Bak hangt op rare momenten...

Pagina: 1
Acties:

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
ik heb een raar probleem met mijn bak:

amd tb 1100
msi k7t pro2a
asus v7700 gf2 gts pure
sblive
256 (133) ram

dx7, win98se, detonator 6.72.

Wat ik heb is dat ik als ik bij het opstarten mijn stereo niet op het output kanaal voor mijn bak zet (aux/tape) dat de boel zich ophangt na het laden van windows, dus bijvoorbeeld als ik naar de radio luister, of een cd draai. Dit gebeurt ook wel us als ik een game afsluit. En ik snap er niets van. Vervolgens krijg ik blauwe schermen dat er niet naar C geschreven kan worden. Een (cold) reboot lost het weer op.
Verder kan ik de hele dag uren achter elkaar gamen als ik wil. UT, Q3A, 3Dmark, alles gaat schitterend, maar om een of andere reden loopt het dus vast (nooit tijdens een programma, altijd helemaal kaal in windows zonder dat er wat draait)
in mijn system aparaten dinges staat er een onbekend sound aparaat, maar de sblive doet het prima. Verder heeft mun mobo wel onboard sound, maar dat zou uit moeten staan.

ben geen bios-held, maar met een beetje uitleg kom ik daar ook wel doorheen mocht er waat aangepast moeten worden.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Uninstalleer alles geluidskaarten, en zoek dan naar nieuwe hardware.

Als het dan niet werkt: Verse drivers downloaden, of weer alles uninstallen, pc uit, kaart eruit, pc aan, pc uit, kaart erin, pc aan, drivers installen, en reboot.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
de onboard sound stond op auto, nou weet ik niet in hoeverre dat fout kan gaan, maar nu het op disable staat is dat onbekende sound-apparaat weg :) nou nog kijken of de boel nog vaak gaat hangen of niet

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin