Toon posts:

[iBood]Belinea O.Book 2.0 of 2.1?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Ik en vele anderen hebben bij iBood (http://ibood.com) een Notebook besteld.
De Belinea O.Book 2.0 (http://www.ibood.com/site...orum=1&topic=24165&page=0)

De Specificaties volgens de 1e email / de eerste 10/11 uur dat er met de laptop geadverteerd werd:
Belinea O-Book 2 Design Notebook
Merk: Belinea
Type: O-book 2
Processor: AMD Turion64 X2 TL-56 1
8 GHz
Beeldscherm: 15.4" WXGA Glare
Maximale resolutie (ware extern kleuren): 1680 x 1050 pixels
Geheugen: 2GB DDRII
Videokaart: ATI Radeon X700 tot 256MB
Harddisk: 160GB HDD
Stations: DVD+/-RW Double Layer
Wireless LAN 802.11 b/g
3 USB 2.0 poorten
Geintegreerde webcam
Bluetooth
Cardreader
Extra VGA aansluiting voor monitor of LCD TV
SVHS TV aansluiting
Software: Microsoft Works 8.5
Bullguard Antivirus
Power DVD-Player
Nero 7 Essential
Microsoft Office Professional 2007 (Office Ready Preload - 60 dagen testversie)
Li-ion batterij
Gewicht: 2.81 kg
Garantie: 2 jaar
Prijs: 409,-
Let op de 8GHz Processor en de onduidelijkheid over de grootte van het scherm, en het feit dat er 2GB geheugen beloofd is.
Nu hebben we na het bestellen om 11 uur 's ochtends (het is een 24-uurs aanbieding) de volgende e-mail gehad:
Reactie van Ibood!

Beste iBOOD’er,

Op dinsdag 13 mei heeft u op iBOOD.com een bestelling geplaatst voor de Belinea O-Book 2. In de specificaties op de website van iBOOD stond vermeld dat de notebook een intern geheugen van 2 GB heeft. De Belinea O-Book 2 wordt echter geleverd met een standaard 1 GB geheugen module. Het interne geheugen is echter wel eenvoudig uit te breiden met 1 GB door een tweede 1 GB DDR2 geheugenmodule toe te voegen.

Daarnaast willen wij nog even benadrukken dat de maximale resolutie van de grafische kaart 1680 x 1050 betreft en dat het beeldscherm een resolutie heeft van 1280 x 800. De notebook beschikt verder over een QWERTY toetsenbord en wordt standaard geleverd met Windows Vista Home Premium.

Wij willen u graag onze excuses aanbieden wegens de fout in de specificaties van deze aanbieding. Mocht deze informatie voor u reden zijn om uw bestelling te annuleren dan kunt u dit kosteloos doen door een email te sturen naar klantenservice[at]ibood.com.

Met vriendelijke groeten,
Klantenservice iBOOD.com
De specificaties na het wijzigen zijn dus:
Merk: Belinea
Type: O-book 2
Processor: AMD Turion64 X2 TL-56 1.8 GHz
QWERTY Layout
Beeldscherm: 15.4" WXGA Glare
Geheugen: 1 GB DDRII
Geheugen eenvoudig uitbreidbaar tot 2 GB
Videokaart: ATI Radeon X700 tot 256MB
Maximale resolutie videokaart: 1680 x 1050 pixels
Maximale resolutie beeldscherm: 1280 x 800 pixels
Harddisk: 160GB HDD
Stations: DVD+/-RW Double Layer
Wireless LAN 802.11 b/g
3 USB 2.0 poorten
Geintegreerde webcam
Bluetooth
Cardreader
Extra VGA aansluiting voor monitor of LCD TV
SVHS TV aansluiting
Windows Vista Home Premium
Software: Microsoft Works 8.5
Bullguard Antivirus
Power DVD-Player
Nero 7 Essentials
Microsoft Office Professional 2007 (Office Ready Preload - 60 dagen testversie)
Li-ion batterij
Gewicht: 2.81 kg
Garantie: 2 jaar

Prijs: € 409,95
Maar wat krijgen wij geleverd?
Een Belinea O.Book 2.1 met vrijwel dezelfde specificaties, op de videokaart na.
Wij krijgen een x1200 ipv een x700

Beste mensen van Tweakers,
Wat kunnen wij hier aan doen?
Eerst al het verschil van de 2gb->1gb geheugen waar ze zich al simpel vanaf praten, en nu ook nog het feit dat er een andere videokaart in zit..

