Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gezocht: programma dat automatisch drivers zoekt en update *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe laptop binnen. Ik zou nu graag de nieuwste hard- en software drivers willen hebben. Denk bij hardware drivers aan b.v. videokaart de nieuwste videokaart drivers. Ik las laatst in de Chip dat er bepaalde programma's zijn die alle geïnstalleerde software op je computer detecteert en van die software zoekt hij automatisch naar de nieuwste drivers, die je via dat programma ook kan installeren (indien gewenst). Er zouden ook van dit soort programma's zijn die ditzelfde doen, maar dan voor hardware (of beide hardware en software).

Kent iemand zulke programma's? Graag betrouwbare programma's, want ik zou het niet fijn vinden om mijn laptop nú al te ruïneren.

Alvast bedankt voor de hulp!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Het probleem met laptops is dat je vaak de drivers van de leverancier nodig hebt en die update helaas niet zo vaak als de fabrikant van de hardware.

Drivers installeren van de fabrikant kan dan ook soms ongewenste bijgevolgen hebben (of gewoon helemaal niet werken)

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 22-05-2008 22:53 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Volgens mij kan dit met Driver Magician.
http://www.drivermagician.com/
Update device drivers of your PC to improve system performance and stability.
Policy: Alle regels die op het forum gelden
# Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Het is niet de bedoeling dat je een titel maakt die de aandacht trekt, met veel uitroeptekens, hoofdletters of met "HELP HELP!" in de titel. Bedenk iets wat het onderwerp specifiek dekt.

[ Voor 10% gewijzigd door EWK op 22-05-2008 22:57 ]

Hoi!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat hulp nodig!
Nou, dan help ik je door een minder schreeuwerige en meer informatieve titel te zetten: uitroeptekens, 'help', 'hulp' etc hebben niets te zoeken in een titel ;)

Inhoudelijke hulp: ik zou zelf toch vooral zorgen dat ik zelf weet wat er in zit. Die paar sites met drivers an je dan evt in de gaten houden met een periodiek bezoekje, met RSS-feeds of natuurlijk: alleen als je problemen ondervindt. Updaten omdat het l33t is, is IMHO leuk maar niet als je niet weet in hoeverre het ook echt helpt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp!

Ik zal in het vervolg de titel van mijn topics wat informatiever te maken.

Ik ga dat driver magician maar uitproberen, en hopen dat hij daadwerkelijk doet wat ik wou.

Verdere tips zijn welkom.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:11
Ik meen dat DriverGuide.com ook een dergelijke programma aanbied. Wellicht dat je die ook nog kunt bekijken, als zou ik eerst naar wat ervaringen zoeken.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 22:24
Kan je nog aangeven welk merk? Ik weet bijvoorbeeld dat Lenovo/ IBM het programma System Update heeft waarmee je dit automatisch doet. Wellicht hebben andere merken dat ook?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Waarom zou je altijd alle software van het hardware moeten updaten indien alles goed werkt?

Belangrijker is windows update,
en iets wat altijd vergeten wordt is om software te updaten, dus programma's die geinstalleerd zijn, want hier worden de laatste versie niet geinstalleerd, dus tav beveiligings update.
Maar goed dat ik in ubuntu zit.

[ Voor 58% gewijzigd door jan99999 op 23-05-2008 16:21 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:46
jan99999 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:18:
Waarom zou je altijd alle software van het hardware moeten updaten indien alles goed werkt?
If it ain't broke, fix 'till it is ;)

Maar als je een moderne pc hebt heb je vaak maar een paar packs nodig. Ik zelf heb de volgende

Mobo (geluidskaart etc zit daarbij in)
Grafische kaart

daar houdt het dan ook wel mee op. Dat moet je zelf wel in de gaten kunnen houden. En het is ook niet zo dat er wekelijks nieuwe drivers uitkomen natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 23-05-2008 16:25 ]

Pagina: 1