Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week dit board gekocht met een Q6600 2.4mhz dual ddr2 800 kinston geheugen.
HHD maxtor 10 250 gig sata.
Alles netjes geinstalleerd met 2X Asus 6600 GT sli vidoekaarten.
No komt het probleem.
Als ik COD2 wil spelen slaat hij vast.
Nu denk ik zelf dat het iets te maken heeft met de videokaarten of ik nu in sli staat of enkel het maakt niet uit.
Iemand een suggestie op de Asus site wordt ik ook niet echt wijzer. :(

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het is Ghz.

En hoeveel GB geheugen?

Geheugen memtest checked? (~8 uur)

Temps van de kaarten tijdens het spelen?

Welke voeding hebt ge?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
geheugen is 1gig kinston.6400
Voeding is net nieuw Hunkey 500 watt.
Temp cpu 46 c.
mb.41c.

Verwijderd

Topicstarter
Mem test ga ik nog doen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 21:18

M2M

medicijnman

gebruik de edit knop :)

verder: start --> run --> eventvwr --> system tab. Daar zou misschien iets kunnen staan over de crash.

Verder hoop ik wel dat je windows opnieuw geinstalleerd hebt, of iig een repair install hebt uitgevoerd nadat je van mobo gewisseld had.

dan: drivers allemaal up2date? bios goed opnieuw geflashed? (niet het windows progje gebruiken om je mamaplank te flashen, gebruik een floppy / opstart usb dos geval . Dit werkt vaak een stuk beter)

daarnaast even proberen om SLI uit te schakelen

als laatste zou misschien de logfile van COD2 nog helderheid op de zaak kunnen brengen :) (die is vaak te vinden in de map waar je COD2 geinstalleerd hebt, of in C:/documents and settings/"gebruikersnaam"/ of application data, of my documents, of local settings. Gewoon even rondkijken, misschien dat zo'n logfile bestaat.)

succes!

ps. COD2 tot de laatste patch gepatched?

pps. is je systeem stabiel (orthos checken een nachtje het liefst anders een uurtje of 3 , google even voor de download)

[ Voor 20% gewijzigd door M2M op 23-05-2008 10:27 ]

-_-

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Welke OS gebruik je?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor julliereactie ik heb al het boven genoemde al gedaan.
Het gaat er naar uit zien dat dit board gewoon problemen heeft met dual geheugen.
Want ik heb 1module ven geheugen er uit gehaald en heb nu net COD2 en heb een test gedaan bij pcpitstop en het werkt nu goed.
Draai nu ook niet op sli.
MAAR IK BEN NOG NIET ZEKER.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:57

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:55:
Bedankt voor julliereactie ik heb al het boven genoemde al gedaan.
Het gaat er naar uit zien dat dit board gewoon problemen heeft met dual geheugen.
Want ik heb 1module ven geheugen er uit gehaald en heb nu net COD2 en heb een test gedaan bij pcpitstop en het werkt nu goed.
Draai nu ook niet op sli.
MAAR IK BEN NOG NIET ZEKER.
Dit is een kwestie van even goed troubleshooten en daarvoor kun je het beste de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter erbij pakken. Controleer of alle instellingen (voltages, timings, etc.) goed staan. Vergeet overigens niet dat een PC met minder hardware een lagere kans heeft op fouten. Je doet er dus goed aan om die SLi opstelling te halveren.

Om erachter te komen of het geheugen of de SLi opstelling het probleem veroorzaakte kun je simpelweg de SLi setup weer opbouwen en het testen :z.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Blijkbaar zijn de gele geheugenbanken op de P5n-e SLI soms onstabiel, probeer de zwarte eens.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor jullie sugesties maar het helpt allemaal niets.
HIJ BLIJFT CRASHEN.
Memtest geeft of met enkel mem of dual een probleem.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:57

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:24:
Allemaal bedankt voor jullie sugesties maar het helpt allemaal niets.
HIJ BLIJFT CRASHEN.
Memtest geeft of met enkel mem of dual een probleem.
Het helpt niets in directe vorm, dat is ook logisch. Evenals het logisch is dat het systeem blijft crashen? Tenminste, als Memtest een probleem geeft dan weet je waar je moet zoeken.

Probleem opzoeken (geheugen blijkbaar) en dan probleem oplossen (geheugen instellingen veranderen, ander geheuge, etc.). Simpeler kan bijna niet ;).

[ Voor 13% gewijzigd door Thandor op 28-05-2008 19:42 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1