De oplossing van iBood?
Ach, wij zijn laks en leveren wel een 1gb extra module aan. Als je deze module niet nodig hebt krijg je een vergoeding van welgeteld 10 hele euro's
Er is ook de optie om de laptop kosteloos terug te laten sturen.

Wat vind ik/wij ervan
Er zijn talloze mensen die deze laptop ook aangeschaft hebben en niet eens doorhebben dat er een andere videokaart in zit. IBood heeft verder ook nog geen e-mails gestuurd of op het forum van iBood gereageerd. Het is dat sommige mensen van het forum de moeite nemen om iBood te bellen, zo helpen wij elkaar toch.

Maar nu.
Wat moeten wij hier nu mee? Wat zijn onze rechten? Kunnen wij de beloofde laptop voor het geld krijgen? IBood zegt van niet, het was in eerste instantie wel hun idee om het zo op te lossen, maar na overleggen/discussieren met de leverancier is het hun niet gelukt om het zo te regelen. (Ik heb elke dag met ze gebeld.)
Ik zal morgen nog een telefoongesprek voeren met een meer kundig persoon - de persoon die ik gister en eergister heb gesproken - want de persoon die ik vandaag sprak was meer een 1e ring in de helpdesk*. Iemand die alleen maar van een papiertje opleest wat zijn instructies zijn.

*1e ring: De mensen die via een standaard lijstje je proberen te helpen, lukt dit niet, dan word je doorverbonden met de wat meer technische mensen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 09:25
Een vriend en ik zijn hier ook flink zat van. We hebben allebeide deze laptop gekocht maar de laptop van mn vriend was bij aankomst al kapot en nu blijkt, na een paar dagen, dat mijn laptop opeens een niet volledig functionerend toetsenbord heeft. De knoppen tilde, alle cijfers, =/+ teken, backspace, letter p, [ en ], capslock, delete doen het niet meer. Dat is dus totaal niet acceptabel, bovenop de fouten die al eerder gemaakt zijn door ibood :(. Ben dan ook benieuwd hoe snel ik een reactie zal krijgen van mijn emails. Het is jammer dat Ibood niet in de lijst van de shopreviews staat, anders had ik een mooi negatief verhaaltje kunnen maken, zoals vele anderen.

Al met al; dit was meer te mooi om waar te zijn. Hopelijk sluiten we het heelhuids af...

Edit: oja trouwens, die mail waarin Ibood die opties geeft van of 1GB gratis of kosteloos terugsturen lijkt ook willekeurig te zijn.. Ik had, voordat het toetsenbord kapot ging, al een email gestuurd met mijn klacht over die videokaart, maar ik heb nog steeds geen mail met de bovenstaande genoemde opties. Wanneer ik die krijg, maak ik graaaag gebruik van de laatste..

[ Voor 19% gewijzigd door SFRtje op 22-05-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh okee, nee ik heb die mail ook niet gekregen maar iemand op het forum wel.
Ze reageren bij iBood sowieso vrijwel niet op de E-Mails.

Maar morgen word ik als het goed is gebeld door een kundig persoon van iBood.

Edit: Mijn vragenlijstje voor iBood
  • Mail aan elke koper van deze laptop sturen
  • Bericht op het forum plaatsen
  • Hoe moet het als je de laptop al hebt gebruikt*
Ze hebben mij verteld dat je een mail aan rma@ibood.com kan sturen over hoe en wat van het terugsturen van de laptop.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mislevering.

Je hebt een factuur gekregen, daarmee ben je akkoord gegaan. Kennelijk is toen een wijziging geweest waarmee je wederom akkoord bent gegaan. Daarop volgend heeft de levering plaatsgevonden.

