ADSL Modem met UMTS Back-up

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:54
Hey jongens,

Ik ben al enkele dagen aan het zoeken naar een ADSL modem met UMTS back-up/fail over.

Het moet dus een normaal ADSL modem zijn, die bij het verliezen van zijn ADSL signaal overstapt op UMTS. Zo is er dus (waarschijnlijk) altijd wel een verbinding voor noodzakelijke dingen.

Aangezien ik helemaal niets op het internet kan vinden ... weet ik ook niet wat ik precies zoek.
We hebben HP al geraadpleegd maar na een mailing van 10 mailtjes.... "we doen niet aan UMTS"...

Google komt ook niet echt met resultaten. Zo doende dat ik het aan jullie vraag.

Ooit ergens claimde iemand namelijk zo een modem te hebben.... het lijkt me ook best een logisch product. Met bv een terminal server omgeving... is dit best belangrijk.

Alvast bedankt.

FreeReef.nl

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Eerste hit op Google leverde deze link.
Bedoelde je zo iets ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 11:17
Er zijn diverse Draytek Modem/Routers die dat ondersteunen. Als je op de website van Draytek een beetje rondspeurt dan kan je genoeg info vinden.

• World Citizen
lier schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:26:
Eerste hit op Google leverde deze link.
Bedoelde je zo iets ?
Yes : ongelofelijk ik heb werkelijk alle zoek termen in alle volgordes gehad maar deze kreeg ik niet terug. Ze refereren naar

LANCOM 3850 UMTS
en de
LANCOM 1751 UMTS

Van draytek kan ik er echt geen vinden.... dit is ook mij favo merk... dus ik had voor draytek willen kiezen,

FreeReef.nl

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37
de 2910 van draytek ondersteunt ook umts/hsdpa

Vigor 2910G

• World Citizen
Lizard schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:42:
de 2910 van draytek ondersteunt ook umts/hsdpa

Vigor 2910G
Ik zie het inderdaad net.... ik had verwacht dat er een sim kaartje in zou kunnen of dat er bv een slot inzit om een module in te steken.. Blijkbaar kun je bij draytek de USB poort gewoon gebruiken om je UMTS module/gsm aan te hangen.

Dit kan ook al met de Vigor 2800

http://www.draytek.nl/pag...2800/specs.php?show=hsdpa

[ Voor 6% gewijzigd door World Citizen op 23-05-2008 11:20 ]

FreeReef.nl

Pagina: 1