Hoe lees en schrijf snelheid van brander muurvast te zetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Beste tweakers 8)

Waar ik me steeds vaker aan erger is dat mijn branders (5 stuks verdeeld over 2 PC's) de lees en schrijfsnelheid niet onthouden.

Nou weet ik dat dit in ieder programma is in te stellen maar daar ligt nou juist het probleem.

Voor het branden/rippen/lezen van CD/DVD's gebruik ik nogal veel programma's (stuk of 12) en ieder programma kan zn eigen instellingen opslaan.
Maar het gekke is dat als ik een schijf wil branden/rippen/lezen in programma B hij de instellingen heeft van het laatst gebruikte programma A.

Is er dus een mogelijkheid om in de brander zelf (Plextor's in mijn geval) in te stellen dat de brander simpelweg gewoon niet sneller brand en leest als de snelheid die ik daar instel en die dan toegepast wordt op alle programma's die gebruik maken van die drives (dus een soort master instelling).

Niet helemaal ontopic: Dit probleem heb ik trouwen sook met de volume instelling in verschillende media players, als 1 van de 10 het volume op 0 heeft staan kan ik ze alle 10 gaan checken of ze allemaal wel voluit open staan.

Probleem 2 met de branders is dat, omdat ik nogal regelmatig aan audio-mastering doe is het noodzakelijk dat ik audio CD's nog op 1 of 2 speed brand.
De meeste branders of brandprogramma's van nu hebben die mogelijkheid niet meer eens om op 1 of 2 speed te branden.

Is dit ook in te stellen ergens of wil dit zeggen dat die branders van nu niet optimaal meer langzaam kunnen branden...?

Misschien van belang:

Branders: Plextor
Types: PX-716SA, PX-755A, PX-760A, PX-760SA en Plextor Premium 2 (CD Brander)

Mijn dank is groot d:)b

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
niemand?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Hi there,

Het is mogelijk om de brandsnelheid in win XP te fixeren.
Explorer opstarten (beter berucht als 'verkenner'), dan rechter-muisknop op eigenschappen,
onder één van de tabjes kun je dan de gewenste schrijfsnelheid instellen.

Zelf ben ik ook nog op zoek naar iets dat de snelheid van de drive vastzet op de snelheid die ik wil.
Te snel CD's rippen leidt in sommige gevallen tot behoorlijk wat audiorotzooi; dat wil ik niet.

Als ik wat vind: I'll keep you informed!

Groet :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

erg oud topic, en dus een onnodige kick, als je dezelfde soort vraag hebt als een hele oude vraag is het beter om een nieuw topic te openen dan een oude topic te kicken.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Dit topic is gesloten.