De videokaart blijkt van een ander type te zijn dan beloofd. Nu heeft een fabrikant bij mijn weten het recht, in geval van te weinig artikelen beschikbaar, om een vergelijkbaar product in de computer te steken. Dat is in dit geval niet het geval. Het is duidelijk een minder product, waardoor je kunt spreken van het niet nakomen van de beloftes van de leverancier.

De leverancier heeft nu, wanneer hij erop gewezen is, de plicht om het notebook terug te nemen en jou volledige restitutie te geven van het bedrag. Of hij ook de plicht heeft iedereen op de hoogte te stellen van de andere videokaart is mij onbekend. Lijkt me dat de wet nog steeds niet een leverancier gebied zichzelf in de vingers te snijden.

De andere optie die hij heeft is een deel van het aankoop bedrag terugstorten. Je kunt hier met de leverancier over onderhandelen, maar hij bepaald uiteindelijk het bedrag wat je maximaal terug krijgen.

Als je hier niet mee akkoord gaat kun je het artikel dus terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is feitelijk een ander type notebook (2.0 vs 2.1 respectievelijk x700 vs x1200)
Ik zal morgen nog eens vragen wat hun oplossing is. Maar waar elders vind je zo'n laptop voor zo'n prijs?

Edit:
Het is toch ons recht om de laptop zoals genoemd tijdens de koopovereenkomst te ontvangen voor de afgesproken prijs?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:30:
[...]

Het is feitelijk een ander type notebook (2.0 vs 2.1 respectievelijk x700 vs x1200)
Ik zal morgen nog eens vragen wat hun oplossing is. Maar waar elders vind je zo'n laptop voor zo'n prijs?
Ja nergens, maar dit komt denk ik ook doordat dit gewoon een restantenpartij is, geconcludeerd uit al die vele defecten na enkele minuten/uren/dagen gepost op het iboodforum en dat bij vele ook nog eens de seal verbroken was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@SFRtje jij bent tot zover toch de enige met een defect, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
Nee, er zijn toch meer op het forum van ibood met defecten? Sowieso tijgje, een vriend van me, zijn laptop is gewoon DOA. Naja in ieder geval, ik wil mijn geld terug :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SFRtje inderdaad, maar ik zal ze toch eens vragen wat de overige oplossingen zijn.
De jongen aan de lijn (gister en eergister) vond het in zijn optiek zeker niet minder dan normaal om de beloofde laptop te leveren.
Al zijn er nu een heleboel niet-gamers die blij zijn met een reepje geheugen (tot mijn grote spijt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:51
Gewoon terugsturen en je geld terugkrijgen.

Je hebt niet het recht om 'de laptop te ontvangen omdat ze je die beloofd hebben' daar ze die redelijkerwijs blijkbaar niet kunnen leveren, zal vast ook wel in hun algemene voorwaarden staan. Dat je je geld gewoon terug kan krijgen is naar mijn inziens goed genoeg.

1GB of 10 euro compensatie absoluut niet mee akkoord gaan. 10% van het aankoopsbedrag retour krijgen klinkt al een redelijkere compensatie. Dat is voor hen vast beter dan gewoon de laptop retour krijgen en voor jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweaklegend maar zo staat het toch in de wet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:51
Nee, ze kunnen redelijkerwijs aantonen dat het een foutje (een begrijpelijke en niet zo een extreem grove fout) was en dat het gezien de aard van de onderneming onredelijk zou zijn om alsnog de juiste laptop te leveren en geven je daarom ook de optie je aankoopsbedrag retour te krijgen. Om nou te zeggen dat je schade hebt geleden van de 'contractbreuk'.... Ze komen hun levering niet na dus jij kan je geld terug krijgen en daar heb je langer voor dan de 7 dagen wet kopen op afstand.

De achterbakse handelswijze mjah... dat is weer iets aparts. Echt duidelijk een paar dagen onder elkaar gediscussieerd 'hoe verkloten we ons zaakje niet i.p.v. hoe kunnen we onze klanten helpen.' zou me niet verbazen als er nooit sprake geweest is van een overleg met de leverancier etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweaklegend ze moeten wel contact hebben met de leverancier omdat die laptop daar weer naar terugmoet, iBood is eigenlijk alleen een advertentiesite + tussenpersoon.
Pagina: 1