Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenc.eu/tweakers/asus.png

Asus is vooral bekend van de computerhardware. Al enige tijd is de Asus actief op de Pocket PC phone markt. Hoog tijd voor een topic van een device met deze opmerkelijke form factor!

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenc.eu/tweakers/asus_p750_bg2.jpg

Door het candybar design te combineren met Windows Mobile Professional edition (aanraakscherm) is dit device en concurrent voor bijvoorbeeld de HP614C.

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenc.eu/tweakers/specs.png

Kort overzicht van de officiële specs:

* Windows Mobile 6 Professional
* HSDPA
* SiRF Star III GPS (met assisted-GPS software)
* Wi-Fi (b/g)
* 3.0MP Camera (met Auto Focus)
* Front camera voor videocalling
* 520Mhz Intel PXA270 CPU
* 256MB ROM
* 64MB RAM
* Externe microSD slot
* Numeriek toetsenbord (xt9)
* 1300 mAh battery
* Gewicht 130g inclusief accu
* 113 x 58 x 17 millimeter
* Spreektijd 360 minuten
* Standbytijd 240 uur
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenc.eu/tweakers/vga.png

Opmerkelijk is de keuze van Asus om het unique selling point van het device, namelijk het VGA scherm, te disablen en terug te brengen naar QVGA. Russische developers zijn er in geslaagd het device ten volle te benutten en een rom-update beschikbaar te stellen. Let wel dat deze patch op eigen risico uitgevoerd wordt en dit eventueel gevolgen kan hebben voor garantieafwikkelingen.

Afbeeldingslocatie: http://asusmobile.ru/board/files/vga_by_ripper_157.png

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenc.eu/tweakers/fixes.png

Enkele bugfixes met betrekking tot bluetooth issues, stroomverbruik en radio software zijn beschikbaar op de support FTP van Asus. Enige tijd geleden heeft Microsoft aangekondigd dat voor dit toestel een officiële update uitgebracht gaat worden naar WM 6.1

Door gebruik te maken van de SRS WOW drivers haal je meer uit de audio die het device aan boord heeft. Als je [ HKEY_LOCAL_MACHINE\Drivers\BuiltIn\Wave Dev]
"OldDriver" = "pxa27x_wavedev.dll" ingeeft met een regeditor en soft reset verdwijnt de error driver not loaded.

Mijn favoriete navigatieprogsel is Igo. Door de beperkte hoeveelheid RAM in het device (64MB!) is het handig in de sys.txt de volgende parameter op te geven [debug] disable_outlookpoi=1
waardoor de out of memory error verleden tijd is (tenzij er echt te weinig geheugen is natuurlijk 8) )

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenc.eu/tweakers/review.png

Enkele reviews:
http://www.tracyandmatt.c...08/04/30/asus_p750_review
http://www.smape.com/en/reviews/asus/asus_p750-rev.html
http://asia.cnet.com/revi...39001708,42033458p,00.htm
Nieuw : http://www.pocketinfo.nl/...asus-p750-smartphone.html

Het device is al enige tijd beschikbaar in Asië, begin dit jaar ook verkrijgbaar in Nederland. In onze eigen pricewatch is het toestel ook terug te vinden. Let wel, dit is de Nederlandse versie dus met een Nederlands OS. Mijn god wat een kromme vertalingen (ik noem een GPS vanger _/-\o_ ) , maar dat is mijn persoonlijke mening en heeft verder niets te maken met het toestel. Btw, op de hierboven genoemde Asus pagina zijn de WWE versies trouwens gewoon te downloaden. Om te flashen komt wat meer bij kijken, zie hieronder...

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenc.eu/tweakers/reset.png

Houd je net zoveel van rommelen met je toestel als ik dan is de kans aanwezig dat je een keer een reset uit moet voeren. Standaard kan dit via Windows (Instellingen - Standaardinstellingen terug zetten) code 1234 invoeren en je device is weer leeg. Zorg dat je altijd een backup hebt van je gegevens want het blijft software en dat kan verkeerd gaan. PIM backup of het betaalde SPB backup zorgen voor een automatische backup. Ik zet deze altijd op SD zodat ik altijd terug kan vallen op contacts, appointments etc. als ik onderweg zou moeten resetten...

Maar allemaal leuk en aardig, als Windows niet meer boot heb je hier niet veel aan. Met onderstaande methode geef je een hard reset zonder dat Windows goed draait.
Druk de joystick op het toetsenbord omhoog en houd deze in. Druk op de soft reset knop en het apparaat zal vragen om te resetten. Druk op de groene hoorn om te bevestigen.

