Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Change computername met html

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al een geruime tijd bezig met het zoeken naar een html script waarmee de PCName van aan WXP machine gerenamed kan worden.

Mijn bedoeling is om een website met al de drivers te maken die in het bedrijf waar ik werk beschikbaar zijn
(hardware drivers, printerdrivers, tools, etc. etc)

Op die localsite die op een server staat wil ik dus ook graag een script in een Iframe draaien waarmee de naam gewijzigd kan worden.

Ik ben al 3 weken aan het zoeken maar kan echt helemaal niets vinden.

Heeft iemand een id of oplossing??

Alvast bedankt

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 23:16

TeeDee

CQB 241

Lijkt me een behoorlijk security issue als dat zou kunnen. Mogelijk kan je nog aan de slag met ActiveX, maar zo zonder een scripting taal zal het lastig worden.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Html kan dit niet. Html is een taal die gebruikt wordt op informatie op een logische wijze te presenteren. Feedback naar de server en acties richting de client zijn daarin niet mogelijk.

Je verhaal klinkt nogal warrig. Ik heb het idee dat je niet alles op een rijtje hebt staan. Als je duidelijk weet wat je doel is en met welke criteria je te maken hebt, kan je een plan trekken. Uit dat plan volgt welke taal je gaat gebruiken :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat je kunt doen is het volgende :
Met PHP (of welke taal dan ook) een href link brouwen waarin als juiste paramater de naam staat (de nieuwe). De link laat je verwijzen naar netdom.exe (met netdom.exe kun je via de commandline een PC een andere naam geven).
Vervolgens moet je met een registry truuk voor elkaar krijgen dat die .exe zonder security melding gestart word.

Ik heb in het verleden op die manier remote control vanaf een intranet mogelijk gemaakt. Ik zal eens even opsnorren welke tool (active-x control?) en reg key je nodig hebt.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:59

Reinier

\o/

Ik denk dat zoiets wel kan met ActiveX RegEdit of iets dergelijks.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Ik ben bang dat je het meer in de VB script moet gaan zoeken, in het kader van security zou ik dit nooit via HTML willen laten gebeuren.

Lees eens dit artikel en kijk of je dit wel kan implementeren.

offtopic:
Ik ben al 3 weken aan het zoeken maar kan echt helemaal niets vinden.

Sure...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Oké.

even duidelijk dan.

Tot nu heb ik een werkend VBS-Script wat natuurlijk ook mogelijk is om dit (in een iframe)
in de site te laten draaien.

Maar ook dit is mij niet gelukt. Ik heb geprobeerd om het VBS om te zetten naar PHP en HTML maar zonder succes.

Mijn idee is dus een "lokeale website" te hebben met scripts, tools, drivers en van alles erop
en waar ook op een of andere manier een computerrename tooltje in zit.

Mijn kennis over scripting gaat alleen over HTML, PHP en VBS..
voor de rest kan ik vrij weinig tot niets :-(

Over de security maak ik me geen zorgen, aangezien de site alleen gedraaid kan worden met Admin rechten. Een normale gebruiker kan dit dus nooit veranderen.

Ik hoop dat het zo een stukje duidelijker is.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:49

Bosmonster

*zucht*

Als je een lokale website met tools wilt hebben, kijk dan eens naar HTA. Hiermee kun je met HTML en een scripttaal (javascript of VBS) feitelijk een compleet programma bouwen.

Ik weet alleen niet of je zo direct de computername kan aanpassen, maar kan me voorstellen dat dat kan via de windows Script Host ActiveX.

Hier staat misschien iets meer over het onderwerp voor jou specifiek:
http://en.allexperts.com/...nge-computer-name-add.htm

Heb er verder niet zo'n verstand van, hoop dat je er wat aan hebt :)

[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 23-05-2008 13:26 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gevonden : http://www.whirlywiryweb.com/article.asp?id=%2Flaunchinie

LaunchInIE is een Active-X control waarmee je een .EXE (welke wel lokaal of op UNC dient te staan) kunt starten zonder enkele vraag of opmerking richting de gebruiker. Het enige wat je moet doen, is in de lokale registry aangeven welke .EXE er mee gestart mag worden: HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/RockinFewl/LaunchinIE/Approved

Wat je dan doet is het volgende:

- distribueer netdom.exe naar de lokale PC's dmv het loginscript (of kijk of jet het via UNC kunt starten)
- Genereer je HTML met een link naar netdom.exe met de nodige paramaters (nieuwe PCnaam, evt. user/pass voor changen van de PC (=security risk :P))
- Laat de user op de link klikken
- klaar

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Koffie,

Hiermee zal ik misschien wel een eind opweg komen.
Alleen volgensmij ga je nu iets "te ver"

Want het is een pagina die alleen een administrator kan openen.

