diavoorstelling schermbeveiling op netwerk hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

• livingtale
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09-2021
Op mijn netwerk harde schijf staan al mijn foto's (vrij gebruikelijk denk ik).
De computers op het netwerk hebben alle de schermbeveiliging "diavoorstelling Mijn Afbeeldingen" van Windows XP. Leuk ook voor onze gasten - en onszelf natuurlijk.
Ging altijd prima met onze Maxtor netwerk harde schijf. Totdat het kleine fan-tje het begaf. 't Is maar een lullig dingetje, maar wel belangrijk ... en niet meer leverbaar: zucht.
Daarom een Freecom Network Drive 400GB aangeschaft.
Doet het prima, alleen.... geen diaserie. Deze zegt doodleuk dat er geen foto's aanwezig zijn.
Natuurlijk kunnen ze wel via de verkenner bekeken worden en zo.
De fabrikant reageert niet op mijn verzoek om hulp.
Moet ik nu echt een andere netwerk harde schijf aanschaffen.
En welke dan?
Wie weet raad!

Twijfel: hoort het hier, onder software, hardware of nog ergens anders....

rein van der meij

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Opties:
1 - Kun je wel via Windows Verkenner diavoorstelling starten?
2 - Weet je zeker dat de schermbeveiliging het weet waar ze foto's moet ophalen?

Het hoort eigenlijk in WOS.

[ Voor 72% gewijzigd door Silver7 op 23-05-2008 11:20 ]

• livingtale
De verkenner diaserie werkt uitstekend.
En ja, ik weet het zeker dat het pad goed is: je gelooft je ogen niet, dus je start je pc opnieuw en allerlei andere fratsen.
En toch zegt 'hij' doodleuk:
[i]Er bevinden zich geen afbeeldingen in W:\Mijn afbeeldingen[/i]
Het zou komisch zijn als het niet ongelovelijk irritant is ... en om daar een nieuwe network server voor te moeten kopen ook beslist een dure grap.

rein van der meij

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je hebt dus als ik het goed begrijp de netwerkshare met foto's al een vaste schijfletter toegewezen?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Klopt w: nog wel ?
probeer anders w: opnieuw te mounten aan je pc....

• livingtale
Inderdaad, ik heb èn een pad toegewezen via de software van de netwerk harde schijf èn het pad gecontroleerd (dat kunnen overigens best verschillende paden zijn: het pad dat je toewijst en het pad dat je instelt op/via de verkenner kunnen best verschillend zijn.) Overigens, dat moet omdat XP hardnekkig blijft beweren dat ik geen toestemming heb mijn netwerk in te zien.
Deze procedure + melding bedoel ik:
Volledig netwerk - Microsoft Windows-netwerk-mshome (de werkgroepnaam)- en dan houdt het op:
Ms home is niet toegankelijk, U heeft mogelijk niet de juiste machtiging voor deze netwerkbron.
Neem contact op met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen heeft. (ja dat ben ikzelf dus)
De lijst met servers van de voor deze werkgroep is niet beschikbaar.

Heel irritant, en wat ik ook doe, het helpt niet (uren ben ik er mee bezig geweest) maar met het zelf benoemen van een netwerkverbinding werkt het ook (via extra - netwerkverbinding maken - en dan niet bladeren, maar opgeven).
Nogmaals, "beeldscherm" herkent de netwerkserver ook op deze manier (hij vindt het wel) èn heeft geen problemen om -bijvoorbeeld- de foto's van mijn laptop wèl te herkennen (die ook op deze wijze verbonden is, em dus nadat het herkenningsprobeem zich voor deed).

rein van der meij

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Niet geheel duidelijk nu, maar werkt het nu wel of niet:?

Ik kan me voorstellen dat je PC tijdens het draaien van een screensaver, dit niet onder de credentials van de gebruiker doet, maar met de credentials van het Local System account. Je zal dus meer rechten toe moeten wijzen tot die netwerkschijf.. (Verwacht ik)

• livingtale
aanvulling:
Ik heb de toewijzingsprocedure nogmaals uitgevoerd en merkte dat de netwerkserver zelf de toewijzing maakte (ik hoefde hem niet meer zelf in te voeren/te benoemen). Deze instelling (voor de veiligheid een nog ongebruikte letter) gaf ik aan "beeldscherm" op en het resultaat was wederom: geen herkenning.

rein van der meij

• livingtale
Ik ben de enige gebruiker....
Nogmaals: op de oude netwerkserver doet ie het prima (helaas kan ik die niet meer permanent gebruiken omdat het mini fannetje kapot is en niet meer leverbaar.....), alleen op de nieuwe niet.

rein van der meij

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sorry maar ik kan je echt niet meer volgen inmiddels...

• livingtale
Sorry, maar ik probeer alleen jullie vragen te beantwoorden.
Het probleem met de diavoorstelling van het beeldscherm staat wellicht los van het niet op een normale manier maken van netwerkverbindingen.

Dat laatste wil ik wel verduidelijken, omdat meer mensen daar last van hebben.
Normaal doe je dat via òf "netwerkverbindingen in de linkerbalk van de Verkenner, òf via de tab extra, netwerkverbindingen maken, bladeren.
In beide gevallen als je dan het trapje afgaat en aankomt bij de "werkgroep" -de naam van je netwerk- geeft deze normaal alle beschikbare verbindingen weer (alle computers). Ik krijg dan dus de melding dat ik dat niet mag (zie boven).

Bij het instellen van de diavoorstelling gebeurt niets bijzonders - alleen meldt hij dat er in de directory zich geen afbeeldingen bevonden - wat onzin is.
Daarnaast heb ik tenslotte in bovenstaande berichten aangeven dat alles waar jullie naar vroegen gecontroleerd is.

rein van der meij

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
probeer ipv via dat gedoe van "werkgroep openklappen" enz eens gewoon het \[IP van de netwerkschijf] in te geven? en dan zo ... ?

Want ik snap er voor de rest ook niet veel van...

Probeer zo alvast eens de schijf te mounten...

En gooi voor de lol ook even de groep "iedereen"/everyone als gebruiker in de netwerkschijf met leesrechten alvast...

[ Voor 20% gewijzigd door HyperBart op 27-05-2008 13:26 ]

Pagina: 1