Ik heb een backup van de Officiele Nederlandse Rom gemaakt die niet via Asus te downloaden is.
Je kunt deze op een aantal manieren flashen (bootloader). Enige acrobatiek vereist :+
  • Via USB en XP
    1) Go to ActiveSync settings and check out (disable) USB cable connection
    2) Perss and hold VioceCommander button + Power button up. Press Reset once but keep on holding the buttons untill you see bootloader screen.
    3) Smatphone will turn on the bootloader mode throu USB
    4) Connect P750 to PC and wait till PC will install drivers
    5) start using command line: USBLoader.exe PegasusP.nb0
    6) You can see the updating process both on PC and PDA
    7) After it is done press Reset
  • Var.2 for Vista users!

1) 1. Press and hold VoiceCommand button + Power button up. Press Reset once but keep on holding the buttons untill you see bootloader screen.
    2) Smatphone will turn on the bootloader mode through USB
    3) Go to Devices Explorer and find your PDA in: Mobile Devices -> Asus USB Sync. Uninstall SPECIFIC driver which you can find in downloaded archive in USBAS folder. Make sure that you install THIS PARTICULAR driver
    4) start using command line: USBLoader.exe PegasusP.nb0
    5) You can see the updating process both on PC and PDA
    6) After it is done press Reset
  • Var.3 – Using MicroSD (nb0 files)

1. Format your MicroSD card (max. capacity 2 Gb! NOT SDHC) and copy PegasusP.nb0 on it
    2. Plug in you MicroSD card into smartphone and connect in to PC or plug in power adapter

3. Press and hold VoiceCommander button + joystick down + PowerButton up and press Reset once but keep on holding the buttons untill you see bootloader screen. Then it starts uploading new firmware
    4. Smartphone will reboot and that`s it!
  • Var.4 – Using MicroSD (.cap files)
    Same as above but push the joystick upwards.
De hulpbestanden voor het flashen en dumpen van de P750 rom's zijn hier te vinden.
Rom dump:
extract the files from the zip to the directory, where your AsusP750.cap is stored
-execute cmd.exe
-type "P750RomTool.exe -d AsusP750.cap"
-type "prepare_imgfs.exe ROMPegasus.NB0 -nosplit"
-type "viewimgfs.exe imgfs_raw_data.bin"
then it will create a file called dump_MemoryMap.txt and a folder called "dump"

[ Voor 40% gewijzigd door Jerome! op 15-07-2008 18:27 . Reden: Review Pocketinfo toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Is dit toestel al uit en zo ja wat is de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Jazeker, sinds vorig jaar in Asië, begin dit jaar in europa.
Nieuwprijs ca. 480 euro zonder abonnement zie pricewatch.
Heb het device nu bijna een week, type dit bericht erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brave_Sir_Robin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 22:45

Brave_Sir_Robin

He bravely ran away

Mooie OP.

mijn oog is al op de HP 614 gevallen maar gezien toestellen als de HTC Diamond heb ik het idee dat we op de rand zitten van een overgang van 320x240 naar 640x480 (VGA) en dat lijkt me wel erg prettig.

Ik wil alleen een hardware toetsenbord niet inleveren..

Maar ik snap de melding over Russische developers niet helemaal. Kan daarmee de P750 worden gedraaid op VGA resolutie? Die site is helemaal onleesbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Brave_Sir_Robin schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:24:
Mooie OP.

mijn oog is al op de HP 614 gevallen maar gezien toestellen als de HTC Diamond heb ik het idee dat we op de rand zitten van een overgang van 320x240 naar 640x480 (VGA) en dat lijkt me wel erg prettig.

Ik wil alleen een hardware toetsenbord niet inleveren..

Maar ik snap de melding over Russische developers niet helemaal. Kan daarmee de P750 worden gedraaid op VGA resolutie? Die site is helemaal onleesbaar...
Uhm my bad, ik had inderdaad beter een link kunnen maken inclusief Google Translate. En om je vraag te beantwoorden: ja VGA is mogelijk en echt superscherp beeld! Vooral met surfen in Opera en RDP is heerlijk.
Er zijn diverse ROM's op die site te vinden, mijn favoriet is de Ultralite Alpha (bij mij meer dan een week stabiel) die het mogelijk maakt. Wel is het zo dat er Engelse T9 op het device zit en ik nog geen oplossing gevonden heb voor Nederlandse T9. Maar omdat er deze week een Officiele Kaiser ROM Nederlands uitgekomen is verwacht ik spoedig een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brave_Sir_Robin

Brave_Sir_Robin

He bravely ran away

Nederlandse T9 zit ook niet op de nederlandse ROM? Of heb jij de engelse versie?

Minpunten gezien in een review:
- Average screen diagonal
- No flashlight
- No IR-port
- No built-in FM-tuner
- 64 Mb of RAM, USB1.1

Eerste vier punten vindt ik geen probleem, USB1.1 is ook geen ramp want micro-SD kaart kun je er makkelijk in en uithalen (in tegenstelling tot de HP614) en dus software gewoon via een cardreader erop zetten.

Alleen die 64Mb is een beetje weinig. Ondervind je daar nog hinder van?

