt (bij Ziggo iig) ben je 39,95 kwijt en krijg je een decoder + smartcard, geeft minder geklooi en wellicht ook beter beeld :)

[ Voor 45% gewijzigd door oXygeN op 23-05-2008 13:45 ]

\o/

Verwijderd

Topicstarter
jah een hd beamer is voor ons (wij zijn namelijk een vrijwilligers organisatie) mischien iets te hoog gegrepen. De beamer die ik op het oog heb heeft 2400 ansi, dit is relatief hoog en 100x meer dan onze vorige. Dit was namelijk een marquant mmb-1:S

Verwijderd

Topicstarter
michien is idd een abo bij digitenne of ziggo ook wel een oplossing en je kan dan natuurlijk ook NOG de pc aansluiten via een andere input op de beamer

Verwijderd

Ja, dat is idd GEEN oplossing. De beeldkwaliteit van digitenne is bedroevend. Als je nu een abo hebt bij ziggo voldoen de opties die ik je heb gegeven.... dus zowel SD als HD, afhankelijk van zowel beamer als digitale ontvanger. Ik heb overigens geen idee wat er gebeurt als je de HD ontvanger aansluit op de door jou genoemde beamer. De HD ontvanger van Ziggo kost 199,- tegenover 40 euro voor de SD ontvanger.

[HD] Casema/Ziggo EK2008 & OS2008

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 13:45 ]

Pagina: 1