Er zijn in totaal 1500 collega's, waarvan 10 met admin rechten:P
en het is juist de bedoeling dat er wel een vraag komt richting de gebruiker
om admin en pass in te voeren.

De gebruiker intern weet dat als ze dit scherm krijgen ze niet verder mogen/kunnen.

Want zoiets als een "formulier" bestaat niet?

zoiets als dit :

https://ai5.wtb.tue.nl/do...n/thuisnet_changename.jpg

Zonder extra functies, zonder beveiliging.

Site openen, inloggen als admin, change pc name, reboot - login as user.
Pc name has been changed....

Het klinkt zo simpel, en ik dacht dat het simpel was...
Maar niets is wat het lijkt:P

• Reinier

Reinier

\o/

Kun je niet met PHP en DOM (http://nl.php.net/manual/en/class.com.php) registerwaarden aanpassen? Zet het scriptje op een met een wachtwoord beveiligde plek (voor de admins dus) en klaar... toch?
Zal wel te simpel zijn ;)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Reinier schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:45:
Kun je niet met PHP en DOM (http://nl.php.net/manual/en/class.com.php) registerwaarden aanpassen? Zet het scriptje op een met een wachtwoord beveiligde plek (voor de admins dus) en klaar... toch?
Zal wel te simpel zijn ;)
Dat is het probleem. Een Windows machine een andere naam geven is helaas niet een bepaalde key in de registry wijzigen :(
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:35:
Bedankt Koffie,

Hiermee zal ik misschien wel een eind opweg komen.
Alleen volgensmij ga je nu iets "te ver"

Want het is een pagina die alleen een administrator kan openen.

Er zijn in totaal 1500 collega's, waarvan 10 met admin rechten:P
en het is juist de bedoeling dat er wel een vraag komt richting de gebruiker
om admin en pass in te voeren.

De gebruiker intern weet dat als ze dit scherm krijgen ze niet verder mogen/kunnen.

Want zoiets als een "formulier" bestaat niet?

zoiets als dit :

https://ai5.wtb.tue.nl/do...n/thuisnet_changename.jpg

Zonder extra functies, zonder beveiliging.

Site openen, inloggen als admin, change pc name, reboot - login as user.
Pc name has been changed....

Het klinkt zo simpel, en ik dacht dat het simpel was...
Maar niets is wat het lijkt:P
Kom op .. er is nu heel veel info gegeven, hier moet het je mee lukken. Ik ga niet een compleet admin-intranet voorkauwen.

Als je het wilt beveiligen, doe je dat toch ? Een formpje maken die er (dmv css,html,kleurtjes,gifjes) net zo uitziet als je voorbeeld is toch zo gemaakt? Knal daar een formpje met user/pass bij, of een AD authenticatie via IIS.
Alles kan, als je maar een beetje gaat scripten kom je een heel eind.

[ Voor 14% gewijzigd door Koffie op 23-05-2008 13:56 ]

• Reinier

Reinier

\o/

Koffie schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:54:
[...]

Dat is het probleem. Een Windows machine een andere naam geven is helaas niet een bepaalde key in de registry wijzigen :(
Oh, dan is het een ander verhaal ja. Ik dacht dat je HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Computername wel zou kunnen wijzigen met RegWrite (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/yfdfhz1b(VS.85).aspx). Maar als dat geen effect heeft dus niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Reinier schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:36:
[...]

Oh, dan is het een ander verhaal ja. Ik dacht dat je HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Computername wel zou kunnen wijzigen met RegWrite (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/yfdfhz1b(VS.85).aspx). Maar als dat geen effect heeft dus niet :)
Het zal wel effect hebben, maar niet dat waar ik na opzoek ben/was en wat nu een heel eind begint te lukken.

Allemaal bedankt.

• Reinier

Reinier

\o/

Ok prima, maar áls mijn idee werkt is het wel veel eenvoudiger, je hoeft immers geen applicaties te distribueren en er hoeft niets geconfigureerd te worden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Reinier schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:46:
Ok prima, maar áls mijn idee werkt is het wel veel eenvoudiger, je hoeft immers geen applicaties te distribueren en er hoeft niets geconfigureerd te worden ;)
Maar dat is dus juist wel de bedoeling. Een overzichtelijk "programmatje / scriptje" wat webbrowser based is.
Want volgensmij kun je met 1 regkey, ook maar 1 naam mee geven.

Aangezien we hier via een unattended werken, is het niet echt mogelijk volgensmij om hier per install via reg. een naam aan mee te geven.

Misschien dat dit via AD kan, maar dat weet ik allemaal niet;) daar zijn collega's voor.

Maar t is me een heel eind aan het lukken:)

THnx
Pagina: 1