Asus gebruikt volgens mij gewoon de standaard interface van Windows Mobile 6, dus daar wil ik wel graag een mooiere shell omheen gooien (spb pocket plus). Gaat wel dure geheugenruimte innemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Brave_Sir_Robin schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:22:
Nederlandse T9 zit ook niet op de nederlandse ROM? Of heb jij de engelse versie?

Minpunten gezien in een review:
- No flashlight
- No IR-port
- No built-in FM-tuner
- 64 Mb of RAM, USB1.1

Eerste vier punten vindt ik geen probleem, USB1.1 is ook geen ramp want micro-SD kaart kun je er makkelijk in en uithalen (in tegenstelling tot de HP614) en dus software gewoon via een cardreader erop zetten.

Alleen die 64Mb is een beetje weinig. Ondervind je daar nog hinder van?

Asus gebruikt volgens mij gewoon de standaard interface van Windows Mobile 6, dus daar wil ik wel graag een mooiere shell omheen gooien (spb pocket plus). Gaat wel dure geheugenruimte innemen..
Ik had het inderdaad over die Ultralite ROM en die is dus Engels zonder Nederlandse T9. Natuurlijk heeft de officiele ROM wel beschikking over T9 Nederlands.

De minpunten die je noemt zoals ik ze ervaren heb:
Je moet het scherm zien als een mix van een PocketPC en Smartphone. Ik heb hiervoor nu zowel een SPVC500 en een MDA Vario gehad. Mijn ervaring is dat de SPVC500 net een te klein scherm had en de Vario ietwat te log is. De Asus is voor mij het beste van twee werelden. Ik kan er prima op browsen en navigeren terwijl ik het idee heb dat ik met een echte telefoon rondloop in plaats van een "koelkast" ;)

- No flashlight
Ik moet zeggen dat ik redelijk onder de indruk ben van de camera bij daglicht. Zeker de autofocus is een handige feature. In het donker mis ik inderdaad het flashlight, niets aan te doen. Zal binnenkort wel een sample plaatsen.

- No IR-port
Hmm even denken, de laatste keer dat ik infrarood gebruikte was voor de Tweede Wereldoorlog. Wat mij betreft geen gemis, naar mijn mening is deze technologie ingehaald door Bluetooth.

- No built-in FM-tuner
Jammer inderdaad voor mensen die vaak onderweg zijn in de trein. In het Russische forum is wat onderzoek gaande naar de vermeende TMC ontvangen cq. radio functie. De gelijktijde gereleasde P527 heeft namelijk wel radio, wellicht dat er met chipsets wat gestoeid is net zoals de VGA functie. Natuurlijk blijft het speculatie en tot die tijd moeten we het doen met webradio.

- 64 Mb of RAM, USB1.1
Tsja dat 64MB RAM gedoe snap ik niet Asus, voor een toestel van deze prijs mag je niet bezuinigen op deze spec is mijn idee. Anyway ik heb er dus een beetje last van gehad met Igo8 die vreet nogal wat geheugen.
Als je een goede taskmanager hebt (autoclose zit standaard in de ROM) dan kan ik er mee uit te voeten. De standaard NL ROM heeft iets van 22MB vrij bij opstarten, de Ultralite variant die ik nu draait heeft al die toeters en bellen van Asus niet en heeft maar liefst 25 MB vrij on reboot.

USB 1.1 Ik gebruik ook het SD kaartslot van mijn laptop voor bestandsuitwisseling dus daar kan ik niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brave_Sir_Robin

Brave_Sir_Robin

He bravely ran away

thanks voor het uitgebreide antwoord!

met VGA resolutie wordt dit toch een serieuze kandidaat... heb je veel problemen gehad met het flashen van de ROM?

En zijn er winkels waar ik dit mooie apparaatje eens kan bekijken? Heb hem (net als de HP 614) nog nergens gespot... lijkt wel alleen via internet te koop.

Hier de P750 naast de HP 614
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/P750vsHP614.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Brave_Sir_Robin schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:56:
thanks voor het uitgebreide antwoord!

met VGA resolutie wordt dit toch een serieuze kandidaat... heb je veel problemen gehad met het flashen van de ROM?

En zijn er winkels waar ik dit mooie apparaatje eens kan bekijken? Heb hem (net als de HP 614) nog nergens gespot... lijkt wel alleen via internet te koop.

Hier de P750 naast de HP 614
[afbeelding]
Flashen van ROMs is een eitje als je eenmaal de juiste toetsencombinatie in de vingers hebt om in de bootloader te komen, hij laad dan direct vanaf SD. Standaard is het toestel CID en SIM lock vrij dus daar hoef je niet mee te rotzooien.

Volgens mij kun je bij de PDAshop in Rotterdam als een van de weinige winkels het toestel live zien, googlen op 90A-S5D1021T (vendorcode) geeft ook wel wat winkels die wellicht bereid zijn het ding te showen.

