Hallo allemaal,
Ik ben bezig met een redelijk groot project, en zit met het volgende probleem: Als ik een bepaalde variable in een php-session zet, wordt deze niet onthouden door de client-pc. Dit komt alleen voor met Internet Explorer en Firefox, onder Safari werkt het wel. Om te schetsen wat er fout gaat, hierbij de code waar het fout gaat:
Als je dus de pagina aanroept met ?get=ja, dan wordt deze weggeschreven in een session. Daarna echo je deze session. Als je dan vervolgens de pagina refresht, maar dan zonder ?get=ja, dan is de session leeg en wordt er dus ook niets 'geechoed'.
Cookies staan aan op de client-pc; nogmaals, onder Safari werkt het prima, maar het project gaat onder IE7 draaien
Alvast bedankt!
Pascal
EDIT:
Even nog vertellen wat ik al geprobeerd had:
Ik ben bezig met een redelijk groot project, en zit met het volgende probleem: Als ik een bepaalde variable in een php-session zet, wordt deze niet onthouden door de client-pc. Dit komt alleen voor met Internet Explorer en Firefox, onder Safari werkt het wel. Om te schetsen wat er fout gaat, hierbij de code waar het fout gaat:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <?php session_start(); echo '<a href="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'?get=ja">Stuur ja</a><br>'; echo '<a href="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'">Stuur niets</a><br><br>'; if(isset($_GET['get'])) { $_SESSION['get'] = $_GET['get']; } echo $_SESSION['get']; ?> |
Als je dus de pagina aanroept met ?get=ja, dan wordt deze weggeschreven in een session. Daarna echo je deze session. Als je dan vervolgens de pagina refresht, maar dan zonder ?get=ja, dan is de session leeg en wordt er dus ook niets 'geechoed'.
Cookies staan aan op de client-pc; nogmaals, onder Safari werkt het prima, maar het project gaat onder IE7 draaien
Alvast bedankt!
Pascal
EDIT:
Even nog vertellen wat ik al geprobeerd had:
- ob_start();
- PHP:
1 2 3 4 5
if($_SERVER['HTTP_HOST']!=$_SERVER['SERVER_NAME']) { header ("location:http://".$_SERVER['SERVER_NAME']." ".$_SERVER['REQUEST_URI'].""); exit(); }
- header("Cache-control: private");
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 08:44 ]