Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP Webcam : Geen Driver en Geen Idee! (Foto)

Pagina: 1
Acties:

• Ashbjorn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04-2019

Ashbjorn

Who's your daddy! WHUZAAA

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik op vakantie, ik zie webcam van HP voor weinig geld, hop meenemen, eenmaal thuis, USB aansluiten, Cannot find drivers, ach geen probleem toch? hp.com support/drivers, hmm geen plaatjes, na lang zoeken op zowel de .com als de .nl site totaal geen resultaat, ik heb alle beschikbare drivers bij mijn weten maar gedownload (categorie webcam) en dan maar weer auto detect, zowel XP SP2 als Vista Business kunnen de "hp" webcam niet detecteren. Sjid!

Nagoed aangezien er dus totaal geen type op de webcam staat, alleen het HP logo is het zoeken naar een speld in het internet, en Google Images kom ik helaas ook niet echt verder mee :(

Vandaar deze oproep aan de mede GoT'rs! Ik heb een foto gemaakt van het schepsel, hopelijk herkend iemand de webcam en wellicht bij welke laptop deze ooit behoord heeft en heeft nog een HP CD met de verlossende bitjes zodat ik de webcam aan de praat kan krijgen, alvast hartelijk dank voor de tijd en moeite:

Het mormel in kwestie:

Edit: Kanshebber #1 -- Echter is het een no-name/no-brand, zouden ze gewoon het HP logo er op geplakt hebben? :'(

Edit: Kanshebber #2 -- Hmm, dit begint steeds meer naar een scam te ruiken...

Afbeeldingslocatie: http://www.vanondergeschoren.nl/camera3b.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Ashbjorn op 22-05-2008 21:52 ]

Athlon 64 3500+ || MSI Neo2 Platinum || 1GB PC3200 Corsair XLPRO 2-2-2-5@1T || Hitachi SATA 250GB@7200 8MB || WD Raptor 73GB@10000 8MB || AOpen GF 6800 GT 256MB || SB Audigy2 Platinum || Logitech Laser G5 || 19" Iiyama HM903DT || 1280@100Hz

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 22:35
Lijkt me inderdaad een neppert, zeker omdat je hem in het buitenland gekocht hebt ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Dan zat er neem ik aan ook geen CDtje bij toen je hem kocht ?

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 11:26
Doe eens een scan op driveragent.com

Homey — Critics are those without skills to create.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:24
Ik plug onbekende hardware altijd in en kijk op www.pcidatabase.com naar vendor ID en zoek daar een beetje verder. Wellicht een poging waard?

Verwijderd

De webcam ziet er wel een beetje gelikt uit. Overduidelijk nep zou ik zeggen.

Verwijderd

Is HP een soort sticker, of is het er echt ''ingebrand'' ? (of op een andere manier gemaakt dat niet gescamd kan worden)

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 11:32

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

even terzijde of het nou wel of niet een echte HP cam is, het is altijd aan de praat te krijgen.

Boot in linux, doe een lspci -vvv zoek de vendor-ID / Device-ID en kijk op www.pcidatabase.com zoals hierboven gesuggereerd word en zoek hem op.
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 07:28:
Is HP een soort sticker, of is het er echt ''ingebrand'' ? (of op een andere manier gemaakt dat niet gescamd kan worden)
alsof dat inbranden niet na te maken is ? 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door CrankyGamerOG op 01-06-2008 10:41 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
Bij de tweede staat een link naar de drivers. Heb je dat al geprobeerd?

Verwijderd

offtopic:
Misschien even rustig aan doen met dit topic aangezien de TS al sinds 23 mei niet meer (ingelogd) op GoT is geweest. Op vakantie ofzo ;)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/onbekende%20hardware.JPG

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1