[ Voor 21% gewijzigd door Jerome! op 27-05-2008 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel weer eens tijd om deze topic nieuw leven in te blazen:p toch vreemd dat er zo weing wordt gesproken over deze toch wel goede phone.

Ik ben ook van plan om een smartphone te kopen, alleen ik zit eigenlijk nog te twijfelen tussen de HP ipaq 614C en de Asus 750.

In principe zou ik gaan voor de HP ipaq, de hp heeft een mooi design en ook het touchwheel lijkt me erg mooi. Echter zijn er ook wat nadelen, de enter knop bijvoorbeeld zit niet echt logisch volgens sommige mensen.

Ht grootste nadeel van de HP ipaq is dat er geen windows update 6.1 uitkomt, HP heeft naar buitengebracht dat het geen updates zal uitbrengen.
Op tweakers en andere sites heb ik gelezen dat de update naar 6.1 niet echt een groot verschil maakt maar er toch enkele interessante features erbij zijn gekomen zoals Internet explorer tabs en het in en uitzoomen van een website.
Alle verschillen zijn te lezen op:
http://www.microsoft.com/...1/version-comparison.aspx

Het grote voordeel van de Asus P750 is dus dat er binnenkort een update uitkomt voor windows mobile.

Wat vinden jullie, is de update van windows mobile naar 6.1 het waard om voor de Asus P750 te kiezen? Of bevat de update nauwelijks verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op internet zijn verschillende costum roms te vinden, iemand enige ervaring hiermee?
Deze beschikken ook over vga _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:02:
Het is wel weer eens tijd om deze topic nieuw leven in te blazen:p toch vreemd dat er zo weing wordt gesproken over deze toch wel goede phone.

Ik ben ook van plan om een smartphone te kopen, alleen ik zit eigenlijk nog te twijfelen tussen de HP ipaq 614C en de Asus 750.

In principe zou ik gaan voor de HP ipaq, de hp heeft een mooi design en ook het touchwheel lijkt me erg mooi. Echter zijn er ook wat nadelen, de enter knop bijvoorbeeld zit niet echt logisch volgens sommige mensen.

Ht grootste nadeel van de HP ipaq is dat er geen windows update 6.1 uitkomt, HP heeft naar buitengebracht dat het geen updates zal uitbrengen.
Op tweakers en andere sites heb ik gelezen dat de update naar 6.1 niet echt een groot verschil maakt maar er toch enkele interessante features erbij zijn gekomen zoals Internet explorer tabs en het in en uitzoomen van een website.
Alle verschillen zijn te lezen op:
http://www.microsoft.com/...1/version-comparison.aspx

Het grote voordeel van de Asus P750 is dus dat er binnenkort een update uitkomt voor windows mobile.

Wat vinden jullie, is de update van windows mobile naar 6.1 het waard om voor de Asus P750 te kiezen? Of bevat de update nauwelijks verbetering.
Als tabs en inzoomen criteria zijn om te kiezen tussen 6 en 6.1 dan is het misschien handig te kijken naar de nieuwe versie van Opera Mobile 9.5. Deze heeft dat namelijk allang.
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:38:
Op internet zijn verschillende costum roms te vinden, iemand enige ervaring hiermee?
Deze beschikken ook over vga _/-\o_
Ik draai de Ultralite VGA Rom en dat bevalt me uitstekend. Het is een enorm verschil, het oogt en leest gewoon prettiger. Ook was ik al die Asus troep die het toestel helemaal deed vertragen al binnen 10 minuten beu.

[ Voor 13% gewijzigd door Jerome! op 18-06-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerome! schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:16:
[...]

Als tabs en inzoomen criteria zijn om te kiezen tussen 6 en 6.1 dan is het misschien handig te kijken naar de nieuwe versie van Opera Mobile 9.5. Deze heeft dat namelijk allang.

[...]

Ik draai de Ultralite VGA Rom en dat bevalt me uitstekend. Het is een enorm verschil, het oogt en leest gewoon prettiger. Ook was ik al die Asus troep die het toestel helemaal deed vertragen al binnen 10 minuten beu.
Oke, bedankt voor je reactie.

De ultralite rom die jij draait, is die ook nederlands of heeft die alleen een nederlandse T9?
Ook afgehaald van de russische site of, er zijn momenteel ook WM 6.1 vga roms beschikbaar namelijk.

En als laatste, is het switchen tussen qvga en vga ook mogelijk?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 16:08
Gisteren kwam ik deze telefoon toevallig ergens op internet tegen, en dit eigenlijk precies wat ik zoek.

- Windows mobile 6.x based
- Touchscreen
- snellere processor dan mijn Qtek S200
- 1234567890 toetsenbordje
- GPS antenne
- strak/zakelijk uiterlijk

De HP Ipaq 614(c) had ik al eerder gezien. Maar ik had nog niet gelezen dat hier ook een touchscreen op zat. Dit is dus wel zo, en vind ik deze automatisch ook interessant. Alleen het kiezen tussen deze 2 is best lastig. Daarom heb ik de voor- en nadelen voor mij naast elkaar gezet.

