• Maarten Kroon
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2025
Hoi ik heb na 24 uur testen in memtest 1 error gekregen, is dit normaal of is het toch een defect aan het geheugen.
Ik vraag dit omdat ik verder echt helemaal niet bekend ben met memtest en de pc waarop dit getest is toch wel redelijk vaak problemen heeft (bluescreens etc.).

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 20:22
Eén fout is één fout teveel bij memtest, dus eigenlijk zou je je geheugen kunnen beschouwen als kapot, maar afhankelijk van de locatie kan het zijn dat het nog wel bruikbaar is. Treedt die fout bijvoorbeeld pas op als je meer dan 95% van je geheugen gebruikt ofzo, dan is het een minder groot probleem dan als je het al krijgt bij 5% gebruikt geheugen.

Maar het zou dus kunnen dat die problemen veroorzaakt worden door je geheugen.

The devil is in the details.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 19:37
Niks om je druk over te maken. Als je geheugen echt een defect heeft zul je bij elke pass een fout tegenkomen op hetzelfde adres (of adressen). Waarschijnlijk jad je PC even de hik :P

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER

[ Voor 97% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 23:13 ]

TweakBlog

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:55
Volgens mij kan het weinig kwaad, memory en harde schijven zijn nou eenmaal niet perfect (daar zijn specificaties voor).
Als memtest meerdere fouten in hetzelfde geheugen bereik geeft is er wel iets aan de hand. Maar dat is bij jou dus zeker niet het geval.
Waarom heb je die test eigenlijk zo lang laten lopen? Memtest kan binnen een kwartiertje toch al flink wat tests klaar hebben.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een kwartiertje is echt niet voldoende om geheugenfouten uit te sluiten. Het kan een indicatie geven als je bijvoorbeeld om de haverklap een willekeurige BSOD hebt. Dan zal je binnen dat kwartiertje al snel vele fouten krijgen.

Maar als je wil testen of die ene BSOD die heel af en toe eens voorkomt geheugengerelateerd is, zal je memtest toch een aantal uur moeten laten draaien.

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:55:
Een kwartiertje is echt niet voldoende om geheugenfouten uit te sluiten. Het kan een indicatie geven als je bijvoorbeeld om de haverklap een willekeurige BSOD hebt. Dan zal je binnen dat kwartiertje al snel vele fouten krijgen.

Maar als je wil testen of die ene BSOD die heel af en toe eens voorkomt geheugengerelateerd is, zal je memtest toch een aantal uur moeten laten draaien.
Kan altijd zijn dat het probleem pas bij een bepaalde temperatuur naar boven komt, en dat test je meestal niet in een kwartiertje. Hoeft dan niet eens aan het geheugen zelf te liggen maar bijvoorbeeld de voeding...

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 22:55
Indien je meerdere geheugens hebt, wissel ze eens om in het slot, en doe de test weer.
Pagina: 1