[XP] BSOD met wireless adapter

Pagina: 1
Acties:

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 17:00
Hallo,

Op de pc van mijn broertje krijg ik sinds kort telkens een BSOD als de draadloos internet adapter is aangesloten. Dat is heel vreemd aangezien die pc jaren gedraait heeft met die adapter zonder problemen. De bsod die ik krijg is de "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"

Ik heb de pc al 5x opnieuw geinstalleerd, maar dat mocht niet helpen. Ook op een schone install met alleen de wireless drivers een bsod.
Het ram is gecontroleerd met memtest en de cpu met orthos, dat was allemaal prima.

Heeft er iemand een idee?

De pc:
P4 2.8ghz
MSI 865PE Neo2-P moederbord
GForce fx5500 videokaart
2 hdd's

Speedtouch 120 draadloze adapter (met oude en nieuwe drivers).

Matthijs

edit: Even voor de volledigheid: De pc werkt perfect tot ik die wireless adapter aansluit, dan krijg ik de bsod.

[ Voor 7% gewijzigd door Mattie112 op 22-05-2008 21:17 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:16

Vae Victus

Awesome God

Kijk hier eens.
http://support.microsoft.com/kb/818501/nl
en hier
Troubleshooting a Stop 0x0000000A error in Windows XP

[ Voor 18% gewijzigd door Vae Victus op 23-05-2008 12:44 ]

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• Mattie112
Ik heb daar gekeken, maar meer dan drivers updaten, Bios resetten en de instalatie herstellen/opnieuw instaleren haal ik er niet uit. En dat hebi k allemaal gedaan.
Ook updaten naar SP2 heeft geen nut gehad.
Iemand nog een idee?

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 11:26
Ik heb zelf twee Speedtouch 120 adapters, en daar krijg ik regelmatig bsod's mee als ik er twee tegelijk aansluit. Is de jouwe niet gewoon kapot? Probeer hem eens te draaien in vmware bijv.

Homey — Critics are those without skills to create.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Heb hetzelfde probleem gehad... herinstallaties, driver upgrades, allemaal zinloos.
Opstarten met draadloos trok na ongeveer een half uur mijn PC letterlijk naar een reboot (terwijl de optie om te rebooten bij een probleem standaard uitstaat bij me). USB-ding insteken bij een draaiend systeem leverde een BSoD op.
Andere wireless adapter geleend... probleem weg. Dus de geleende maar weer terug en een nieuwe aangeschaft ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Mattie112
@WeeJeWel Ik heb er telkens gewoon 1 aangesloten. In VMWare kan ik het niet proberen aangezien die PC niet op wilt starten. Ik kan wel dat ding hier aansluiten, maar daar zit al een andere adapter aan, en dan ga ik denk ik daar ook problemen mee krijgen.

@Jester.NL
Ik kan wel een nieuwe kopen, maar het is wel een beetje vreemd dat die pc er jaren mee gewerkt heeft :X

Iemand nog andere ideeën?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb ook niet gekocht in eerste instantie, maar geleend ;)
Resultaat was wel dat ik op die manier heb kunnen constateren dat de (bij de Primafoon gekochte) Speedtouch USB-dongle het na een anderhalf jaar niet meer deed, en dat het probleem dus niet mijn computer betrof, maar een eenvoudig en goedkoop te vervangen stukje externe hardware.
Juist het feit dat het al jaren gewerkt heeft zou er op kunnen wijzen dat dat stukje kapot is gegaan.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Idd, komt gewoon wel eens voor dat hardware kapot gaat en windows dan dus vastloopt. Je kunt het nog even op een andere pc proberen, als sluit dat ook niet alles uit als ie daarop wel werkt, omdat de ene pc net wat 'toleranter' met fouten in de hardware om kan gaan dan de andere.

Ik zou gewoon voor 2 tientjes een nieuwe adapter kopen.

• Mattie112
Ik ga even proberen de adapter aan te sluiten op een andere pc.
Wat wel vreemd is is dat ik nog zo'n zelfde adapter hebt, en dat die ook niet werk.
Ik laat het jullie weten.

• Mattie112
Ik heb hem op mijn eigen pc aangesloten, en daar kreeg ik ook een BSOD. Mischien omdat ik normaal een Dlink adapter gebruik. Ook op 2 laptops aangesloten, maar daar GEEN BSOD, die laptops hebben standaard Intel adapter. Er hoeft dus niet persee iets mis te zijn met de adapter.

Pagina: 1