Voordelen van de P750 tegenover de 614c

- Hogere resolutie mogelijk (480x640)
- officele wm 6.1 update beschikbaar
- iets kleiner
- ik vind hem er strakker uitzien
- toetsenbord zit beter in elkaar/minder op elkaar gepropt. Dus beter voor mijn worstvingers

Nadelen van de P750 tegenover de 614c

- maar 64 MB werkgeheugen (128 MB 614c)
- geen scrollwheel
- lagere accu capaciteit (kan verwaarloosbaar zijn)

Ik neig toch echt naar de P750, ziet er veel beter en veel steviger uit, maar ben toch een beetje bang voor het beperkte interne geheugen. Alhoewel ik nu ook makkelijk met 'maar' 64 MB toekom. Lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UnExPeCtAbLe schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:51:
Gisteren kwam ik deze telefoon toevallig ergens op internet tegen, en dit eigenlijk precies wat ik zoek.

- Windows mobile 6.x based
- Touchscreen
- snellere processor dan mijn Qtek S200
- 1234567890 toetsenbordje
- GPS antenne
- strak/zakelijk uiterlijk

De HP Ipaq 614(c) had ik al eerder gezien. Maar ik had nog niet gelezen dat hier ook een touchscreen op zat. Dit is dus wel zo, en vind ik deze automatisch ook interessant. Alleen het kiezen tussen deze 2 is best lastig. Daarom heb ik de voor- en nadelen voor mij naast elkaar gezet.

Voordelen van de P750 tegenover de 614c

- Hogere resolutie mogelijk (480x640)
- officele wm 6.1 update beschikbaar
- iets kleiner
- ik vind hem er strakker uitzien
- toetsenbord zit beter in elkaar/minder op elkaar gepropt. Dus beter voor mijn worstvingers

Nadelen van de P750 tegenover de 614c

- maar 64 MB werkgeheugen (128 MB 614c)
- geen scrollwheel
- 2.6 inch touchscreen (2.8 inch 614c)
- lagere accu capaciteit (kan verwaarloosbaar zijn)

Ik neig toch echt naar de P750, ziet er veel beter en veel steviger uit, maar ben toch een beetje bang voor het beperkte interne geheugen. Alhoewel ik nu ook makkelijk met 'maar' 64 MB toekom. Lastig...
Haha ik heb dus het zelfde probleem.

je zegt hier dat er al een windows mobile 6.1 update beschikbaar is, op andere forums wordt er gesuggeerd dat dit waarschijnlijk pas aan het eind van het jaar gaat gebeuren.

Ook zeg je dat de Asus P750 over een 640x480 resolutie beschikt, dan zul je wel een andere rom erop moeten installeren.Dit kan natuurlijk een nadeel zijn.
Standaard heeft hij dezelfde resolutie als de HP Ipaq.

Verder vind ik de keuze ook nog lastig, ik ga morgen na smartphoneshop.nl in Rotterdam en ga de beiden phones eens uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnExPeCtAbLe
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:15:
[...]

Haha ik heb dus het zelfde probleem.

je zegt hier dat er al een windows mobile 6.1 update beschikbaar is, op andere forums wordt er gesuggeerd dat dit waarschijnlijk pas aan het eind van het jaar gaat gebeuren.

Ook zeg jou dat de Asus P750 over een 640x480 resolutie beschikt, dan zul je wel een andere rom erop moeten installeren. Dit kan natuurlijk een nadeel zijn.

Verder vind ik de keuze ook nog lastig, ik ga morgen na smartphoneshop.nl in Rotterdam en ga de beiden phones eens uitproberen
Ok, ben benieuwd wat er uit gaat komen. Ik ga vanavond eens wat verder op internet zoeken naar meer info/reviews.

En inderdaad, er is nog geen officiële 6.1 update, maar overal lees je dat die uit gaat komen. Terwijl je over de HP juist leest dat die niet uit gaat komen.

Een andere rom installeren vind ik geen probleem, heb ik op mijn S200 ook gedaan. WM6 volgens mijn eigen recept, werkt bijna perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 03:10:
[...]

Oke, bedankt voor je reactie.

De ultralite rom die jij draait, is die ook nederlands of heeft die alleen een nederlandse T9?
Ook afgehaald van de russische site of, er zijn momenteel ook WM 6.1 vga roms beschikbaar namelijk.

En als laatste, is het switchen tussen qvga en vga ook mogelijk?
Die Ultralite draait inderdaad op de Engelse versie (WWE) en heeft dus geen Nederlandse xT9. Ik ben er mee bezig geweest maar het werkt nog niet helemaal. Misschien komt er met de nieuwe Diamond rom support uit voor WM6.1 dat is namelijk het struikelblok. Zie onder.

