Tele2 - Wel draadloos maar niet vast

Pagina: 1
Acties:

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-03 14:15
Ik ben momenteel bezig het internet bij m'n broer thuis aan de praat te krijgen maar stuit op een probleem: Alles is goed aangesloten qua kabels, draden enz want de lampjes op de DV-2020 branden correct volgens de handleiding. Ook heb ik al contact gehad met de klantenservice en zij kunnen het modem ook traceren. Ik heb een laptop bij me en daarmee kan ik het internet op via het wireless signaal van de modem. Op de pc (Windows Xp Sp2) kan ik echter niet het internet op omdat ik geen goed ip-adres krijg (169.254.204.119). Hiervoor werd er gebruik gemaakt van Kabelfoon voor het internet. Ik heb alle verbindingen verwijderd en de netwerkkaart (Realtek 8139) ook opnieuw geinstalleerd. Als ik ipconfig /renew doe dan krijg ik de melding "geen contact met de DHCP-server". Wat gaat er fout?

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 10:52
internet explorer (6) -> extra -> internetopties -> verbindingen -> nooit een verbinding kiezen

staat die aangevinkt?
kabelfoon is meestal iets van PPPoE

al eens een andere kabel geprobeerd?

doet de laptop t wel bedraad?

[ Voor 18% gewijzigd door Japidoff op 22-05-2008 22:39 ]

gang is alles

• BadWampa
Het is IE7, maar aangezien ik al bekend was met dat "probleem" had ik voor de zekerheid eerst even Firefox erop gezet.

Klopt dat Kabelfoon PPPoE gebruikt, zou dat nog ergens aanstaan?

Oh dat had ik nog niet geprobeerd, de kabel werkt wel in de laptop. Bedankt voor de tip iig!

• BadWampa
Hmm ik zag nu net aan de achterkant dat het lampje van de netwerkkaart oranje brandt. Dat is toch niet goed? Zou die kaart kapot zijn? Of heeft dat nergens mee te maken?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Stomme vraag misschien, maar heb je wel de goede poort op de router gebruikt? Er zitten er 4 op, maar je kan er maar 2 van gebruiken. De andere 2 zijn gereserveerd voor een digitale decoder (ongeacht of je nou wel of niet Vision hebt).

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:11
En bij het Tele2 modem moet je poort 3 hebben.

• BadWampa
Tha-guido schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 08:09:
En bij het Tele2 modem moet je poort 3 hebben.
Klopt, Poort 3 of poort 4. Ik heb het op beide poorten geprobeerd, maar beide werken niet... :(

• BadWampa
Het bleek dus aan de netwerkkaart te liggen, Ik heb er nu een andere ingezet en het werkt prima!
Pagina: 1