Deze rom draait dus op WM6.1 maar daar kan ik het hier niet uitgebreid over hebben. Er is geen mogelijkheid te switchen, de ROM 0.19 van Sorg heeft dat wel. Ik zie het nut er niet van in, ik wil in ieder geval niet terug. :9

[ Voor 4% gewijzigd door Jerome! op 21-06-2008 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Bij deze een update, het is mogelijk xt9 Nederlands te gebruiken met andere roms. Het blijkt namelijk dat de cabs die gemaakt zijn voor de HTC Touch Dual ook werken met de P750. Kijk voor de bestanden hier. Installeer eerst de patch van 1.40 mb daarna de Nederlandse keys van 140kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnExPeCtAbLe
Ik heb hem na lang wikken en wegen ook gehaald. En nog geen moment spijt van!
Echt een heerlijke telefoon, toetsen doen het perfect, zelfs met mijn worstvingers. Scherm is echt heerlijk, zeker in VGA modus.
Toch vrij snel Windows mobile 6.1 met VGA patch en nederlandse T9 erop gezet. Een verbetering, alleen het intern geheugen blijft even oppassen. Maar dat is een kwestie van wennen.
Of te wel: Een en al lof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje voordat ik hem ook ga halen, kan je bijvoorbeeld ook internet pagina's bekijken in de horizontale stand van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:16:
Ik heb nog een vraagje voordat ik hem ook ga halen, kan je bijvoorbeeld ook internet pagina's bekijken in de horizontale stand van de telefoon?
Ja dat kan op twee manieren;
-Stel via Settings je telefoon in op landscape (alles is dan landscape niet alleen internet)
-Gebruik opera mobile die dat als setting wel heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien gekke vraag, maar waar vind ik die WM 6.1+VGA+NL t9 patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:59:
misschien gekke vraag, maar waar vind ik die WM 6.1+VGA+NL t9 patch?
zelf een beetje research doen 8)7
Google is je vriend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:02:
[...]

zelf een beetje research doen 8)7
Google is je vriend
stuur anders ma een p.m. alsje niks kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
In de openingspost had ik beloofd nog wat pics te plaatsen ter illustratie van de camerakwaliteiten, bij deze een aantal foto's van zweefvliegtuigen op Terlet 8) Plaatjes niet bewerkt, behalve wat bijsnijden. Gemaakt met Coolcamera applicatie.

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenc.eu/tweakers/thumb1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenc.eu/tweakers/thumb2.jpg
Full version

http://www.jeroenc.eu/tweakers/80704-152357.jpg
http://www.jeroenc.eu/tweakers/80704-152633.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Jerome! op 06-07-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het al iemand gelukt tomtom 7 te installeren? bij mij gaat de installatie probleemloos, kaarten werken goed, alleen geeft hij aan geen GPS apparaat te kunnen vinden... iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:04:
is het al iemand gelukt tomtom 7 te installeren? bij mij gaat de installatie probleemloos, kaarten werken goed, alleen geeft hij aan geen GPS apparaat te kunnen vinden... iemand een oplossing?
Ga naar 'selecteer je GPS ontvanger' kies andere NMEA GPS ontvanger, baud snelheid 4800, GPS verbonden met "GPS" en gaan met de spreekwoordelijke banaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Jerome! op 09-07-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

top! dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Voor de liefhebbers, Pocketinfo heeft een nieuwe review geplaatst van de P750, zal de link ook in de first post plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik beschik nou ook sinds twee dagen over de asus p750, mooi toestel.
Ik heb hem direct geflashed en draai nou de 0.22 rom van sorg

Ik heb alleen een tweetal vraagjes:

Ten eerste:
Ik heb mijn e-mail account zo ingesteld dat hij automatisch verzend/ontvang om de 30 minuten.
Hij activeert dan automatisch de GPRS/3G verbinding en controleert op emails.
Als hij klaar is blijft de verbinding echter in stand, dit zou niet de bedoeling moeten zijn.
Weten jullie waar je dit ergens kunt instellen? want hierdoor gaat mijn batterij wel erg snel leeg.

Mijn tweede vraag is:
Welk programma gebruiken jullie om te chatten, op de rom van Sorg is zover ik weet geen messenger geinstalleerd.
En ook kan ik via de windows site geen geschikte messenger vinden, iemand een idee?

Alvast bedankt _/-\o_

p.s. ook ik zal binnenkort even een korte review plaatsen

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:18:
Ik beschik nou ook sinds twee dagen over de asus p750, mooi toestel.
Ik heb hem direct geflashed en draai nou de 0.22 rom van sorg

Ik heb alleen een tweetal vraagjes:

Ten eerste:
Ik heb mijn e-mail account zo ingesteld dat hij automatisch verzend/ontvang om de 30 minuten.
Hij activeert dan automatisch de GPRS/3G verbinding en controleert op emails.
Als hij klaar is blijft de verbinding echter in stand, dit zou niet de bedoeling moeten zijn.
Weten jullie waar je dit ergens kunt instellen? want hierdoor gaat mijn batterij wel erg snel leeg.
Met een klein beetje Googlen is zoiets wel erg makkelijk te vinden, bijvoorbeeld
http://forum.xda-develope...hread.php?t=382072&page=2
Mijn tweede vraag is:
Welk programma gebruiken jullie om te chatten, op de rom van Sorg is zover ik weet geen messenger geinstalleerd.
En ook kan ik via de windows site geen geschikte messenger vinden, iemand een idee?
Als je aan MSN messenger genoeg hebt dan moet je zoiets installeren
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=334621 Er zijn diverse multiclient chatprogramma's aanwezig, gewoon even googelen.
Alvast bedankt _/-\o_

p.s. ook ik zal binnenkort even een korte review plaatsen
Ik wacht af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Er is een interessant nieuw mapje verschenen op de Asus FTP.
Voorlopig alleen nog de Thaise, Maleisische (hoe schrijf je dat) en Singapore versie, maar de Nederlandse update naar Windows Mobile 6.1 zit er aan te komen denk ik ;)

Het gaat om Windows Mobile 6.1 Build 19581 met radio versie 4.6.8

[ Voor 9% gewijzigd door Jerome! op 25-07-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerome! schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:46:
Er is een interessant nieuw mapje verschenen op de Asus FTP.
Voorlopig alleen nog de Thaise, Maleisische (hoe schrijf je dat) en Singapore versie, maar de Nederlandse update naar Windows Mobile 6.1 zit er aan te komen denk ik ;)

Het gaat om Windows Mobile 6.1 Build 19581 met radio versie 4.6.8
Ben benieuwd :)
Als ze em ook nog even VGA maken ben ik helemaal tevreden haha

Maar nog even een opmerking:
Ik wou de ASUS P750 ook gebruiken als een soort MP3 speler.
Ik heb dus een 2.5 naar 3.5 mm gekocht en heb er mijn in ear plugs aan gehangen, alleen het valt mij op dat het geluid nog al zacht is.

Het ligt niet aan de converter want ik heb inmiddels twee verschillende thuis liggen, ook heb ik de SRS WOW geinstalleerd dus daar ligt het niet aan.

Gebruiken meer mensen de P750 als Mp3 speler?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2008 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:33:
[...]
Maar nog even een opmerking:
Ik wou de ASUS P750 ook gebruiken als een soort MP3 speler.
Ik heb dus een 2.5 naar 3.5 mm gekocht en heb er mijn in ear plugs aan gehangen, alleen het valt mij op dat het geluid nog al zacht is.

Het ligt niet aan de converter want ik heb inmiddels twee verschillende thuis liggen, ook heb ik de SRS WOW geinstalleerd dus daar ligt het niet aan.

Gebruiken meer mensen de P750 als Mp3 speler?
Ja, vrij regelmatig. Het is geen geluidskanon, maar toch hard genoeg om de omgeving mee te laten genieten ;). Wat gebeurd er met de bijgeleverde dopjes? Volume in je mediaspeler op max? Heb je je geluid in je profiel ook op max staan (dat icoon links naast de klok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerome! schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:21:
[...]

Ja, vrij regelmatig. Het is geen geluidskanon, maar toch hard genoeg om de omgeving mee te laten genieten ;). Wat gebeurd er met de bijgeleverde dopjes? Volume in je mediaspeler op max? Heb je je geluid in je profiel ook op max staan (dat icoon links naast de klok)
Ja dat staat hij wel, ik heb inmiddels andere oordopjes geprobeerd en hier was het volume een stukje harder. De geluidskwaliteit blijft echter nog wel wat tegenvallen als ik het met mijn oude W660i vergelijkt ma dat is natuurlijk logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Updated: Officiele 6.1 ROM beschikbaar

ftp://ftp.asus.com.tw/pub...20Windows%20Mobile%206.1/

helaas zit er geen nederlands bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 22:58
Ik heb nu ook al een paar weken dit toestel. En natuurlijk ook onderzoek gedaan naar de VGA opties. En dat werkt in principe prima. En ik vind dat xt9 wat ook in die roms verwerkt zit super werken voor het typen van tekst. Alleen het lukt me maar niet om omdersteuning voor de nederlandse taal werkend te krijgen. Is er hier iemand die dat wel gelukt is? Op het moment heb ik alleen de keuze uit engels en russisch.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
_.-SuperstaR-._ schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:30:
Ik heb nu ook al een paar weken dit toestel. En natuurlijk ook onderzoek gedaan naar de VGA opties. En dat werkt in principe prima. En ik vind dat xt9 wat ook in die roms verwerkt zit super werken voor het typen van tekst. Alleen het lukt me maar niet om omdersteuning voor de nederlandse taal werkend te krijgen. Is er hier iemand die dat wel gelukt is? Op het moment heb ik alleen de keuze uit engels en russisch.
Ja, om mezelf even te quoten:
Jerome! schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:40:
Bij deze een update, het is mogelijk xt9 Nederlands te gebruiken met andere roms. Het blijkt namelijk dat de cabs die gemaakt zijn voor de HTC Touch Dual ook werken met de P750. Kijk voor de bestanden hier. Installeer eerst de patch van 1.40 mb (Diamond keys for Dual.cab) daarna de Nederlandse keys van 140kb.

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 22:58
Dat had ik dus al geprobeerd. Maar dan zit je weer met 2 extra keyboard layouts waar je niets aan hebt omdat ze het niet doen en omdat ze qvga zijn. Daarnaast word ook het bestaande xt9 keyboard layout verpest. Ik wil dus eigenlijk gewoon alles laten zoals het is en er ondersteuning voor nederlandse xt9 bij hebben.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_.-SuperstaR-._ schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:34:
Dat had ik dus al geprobeerd. Maar dan zit je weer met 2 extra keyboard layouts waar je niets aan hebt omdat ze het niet doen en omdat ze qvga zijn. Daarnaast word ook het bestaande xt9 keyboard layout verpest. Ik wil dus eigenlijk gewoon alles laten zoals het is en er ondersteuning voor nederlandse xt9 bij hebben.
Het is helaas niet mogelijk om T9 NL te krijgen zonder dat je er 2 nieuwe keyboards layouts errbij krijgt. Ik snap niet wat u bedoeld met de bestaande xt9 keyboard layout, als je XT9 NL gebruikt dan heb je geen keyboard weergaven

Ik denk dat u bedoeld dat het "simple keyboard" dan standaard op russsich staat, dit is eenvoudig om te zetten door op de ru te klikken op het toetsenbord.
Als u bedoeld dat het keyboard niet Nederlands is dan maakt u waarschijnlijk een vergissing, een UK toetsenbord is nagenoeg gelijk aan het nederlandse (VS) toetsenbord

succes!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2008 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helucky
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-09-2023
Asus heeft de nederlandse windows mobile 6.1 uitgebracht.

En is hier te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig al die upgrade van windows 6.1 gëinstalleerd? Ik vraag me namelijk af of alle programma's die in windows 6 zitten ook nog in 6.1 zitten, zoals windows live messenger (msn).
Weet iemand dit? Ik hoor het graag.
Helucky schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:21:
Asus heeft de nederlandse windows mobile 6.1 uitgebracht.

En is hier te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:00:
Heeft iemand toevallig al die upgrade van windows 6.1 gëinstalleerd? Ik vraag me namelijk af of alle programma's die in windows 6 zitten ook nog in 6.1 zitten, zoals windows live messenger (msn).
Weet iemand dit? Ik hoor het graag
[...]
Geen idee, maar als alleen MSN het verschil maakt dan zou ik een .cab als deze installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helucky
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-09-2023
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:00:
Weet iemand dit? Ik hoor het graag.

[...]
Ik heb deze rom geinstalleerd en voor zover ik weet zitten de programma's van WM 6.0 ook in WM 6.1.
Dus ook Windows Live Messenger. Werkt bij mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sem
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-08 21:27

sem

ik heb hem hier ook net een dag. meteen wm6.1 erop geklapt.
Mis alleen het custom applicatie can asus. niet die handige tool, maar de Asus-starter, maar dat vind ik geen probleem.
He he, t was wel even zoeken voor de vervanger van mijn asus p535. eerst de htc touch pro gehad, maar die ligt al bij de reparateur, dus maar meteen deze gehaald.
Ik heb er erg tevreden over.
nog geen last gehad van de 64mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Op dit moment ben ik bezig met het maken van ROM's voor de P750. Er zit binnenkort ook een kitchen aan te komen. Graag zou ik willen weten of mensen bereid zijn wat beta roms te testen. Denk hierbij aan VGA WWE 6.1 20931 en soortgelijke varianten. Voor meer info pm me even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-03 11:51

TrasherXL

Bicky burger for life

Ik heb sinds kort de ASUS P750. Ik heb direct de update van de Asus site afgehaald voor windows mobile 6.1
Deze bevatte ook een update voor de radio (gsm/3g) firmware en de gps firmware.

De gsm firmware update verliep ok, enkel bij de radio firmware bleeft de update hangen en gaf uiteindelijk de melding dat de radio firmware versie niet kon worden uitgelezen.

De telefoon start nog wel op, alles werkt, BEHALVE bellen, de gsm/3g radio word niet meer gevonden..

Ik begrijp dat het flashen hiervan in een aparte memory range gebeurd (niet dezelfde als WM). Heeft
iemand een oplossing hiervoor?

Met dank!

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

Pagina: 1